Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/726
Title: | Φωτογραφία ντοκουμέντου | Authors: | Σπύρου, Γεωργία | Keywords: | Φωτογραφία ντοκουμέντου | Advisor: | Στυλιανού-Lambert, Θεοπίστη | Issue Date: | 2011 | Department: | Department of Multimedia and Graphic Arts | Faculty: | Faculty of Fine and Applied Arts | Abstract: | Η φωτογραφία ντοκουμέντο αποτελεί ένα είδος φωτογραφίας που διαφέρει από τα υπόλοιπα ως προς την ιδεολογία μου. Βασικό θέμα αποτελεί ο άνθρωπος και οι σχέσεις του με την κοινωνία ενώ πολλές φορές στόχος του είναι να επηρεάσει και να αλλάξει καταστάσεις. Το είδος αυτό που ονομάζουμε ντοκουμέντο εξελίχθηκε μέσα από το πέρασμα του χρόνου ως ένα από τα πιο ισχυρά και αξιόπιστα μέσα παρουσίασης, απεικόνισης αλλά και τεκμηρίωσης της αλήθειας. Παρόλα αυτά αμφισβητήθηκε σε μεγάλο βαθμό η αξιοπιστία του ως μέσο καταγραφής της πραγματικότητας και της ζωής. Η εργασία αυτή ασχολείται με τον ορισμό της φωτογραφίας ντοκουμέντου, τι είναι δηλαδή η φωτογραφία ντοκουμέντου και πως άλλαξε με το πέρασμα του χρόνου ενώ παράλληλα μελέτα τη δουλεία πέντε σπουδαίων φωτογράφων (Roger Fenton, Dorothea Lange, Walker Evans, Robert Frank, Martin Parr) και τον τρόπο που συνέβαλαν στην ιστορική του εξέλιξη. Επίσης η εργασία αναφέρετε και αναλύει το πρόβλημα που δημιουργήθηκε σχετικά με τη φωτογραφική αλήθεια και τη δυνατότητα του ντοκουμέντου να παρουσιάσει τον κόσμο όπως πραγματικά είναι ανεπηρέαστα και ειλικρινείς. Δηλαδή εξετάζει κατά πόσο τελικά το είδος αυτό της φωτογραφίας παρουσιάζει πάντα την πραγματικότητα και την αλήθεια, αν όντως τα μηνύματα που θέλει να περάσει στο κόσμο μεταδίδονται μέσα από αναμφισβήτητα γεγονότα που απλά καταγράφονται χρησιμοποιώντας την φωτογραφία ως ένα εργαλείο ή αν στην ουσία όσα μας προσφέρει ξεγελούν το κοινό και το παρασύρουν σε μια ψεύτικη πραγματικότητα. Παρόλο που αμφισβητήθηκε με πολλούς τρόπους η αξιοπιστία του ντοκουμέντου, υπήρξαν και καλλιτέχνες που πίστεψαν στη δύναμη της φωτογραφίας να δείξει στον κόσμο την αλήθεια και να επηρεάσει στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Αρχικά επίδοξοι φωτογράφοι θέλησαν να παρουσιάσουν την φρίκη και τις συνθήκες του πολέμου στο ευρύ κοινό. Ουσιαστικά οι φωτογράφοι πολέμου έδωσαν και το έναυσμα για τη μετέπειτα εξέλιξη του ντοκουμέντου όπως τη γνωρίζουμε σήμερα αφού μετά από τις φωτογραφίες πολέμου δημιουργήθηκε η ανάγκη για καταγραφή των κοινωνικών και πολιτικών προβλημάτων που επικρατούσαν. Αργότερα λόγο της άνθησης του καταναλωτισμού που επήλθε μεταπολεμικά η ιδεολογία της φωτογραφίας ντοκουμέντου πήρε και άλλες διαστάσεις. Στόχος της δεν αποτελούσε πλέον μόνο η ενημέρωση του κοινού για την φτώχεια και την κοινωνική αδικία αλλά και η παρουσίαση της καθημερινότητας. Σήμερα χρησιμοποιούμε το είδος της φωτογραφίας αυτό με διάφορους τρόπους, για καταγραφή ενός γεγονότος, για κοινωνικό σχολιασμό, ως μέσο ενημέρωσης, ως ένα αποδεικτικό στοιχείο και γενικότερα με οποιοδήποτε τρόπο που να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το θέμα που μελετάτε η παρουσιάζετε. Ουσιαστικά η φωτογραφία ντοκουμέντου αποτέλεσε σημαντικό μέσο καταγραφής ενώ εξελίχθηκε ιστορικά σε ένα από τα πιο ισχυρά μέσα παρουσίασης και τεκμηρίωσης της εποχής μας. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/726 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Georgia Spyrou final_Πτυχιακή.pdf | 2.01 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 1
1,601
Last Week
1
1
Last month
5
5
checked on Dec 3, 2024
Download(s) 20
901
checked on Dec 3, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.