Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33320
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTheodorou, Elena-
dc.contributor.authorΤουρλίου, Νικολέτα-
dc.date.accessioned2024-12-12T08:22:50Z-
dc.date.available2024-12-12T08:22:50Z-
dc.date.issued2024-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/33320-
dc.descriptionThe assessment of narrative skills is promoted as a fundamental and necessary element of the diagnostic process, which can provide a more complete description of language than any other language tool and consequently be a valid, predictive indicator of the later academic and social skills of the individual. The present research attempted to investigate, describe and compare the narrative skills of 114 dialectical, Greek Cypriot children of typical development, aged 4;11 to 10; 10 years and 16 children with Developmental Language Disorder, age 5;0 to 8;6 years old. More specifically, it sought to compare children's narrative skills at macrostructure level, focusing on children's performance/score on "Total narrative elements" and "Completed Episodes", using the assessment tool "The bus story". Based on the results obtained from the present research, a clear development and increasing improvement of Typical Development children has been found, which as they grow, their narrative skills at the macrostructure level improve. In contrast, the effect of gender on the performance of narrative macrostructure of Typical Development children was not considered statistically significant. Finally, comparing children with Developmental Language Disorder and children with Typical Development found that macrostructure scores are comparable between the two groups. The present study, therefore, although it is one of the few studies evaluating narrative and more specifically at macrostructure level, in dialectical Greek Cypriot children, despite the limitations, may provide a better picture of children's narrative abilities, depending on age, gender and the existence or not of pathology, while, at the same time, it may trigger further research.en_US
dc.description.abstractΗ αξιολόγηση των αφηγηματικών ικανοτήτων προβάλλεται ως ένα θεμελιώδες και απαραίτητο στοιχείο της διαγνωστικής διαδικασίας, το οποίο μπορεί να προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη περιγραφή της γλώσσας απ’ οποιοδήποτε άλλο γλωσσικό εργαλείο και κατ’ επέκταση να αποτελέσει έγκυρο, προγνωστικό δείκτη των μετέπειτα ακαδημαϊκών, αλλά και κοινωνικών δεξιοτήτων του ατόμου. Η παρούσα έρευνα επιχείρησε να διερευνήσει, να περιγράψει και να συγκρίνει τις αφηγηματικές ικανότητες 114 διδιαλεκτικών, ελληνοκύπριων παιδιών τυπικής ανάπτυξης, ηλικίας 4;11 έως 10;10 ετών και 16 παιδιών με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή, ηλικίας 5;0 έως 8;6 ετών. Πιο συγκεκριμένα, επιδίωξε να συγκρίνει τις αφηγηματικές ικανότητες των παιδιών σε επίπεδο μακροδομής, εστιάζοντας στην απόδοση/βαθμολογία των παιδιών ως προς τα «Συνολικά στοιχεία αφηγήματος» και τα «Ολοκληρωμένα επεισόδια», με την χρήση του αξιολογητικού εργαλείου «The bus story – Η ιστορία ενός άτακτου λεωφορείου». Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την παρούσα έρευνα έχει βρεθεί μια σαφής εξέλιξη και αυξανόμενη βελτίωση των παιδιών τυπικής ανάπτυξης, τα οποία καθώς μεγαλώνουν, οι αφηγηματικές τους ικανότητες σε επίπεδο μακροδομής βελτιώνονται. Εν αντιθέσει, η επίδραση του φύλου στην επίδοση της αφηγηματικής μακροδομής των παιδιών τυπικής ανάπτυξης δεν κρίθηκε στατιστικά σημαντική. Τέλος, συγκρίνοντας παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή και παιδιά Τυπικής Ανάπτυξης, διαπιστώθηκε ότι οι βαθμολογίες μακροδομής είναι συγκρίσιμες μεταξύ των δύο ομάδων. Η παρούσα μελέτη αποτελεί μία από τις ελάχιστες μελέτες αξιολόγησης της αφήγησης και πιο συγκεκριμένα σε επίπεδο μακροδομής, σε διδιαλεκτικά ελληνοκύπρια παιδιά, η οποία ενδέχεται να παρέχει μια καλύτερη εικόνα των αφηγηματικών ικανοτήτων των παιδιών, ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και την ύπαρξη ή μη παθολογίας, ενώ, παράλληλα, μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για την διεξαγωγή περαιτέρω έρευνας.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑφήγησηen_US
dc.subjectΜακροδομήen_US
dc.subjectΑξιολόγησηen_US
dc.subjectΑξιολογητικό Εργαλείοen_US
dc.subjectΓραμματική Ιστορίαςen_US
dc.subjectΑναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ)en_US
dc.subject.otherDevelopmental Language Disorder (DLD)en_US
dc.subject.otherNarrationen_US
dc.subject.otherMacrostructureen_US
dc.subject.otherEvaluationen_US
dc.subject.otherEvaluative Toolen_US
dc.subject.otherGrammar Storyen_US
dc.titleΣτοιχεία μακροδομής στον αφηγηματικό λόγο διδιαλεκτικών παιδιών με τυπική ανάπτυξη και αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχήen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2023-2024en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypebachelorThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSC_Νικολέτα Τουρλίου_2024_Περιληψη.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ181.93 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

13
Last Week
5
Last month
checked on Dec 22, 2024

Download(s)

4
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons