Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/708
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣτυλιανού-Lambert, Θεοπίστη-
dc.contributor.authorΠαναγιώτου, Χρίστος-
dc.date.accessioned2012-05-18T10:18:32Zen
dc.date.accessioned2013-05-14T10:45:04Z-
dc.date.accessioned2015-11-30T10:09:54Z-
dc.date.available2012-05-18T10:18:32Zen
dc.date.available2013-05-14T10:45:04Z-
dc.date.available2015-11-30T10:09:54Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/708-
dc.description.abstractΗ έρευνα εξετάζει το παράδοξο της αντίθεσης της “ξεχασμένης” ερασιτεχνικής φωτογραφίας του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Μέσα από τις φωτογραφίες αυτές, μπορεί κάποιος να παρατηρήσει την ένωση δύο αντιστικτικών όψεων του πολέμου είτε μέσα στην κάθε φωτογραφία ξεχωριστά είτε και ως σύνολο φωτογραφιών μέσα από ένα στρατιωτικό άλμπουμ του πολέμου. Από τη μια η καταστροφή και ο μηδενισμός εναλλάσσεται με εικόνες “αναγέννησης”, ο πόλεμος με το “παιχνίδι”, η ζωή με τον θάνατο, δημιουργώντας έτσι μια σύνθεση “παραδόξου” γεννημένη μέσα από την ιστορία του φωτογράφου στον πόλεμο. Ξεκινώντας, η φωτογραφία μας εντάσσει σε μια “εναλλακτική” πραγματικότητα της ιστορίας του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, εκεί που κυρίαρχο ρόλο στην αναπαράσταση δεν παίζει πλέον η δημοσιογραφική “αντικειμενικότητα”, ούτε η προπαγάνδα, αλλά ο ψυχισμός του στρατιώτη – φωτογράφου που βιώνει από κοντά τον πόλεμο. Εκεί, ο στρατιώτης, διαμέσου της αναπαράστασης του περιβάλλοντός του, μας μεταφέρει ουσιαστικά στον ψυχικό του κόσμο, που σαν πιόνι της χιτλερικής προπαγάνδας από τη μια και σαν ανθρώπινη ύπαρξη από άλλη, η αντίθεση μεταξύ του καλού και του κακού, του σκοταδιού και του φωτός αποκτούν νόημα συνθέτοντας την φωτογραφία. Η προσέγγιση στην έρευνα γίνεται επικαλούμενος τη βοήθεια της ψυχανάλυσης κυρίως του Carl Jung και του Jacques Lacan καθώς και της σημειολογίας του Roland Barthes, που ασχολήθηκαν κατεξοχήν με το πώς μια εικόνα μεταφέρεται από μια παγκόσμια συλλογική οντότητα όπως το συλλογικό ασυνείδητο ή η γλώσσα προς το άτομο και απ’ εκεί προβάλλεται προς τα έξω για να επικαλύψει με άλλα νοήματα την “πραγματικότητα”. Η έρευνα διακρίνεται από τρείς διαφορετικές προσεγγίσεις, με κέντρο τον στρατιώτη φωτογράφο. Στο πρώτο κεφάλαιο, “ο φωτογράφος στον χώρο”, σκοπός είναι η ερμηνεία της αντίθεσης που βρίσκουμε στη φωτογραφία του στρατιώτη σε σχέση με τον περιβάλλων κοινωνικοπολιτισμικό και πολιτικό του χώρο. Εκεί γίνεται μια αναφορά στον μοντερνισμό, με την τεχνολογία να εισαγάγει νέους τρόπους αντίληψης του κόσμου, καθώς και σε πολιτικές καταστάσεις που επηρέασαν άμεσα ή έμμεσα την εξέλιξη της ιστορίας και κατ’ επέκταση της θεματολογίας των φωτογραφιών. Προχωρώντας, στο δεύτερο κεφάλαιο «ο φωτογράφος δίπλα από τον θεατή», σκοπός είναι η ερμηνεία της αντίθεσης και των διπλών μηνυμάτων της φωτογραφίας, με κέντρο μια v «διάδραση» και «ανταλλαγή» μηνυμάτων του θεατή και του φωτογράφου. Έτσι, η φωτογραφία λειτουργεί σαν ένα παράθυρο στον χώρο και τον χρόνο, ζωντανεύοντας το ιστορικό περιβάλλον της φωτογραφίας μέσα μας, αλλά η διαφορετικότητα του κοινωνικοπολιτικού μας περιβάλλοντός από αυτού της φωτογραφίας, αποτυγχάνει να ερμηνεύσει τελικά την φωτογραφία προσδίδοντάς της παράδοξα αντιφατικά μηνύματα. Εκεί γίνεται μια αναφορά στην κοινωνική ψυχολογία και την έννοια της «ομάδας» που λειτουργεί ως ένα θεωρητικό μέσο κατανόησης της στάσης του θεατή απέναντι στην φωτογραφία. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο, “ο φωτογράφος μέσα στον χρόνο”, γίνεται κατά κύριο λόγο μια προσπάθεια ερμηνείας των παράδοξων αντιφατικών μηνυμάτων της φωτογραφίας μέσα από παγκόσμια και διαχρονικά σύμβολα και αρχέτυπα, που σύμφωνα με την αναλυτική ψυχολογία αποτελούν μοτίβα επανάληψης κάποιων αντίστοιχων ανθρώπινων καταστάσεων και συναισθημάτων, σαν μορφές που ζουν μέσα στον χώρο και τον χρόνο και επικαλούνται τους ανθρώπους της εκάστοτε εποχής για να ξαναζωντανέψουν.en_US
dc.formatpdf.en_US
dc.format.extent68 σ.en
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Επικοινωνίας, Cyprus University of Technologyen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectΦωτογραφίαen_US
dc.subjectΒ΄ Παγκόσμιος Πολέμοςen_US
dc.subject.otherPhotoen_US
dc.subject.otherSecond World Waren_US
dc.titleΤο παράδοξο στην ερασιτεχνική φωτογραφία του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμουen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.dept.handle123456789/37en
dc.relation.deptDepartment of Multimedia and Graphic Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2010-2011en_US
dc.relation.facultyFaculty of Fine and Applied Artsen_US
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
crisitem.author.deptDepartment of Multimedia and Graphic Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0003-3494-8433-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Christos Panayiotou final_Πτυχιακή.pdf4.47 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 10

449
Last Week
0
Last month
0
checked on Oct 5, 2024

Download(s) 10

939
checked on Oct 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.