Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/534
Title: | Η αντιλαμβανόμενη κοινωνική στήριξη στις θηλάζουσες μητέρες | Authors: | Κόντζιαλη, Στέλλα | Keywords: | κοινωνική στήριξη;παράγοντες παρέμβασης;θηλασμός;θηλάζουσες μητέρες | Advisor: | Νικολάου, Χριστιάνα | Issue Date: | 2014 | Department: | Department of Nursing | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Εισαγωγή: Τα ποσοστά των παιδιών που θηλάζουν δείχνουν ότι ο μητρικός θηλασμός αποφεύγεται ή διακόπτεται νορίς. Η κοινωνική στήριξη για τον μητρικό θηλασμό είναι θέμα που αφορά την Νοσηλευτική και τις επιστήμες υγείας γενικότερα καθώς οι επαγγελματίες υγείας καλούνται να συμβάλουν στην παροχή εκπαίδευσης και πληροφόρησης των μητέρων και των οικογενειών. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας ανασκόπησης ήταν η διερεύνηση της σχέσης της κοινωνικής στήριξης των μητέρων ως προς την έναρξη και διάρκεια του θηλασμού και αναγνώριση των πηγών στήριξης. Υλικό και Μέθοδος: Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η αναζήτηση την ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας στις βάσεις δεδομένων (CINAHL-EBSCO, EMBASE) με λέξεις κλειδιά (social support ή intervention factors) και (breastfeeding ή breastfeeding mothers). Αποτελέσματα: Η αναζήτηση κατέληξε σε 12 μελέτες, κατά την περίοδο 2008-2013, οι οποίες πληρούσαν τα προκαθορισμένα κριτήρια. Μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας διαπιστώθηκε ότι η παροχή κοινωνικής στήριξης στις μητέρες, σχετίζεται θετικά με την ενίσχυση της απόφασής τους να θηλάσουν και με την αύξηση της διάρκειας θηλασμού. Οι κύριες πηγές κοινωνικής στήριξης που αναγνωρίστηκαν, ήταν οι επαγγελματίες υγείας, η οικογένεια, οι φίλοι και η συνεργάτες των μητέρων. Συμπεράσματα: Η παροχή κοινωνικής στήριξης από το κοινωνικό δίκτυο των μητέρων αλλά και από τους επαγγελματίες υγείας προωθεί την έναρξη και διατήρηση του θηλασμού και αποτελεί πρακτική στην οποία οι νοσηλευτές χρειάζεται να παρέμβουν. | Description: | Introduction: The percentage of breastfeeding children shows that breastfeeding used to avoided or interrupted early. Social support for breastfeeding is a fact that concerns Nursing and Health Sciences generally, as Health Professionals are invited to help on the provision of education and briefing of mothers and their families. Aim: The aim of this review was to research the relation between mothers social supporting and the commencement and duration of breastfeeding, and the recognition of support sources. Material and Method: The method used was the search of the Greek and International literature in the data bases ( CINAHL-EBSCO , EMBASE) with keywords (social support or intervention factors) and (breastfeeding or breastfeeding mothers). Results: The search ended up to 12 studies between 2008-2013, which included all the criteria. Through the bibliography research it was found that the provision of social support to mothers , is positive connected with the encouragement of their decision to breastfeed and the increase of the duration of breastfeeding. The main sources of support which identified was the health professionals, the family, the friends and mothers colleagues. Conclusions: The provision of social support from the social network of mothers and from the health professionals propels the commencement and the preservation of breastfeeding and it’s a practice that nurses need to intervene. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/534 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Περίληψη Στέλλα Κόντζιαλη.pdf | 223.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 50
244
Last Week
0
0
Last month
1
1
checked on Nov 23, 2024
Download(s) 20
139
checked on Nov 23, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.