Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/34613
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNicolaou, Christiana-
dc.contributor.authorMenikou, Joanna-
dc.date.accessioned2025-03-17T11:37:39Z-
dc.date.available2025-03-17T11:37:39Z-
dc.date.issued2024-02-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/34613-
dc.descriptionΗ εγγραμματοσύνη σε θέματα υγείας (ΕΘΥ) αναφέρεται στις ικανότητες του ατόμου για πρόσβαση, κατανόηση, αξιολόγηση, και εφαρμογή των πληροφοριών σε θέματα υγείας που αφορούν τους τρεις τομείς υγείας, τον τομέα της φροντίδας υγείας, τον τομέα της πρόληψης της ασθένειας, και τον τομέα της προαγωγής της υγείας. Στην περίπτωση των παιδιών, η ΕΘΥ των γονέων είναι σημαντική στην ανάπτυξη συμπεριφορών προαγωγής της υγείας και καλύτερων αποτελεσμάτων ή εκβάσεων για την υγεία τους. Κάποιοι παράγοντες έχουν συσχετιστεί με την εμβολιαστική διστακτικότητα και την κατάχρηση στα αντιβιοτικά φάρμακα, τα οποία αποτελούν δύο αυξανόμενα προβλήματα που επηρεάζουν τη δημόσια υγεία. Η ΕΘΥ των γονέων πιθανό να επηρεάζει τις γνώσεις, στάσεις, και πρακτικές τους ως προς τη χρήση αντιβιοτικών φαρμάκων στα παιδιά και τους παιδιατρικούς εμβολιασμούς. Η αξιολόγηση των πεποιθήσεων και στάσεων των γονέων είναι σημαντική στην κατανόηση των πρακτικών τους και στην ανάπτυξη στοχευμένων παρεμβάσεων.en_US
dc.description.abstractHealth literacy (HL) refers to people’s competencies in accessing, understanding, appraising, and applying health information to meet demands in healthcare, preventing illness, and promoting health. In the case of children, parental HL is important in establishing health-promoting behaviors and better health outcomes. Several factors have been associated with vaccination hesitancy (VH) and antibiotic misuse, two increasing public health problems. HL may influence parental knowledge, attitudes, and practices (KAP) towards antibiotic use and vaccination in their children. Assessing parental beliefs and attitudes is important in understanding current practices and developing targeted responses.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoenen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecthealth literacyen_US
dc.subjectperceived health literacyen_US
dc.subjectfunctional health literacyen_US
dc.subjectantibioticsen_US
dc.subjectchildhood vaccinationsen_US
dc.subjectVHen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subject.otherεγγραμματοσύνη σε θέματα υγείαςen_US
dc.subject.otherαντιλαμβανόμενη εγγραμματοσύνη σε θέματα υγείαςen_US
dc.subject.otherλειτουργική εγγραμματοσύνη σε θέματα υγείαςen_US
dc.subject.otherαντιβιοτικάen_US
dc.subject.otherπαιδιατρικοί εμβολιασμοίen_US
dc.subject.otherεμβολιαστική διστακτικότηταen_US
dc.subject.otherγονείςen_US
dc.subject.otherπαιδιάen_US
dc.titlePerceived and Functional Health Literacy Among Cypriot Parents, Antibiotic Use in Children, and Childhood Vaccinationsen_US
dc.title.alternativeΑντιλαμβανόμενη και Λειτουργική Εγγραμματοσύνη σε Θέματα Υγείας στους Κύπριους Γονείς, Χρήση Αντιβιοτικών Φαρμάκων στα Παιδιά, και Παιδικοί Εμβολιασμοίen_US
dc.typePhD Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.description.membersMember of Committee: Dr Nicos Middleton, Associate Professor Member of Committee: Dr Evridiki Papastavrou, Associate Adjunct Professoren_US
dc.relation.deptDepartment of Nursingen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyearemptyen_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06-
item.openairetypedoctoralThesis-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptDepartment of Nursing-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-8923-7888-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές/ PhD Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Abstract_PhD_Menikou Joanna_2024.pdfabstract291.81 kBAdobe PDFView/Open
PhD_Menikou Joanna_2024.pdffull text9.37 MBAdobe PDFEmbargoed until March 31, 2027    Request a copy
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

46
Last Week
8
Last month
checked on Mar 30, 2025

Download(s)

19
checked on Mar 30, 2025

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons