Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33315
Title: Λεκτικές τεχνικές που υποβοηθούν ενήλικες με χρόνια αφασία στην ανάπτυξη ικανοτήτων διήγησης σε ομαδική θεραπεία
Authors: Δημητρίου, Χριστοδούλα 
Keywords: αφασία;χρόνια αφασία;ομαδική θεραπεία;προσωπική αφήγηση;συμπαραγωγή;τεχνικές κωδικοποίησης
Advisor: Kambanaros, Maria
Issue Date: May-2024
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Η αφασία ως μια γλωσσική διαταραχή συχνά επηρεάζει την ομιλία και την επικοινωνία, δυσκολεύοντας τα άτομα να παράγουν προσωπικές ιστορίες κατά τη διάρκεια των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων τους. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να εξετάσει πως οι λεκτικές στρατηγικές μπορούν να βελτιώσουν τις δεξιότητες αφήγησης ιστοριών των ενηλίκων με χρόνια αφασία σε ομαδική θεραπεία. Η συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιήθηκε στην Κλινική Αποκατάστασης του Τεχνολογικού Πανεπιστήμιου Κύπρου, στην οποία έλαβαν μέρος τρεις συμμετέχοντες με χρόνια αφασία σε ένα ομαδικό πλαίσιο, στοχεύοντας στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των τεχνικών που χρησιμοποιήθηκαν στην διεύρυνση των δεξιοτήτων αφήγησης. Πραγματοποιήθηκαν εννέα συνεδρίες θεραπείας οι οποίες ένταξαν τις μεθόδους συμπαραγωγής και κωδικοποίησης που στόχευαν στην παραγωγή λέξεων, προτάσεων και συνολικών στρατηγικών επικοινωνίας έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων αφήγησης των προσωπικών ιστοριών. Η έρευνα αυτή ήταν ποιοτικής φύσης, η οποία επικεντρώθηκε στην ανάλυση των διαφόρων λεκτικών τεχνικών αλλά και στην εφαρμογή τους μετά από την θεραπεία η οποία ήταν βασισμένη στις αφηγήσεις των συμμετεχόντων. Τα ευρήματα της μελέτης αυτής φανερώνουν θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη ικανοτήτων διήγησης μετά από την παρέμβαση των λεκτικών τεχνικών. Η τρέχουσα μελέτη είναι σημαντική επειδή παρέχει τη δυνατότητα για ενίσχυση των θεραπευτικών προσεγγίσεων που χρησιμοποιούνται στην παρέμβαση της αφασίας, μια διαταραχή που χαρακτηρίζεται από σοβαρές γλωσσικές δυσκολίες επηρεάζοντας την κατανόηση, την παραγωγή λόγου, την ανάγνωση και την γραφή έχοντας σημαντικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής. Προκειμένου να ενισχυθούν οι τρέχουσες θεραπευτικές προσεγγίσεις αλλά και να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή παρέμβαση για τα άτομα με αφασία, τονίζεται η ανάγκη για περαιτέρω έρευνα και ανάπτυξη στον τομέα αυτό. Η μελέτη αυτή, προβλέπεται ότι θα παρέχει χρήσιμες προτάσεις για τη θεραπεία της αφασίας σε ένα ομαδικό πλαίσιο, βελτιώνοντας τη ζωή και διευκολύνοντας την επανένταξή στην κοινωνία όσων επηρεάζονται.
Description: Aphasia as a language disorder often impairs speech and communication, making it difficult for individuals to produce personal stories during their social interactions. The aim of the present study is to examine how verbal strategies can improve the storytelling skills of adults with chronic aphasia in group therapy. The specific study was carried out at the Rehabilitation Clinic of the Cyprus University of Technology, in which three participants with chronic aphasia took part in a group setting, aiming to evaluate the effectiveness of the techniques used in expanding storytelling skills. Nine treatment sessions were conducted which included co-production and co-design methods aimed at producing words, sentences, and overall communication strategies with the goal of developing the skills of telling personal stories. This research was qualitative and focused on the analysis of the various verbal techniques but also their application after the treatment which was based on the narratives of the participants. The findings of this study reveal positive results in the development of storytelling skills after the intervention of verbal techniques. The current study is important because it provides the potential to enhance therapeutic approaches used in the intervention of aphasia, a disorder characterized by severe language difficulties that can affect comprehension and production of language, reading and writing with a significant impact on quality of life. To enhance current treatment approaches but also to ensure the best possible intervention for people with aphasia, the need for further research in this area is highlighted. This study is expected to provide useful suggestions for the treatment of aphasia in a group context, improving the lives and facilitating the reintegration into society of those affected.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33315
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSC_Χριστοδούλα Δημητρίου_2024_ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ166.13 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

12
checked on Dec 21, 2024

Download(s)

2
checked on Dec 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons