Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/361
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorZachariadis, Theodoros-
dc.contributor.authorΛαού, Έλενα-
dc.date.accessioned2013-07-11T10:15:32Z-
dc.date.accessioned2015-11-30T07:49:15Z-
dc.date.available2013-07-11T10:15:32Z-
dc.date.available2015-11-30T07:49:15Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/361-
dc.description.abstractΟι οδικές μεταφορές αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες πηγές ρύπανσης του πλανήτη. Αυτό οφείλεται στην χρήση ορυκτών καυσίμων για την λειτουργία των οχημάτων. Από την καύση τους, σχηματίζονται κύριοι ρύποι οι οποίοι είναι αίτιοι για την δημιουργία περιβαλλοντικών προβλημάτων όπως το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την όξινη βροχή κτλ. Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται ο στόχος της μελέτης που είναι ο υπολογισμός αέριων εκπομπών από τις οδικές μεταφορές στην Κύπρο μέχρι το 2030. Ακόμη γίνεται αναφορά στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις μεταφορές. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία των προγραμμάτων COPERT και FOREMOVE τα οποία υπολογίζουν τις ποσότητες των εκπεμπόμενων ρύπων. Για τον υπολογισμό των αναμενόμενων συγκεντρώσεων για τις χρονιές 2010, 2020 και 2030 χρησιμοποιήθηκε το COPERT. Το COPERT αποτελεί επίσημο εργαλείο για τον υπολογισμό εκπομπών από τα οχήματα στις Ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης έχει την δυνατότητα να υπολογίζει τις εκπομπές από τρεις διαφορετικές φάσεις του κινητήρα. Εκπομπές κατά την λειτουργία του κινητήρα σε κανονική θερμοκρασία οι οποίες προκύπτουν κατά την εκκίνηση όταν ο κινητήρας και τα επιμέρους εξαρτήματα αντιρύπανσης βρίσκονται σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας τους. Τις Εκπομπές ψυχρής εκκίνησης όπου υπολογίζονται οι εκπομπές μέχρι ο κινητήρας να φθάσει τους 70οC. Τέλος υπολογίζονται οι εκπομπές από τις αναθυμιάσεις υδρογονανθράκων και αφορά αποκλειστικά τα βενζινοκίνητα οχήματα λόγω της πτητικότητας της βενζίνης. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφονται οι ρύποι από τις οδικές μεταφορές που είναι: μονοξείδιο του άνθρακα (CO), διοξείδιο του άνθρακα (CO2), οξείδια του αζώτου (NOx), μη μεθανιούχες πτητικές ενώσεις (NMVOC), αιωρούμενα σωματίδια (PM) και το διοξείδιο του θείου (SO2). Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία πρόβλεψης του πληθυσμού οχημάτων. Στο πέμπτο κεφάλαιο με την χρήση του προγράμματος COPERT 4 προβλέφθηκαν οι εκπομπές των ρύπων. Όλοι οι ρύποι με την πάροδο των χρόνων και την βελτίωση της 6 τεχνολογίας των ρύπων προβλέπεται ότι θα μειωθούν με εξαίρεση το CO2 που τείνει να αυξάνεται ανησυχητικά. Η μεγαλύτερη συγκέντρωση ρύπων παρατηρείται στις πόλεις λόγο του αυξημένου πληθυσμού των οχημάτων και των συχνών εκκινήσεων. Οι μεγαλύτερες εκπομπές CO2, CO, και NMVOC αποτελούν προϊόντα της βενζίνης έτσι προέρχονται από τα αυτοκίνητα. Τα φορτηγά αποτελούνται από πετρελαιοκινητήρες και ευθύνονται για τις εκπομπές PM και NOx. Στο έκτο κεφάλαιο αναφέρονται οι τεχνολογίες και οι πολιτικές μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων. Τέλος στο τελευταίο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση των κυριότερων παρατηρήσεων που διαπιστώθηκε κατά την διεκπεραίωση της μελέτης.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Περιβάλλοντος, Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών και Διαχείρισης Περιβάλλοντος,Τεχνολογικό πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού.en_US
dc.subjectRoaden_US
dc.subjectSources of pollutionen_US
dc.subjectTrafficen_US
dc.titleΠρόβλεψη αέριων εκπομπών από τις οδικές μεταφορές στην Κύπρο μέχρι το 2030en_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.dept.handle123456789/7en
dc.relation.deptDepartment of Environmental Science and Technologyen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyearemptyen_US
dc.relation.facultyFaculty of Geotechnical Science and Environmental Managementen_US
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Chemical Engineering-
crisitem.author.facultyFaculty of Geotechnical Sciences and Environmental Management-
crisitem.author.orcid0000-0002-9452-3018-
crisitem.author.parentorgFaculty of Geotechnical Sciences and Environmental Management-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Έλενα Λαού..pdf949.85 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

360
Last Week
0
Last month
2
checked on Nov 7, 2024

Download(s) 50

1,990
checked on Nov 7, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.