Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/34610
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDjouvas, Constantinos-
dc.contributor.authorΙουλιανού, Παναγιώτης-
dc.date.accessioned2025-03-14T12:57:03Z-
dc.date.available2025-03-14T12:57:03Z-
dc.date.issued2023-12-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/34610-
dc.descriptionWe analyzed the differences adding author profiling can make to the responses generated by a chatbot. We describe in detail the characteristics of the algorithm we use for data tagging in terms of introverted and extraverted discourse and how these affect the results in LLM. We then integrate it into our chatbot conversation "pipeline"(pipeline) so that before the chatbot analyzes and responds to the message our context evaluation model determines the context of its content. Subsequently the chatbot will alter the chatbot conversation weights so as to generate a more appropriate response. We will then use 1 NLG(Natural Language Generation) measurement models called BLEU with W-CNN architecture to measure the difference in quality of responses with and without author profile profiling, we will then analyze and compare this data leading to our conclusion that by using this technique the chatbot will have improved on both measurement scores thus demonstrating that it has a measurable positive impact on its performance.en_US
dc.description.abstractAναλύσαμε τις διαφορές η προσθήκη σκιαγράφηση προφίλ του συντάκτη(author profiling) μπορεί να κάνει στις απαντήσεις που δημιουργούνται από ένα chatbot συνομιλίας. Περιγράφουμε σε λεπτομέρεια τα χαρακτηριστικά του αλγορίθμου που χρησιμοποιούμε για επισήμανση δεδομένων ως αφορά το εσωστρεφή και εξωστρεφή λόγο και πως αυτά επηρεάζουν τα αποτελέσματα σε LLM. Ακολούθως το ενσωματώνουμε στον “αγωγό”(pipeline) του chatbot συνομιλίας μας έτσι ώστε πριν το chatbot να αναλύσει και να απαντήσει στο μήνυμα το μοντέλο αξιολόγησης πλαισίου μας να καθορίζει το πλαίσιο του περιεχομένου του. Ακολούθως το Chatbot θα αλλοιώσει τα βάρη του chatbot συνομιλίας έτσι να δημιουργήσει μία πιο κατάλληλη απάντηση. Σε συνέχεια θα χρησιμοποιήσουμε 1 μοντέλο NLG(Natural Language Generation) μέτρησης που ονομάζονται BLEU με αρχιτεκτονική W-CNN ώστε να μετρήσουμε την διαφορά ποιότητας των απαντήσεων με και χωρίς σκιαγράφηση προφίλ του συντάκτη, στη συνέχεια θα αναλύσουμε και θα συγκρίνουμε αυτά τα δεδομένα οδηγώντας στο συμπέρασμά μας ότι με τη χρήση αυτής της τεχνικής το chatbot θα έχει βελτιωθεί και στις 2 βαθμολογίες μέτρησης αποδεικνύοντας έτσι ότι έχει μετρήσιμο θετικό αντίκτυπο στην απόδοσή του.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectsentimenten_US
dc.subjectchatboten_US
dc.subjectW-CNNen_US
dc.titleΠαρατήρηση επιπτώσεων sentiment analysis σε LLM μικρού όγκουen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Communication and Internet Studiesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2022-2023en_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.languageiso639-1el-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.orcid0000-0003-1215-7294-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSC_Παναγιώτης Ιουλιανού_2023_abstract.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ204.37 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

67
Last Week
5
Last month
checked on Mar 30, 2025

Download(s)

18
checked on Mar 30, 2025

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons