Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/680
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.advisorΖαφείρης, Παναγιώτης-
dc.contributor.authorΓαβρίλοβα, Βέρα-
dc.date.accessioned2014-03-20T10:24:07Z-
dc.date.accessioned2015-11-30T09:59:03Z-
dc.date.available2014-03-20T10:24:07Z-
dc.date.available2015-11-30T09:59:03Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/680-
dc.description.abstractNowadays the computer games became part of our lives. It's important to study the cognitive load of the game and the flow experience of users because this factors either may lead the user to quit playing the game or can help to improve the game experience further and become more enjoyable for the user. This study examines the theoretical as well as practical notions of cognitive load and flow state that the users may experience in a MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) gaming environment. The main goal is to evaluate the cognitive load and state of flow by utilizing the classical data collection tools, tracking devices as well as the advanced software and technology such as FaceReader for detection of emotions from facial expressions and the Q sensor, which is a wearable device that records skin conductance. Consequently, a general goal is to provide important information that could be missing from the studies that use traditional methodology for data collection.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherΤμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών,Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών,Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectComputer gamesen_US
dc.subjectCognitive loaden_US
dc.subject.otherMultiplayer Online Battle Arenaen_US
dc.titleCognitive Load and Flow in Multiplayer Online Battle Arena Gamesen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.dept.handle123456789/37en
dc.relation.deptDepartment of Multimedia and Graphic Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2012-2013en_US
dc.relation.facultyFaculty of Fine and Applied Artsen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairetypemasterThesis-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.deptDepartment of Multimedia and Graphic Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0001-8112-5099-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
thesis_VeraGavrilova_Fall2013.pdf1.9 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε τη σύντομη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 10

746
Last Week
2
Last month
11
checked on 16 Φεβ 2025

Download(s) 10

2.307
checked on 16 Φεβ 2025

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα