Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33264
Title: Η ποιότητα των διηγήσεων ατόμων με αφασία έπειτα από ομαδική θεραπεία βασισμένη σε προσωπική
Authors: Χρίστου, Χρυσοβαλάντω 
Keywords: Αφασία;Χρόνια Αφασία;Ποιότητα των Διηγήσεων;Ομαδική Θεραπεία;Προσωπική Διήγηση
Advisor: Kambanaros, Maria
Issue Date: May-2024
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της επίδρασης της ομαδικής θεραπείας που επικεντρώνεται σε προσωπικές αφηγήσεις στην ποιότητα των αφηγήσεων ατόμων με αφασία. Επικεντρωμένη σε τρεις συμμετέχοντες με χρόνια αφασία που υποβάλλονται σε ομαδική θεραπεία στην Κλινική Αποκατάστασης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, η έρευνα στοχεύει να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα αυτής της παρέμβασης στην ενίσχυση των αφηγηματικών ικανοτήτων. Μέσω της ποιοτικής ανάλυσης, η μελέτη αυτή, επιχειρεί να αναδείξει την επικοινωνιακή ανάπτυξη που παρατηρείται στις αφηγήσεις των συμμετεχόντων μετά τη θεραπεία. Ειδικότερα, η σημασία της παρούσας έρευνας έγκειται στη δυνατότητά της να συμβάλει στη βελτίωση των θεραπευτικών παρεμβάσεων για άτομα με αφασία, μιας κατάστασης δηλαδή που χαρακτηρίζεται από έντονες γλωσσικές διαταραχές. Στοχεύοντας στις προσωπικές αφηγήσεις λοιπόν, η θεραπεία αντιμετωπίζει τόσο τις γλωσσικές πτυχές, όσο και την προσωπική έκφραση και αναδόμηση της ταυτότητας, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τα άτομα με αφασία. Τα βασικά ευρήματα υποδεικνύουν θετικά αποτελέσματα στην επικοινωνιακή ανάπτυξη των συμμετεχόντων μετά από τις συνεδρίες της ομαδικής θεραπείας, καθώς η βελτιωμένη ποιότητα αφήγησης υποδηλώνει την ανάπτυξη της γλωσσικής παραγωγής, της συνοχής και της συνολικής επικοινωνιακής αποτελεσματικότητας. Κατ’ επέκταση, αυτά τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τις δυνατότητες της ομαδικής θεραπείας που επικεντρώνεται σε προσωπικές αφηγήσεις ως μια ιδιαίτερα πολύτιμη στρατηγική παρέμβασης για τα άτομα με αφασία, προσφέροντας πολυδιάστατες υποσχόμενες οδούς για την μελλοντική έρευνα και τις κλινικές εφαρμογές.
Description: This study aims to investigate the influence of group therapy focusing on personal narratives on the quality of narratives among individuals with aphasia. Three participants with chronic aphasia participated in group therapy focusing on personal narratives at the Rehabilitation Clinic of the Cyprus University of Technology. The research seeks to evaluate the effectiveness of this intervention in enhancing narrative abilities. Through qualitative analysis, the study endeavors to highlight the communicative development observed in participants' narrative skills post-therapy. The significance of this research lies in its potential to enhance therapeutic interventions for individuals with aphasia, a condition that lead to characterized by significant language impairment. By targeting personal narratives, the therapy addresses both linguistic aspects and the crucial aspects of personal expression and identity reconstruction vital for individuals with aphasia. Key findings indicate positive outcomes in the communicative development of participants following group therapy sessions. The enhancement in narrative quality suggests improvements in language production, coherence, and overall communicative effectiveness. Consequently, these results underscore the potential of group therapy focusing on personal narratives as a particularly valuable intervention strategy for individuals with aphasia, offering multifaceted promising avenues for future research and clinical applications.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33264
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSC_Χρυσοβαλάντω Χρίστου_2024-ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ189.06 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

23
Last Week
4
Last month
checked on Dec 22, 2024

Download(s)

12
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons