Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33263
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPapastefanou, Theodora-
dc.contributor.authorΤζούλιου, Χριστίνα-
dc.date.accessioned2024-12-09T12:19:23Z-
dc.date.available2024-12-09T12:19:23Z-
dc.date.issued2024-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/33263-
dc.descriptionNarrative skill is an important parameter in a child's development. The population studied included children with developmental language disorder and children with typical developmental disorder. The aim of the research was to describe the performance of TA children and children with DLD in measures of the macrostructure and microstructure of their narratives, as well as to study the differences in narrative skills of the two populations. The correlation between measurements of macrostructure and microstructure with expressive vocabulary and morphosyntax in each group was also examined. The research analyzes the results of the evaluation tools Bus story, Word Finding Vocabulary Test and DVIQ, in 25 children with, from the University Clinic of CUT. The study included as many as 129 children of typical development. The study findings highlight that the two groups differ significantly in terms of language development, with children with DLD showing impaired performance compared to typically developing children. The children with DLD lag in their performance in narrative skills at the level of macrostructure, microstructure, as well as expressive and perceptual speech compared to typically developing children. In addition, the study showed a correlation between the measurements of the tools for each population separately. In conclusion, the research showed that children with DLD face significant challenges in developing their narrative and language skills. It was also found that narrative skills appear to be closely related to other language skills, such as expressive speech and morphosyntax, suggesting that difficulties in one area may affect other areas of language development. Finally, these findings can contribute to an integrated approach to people with DLD covering multiple language areas such as storytelling, vocabulary, and syntax.en_US
dc.description.abstractΗ αφηγηματική δεξιότητα είναι μια σημαντική παράμετρος στην ανάπτυξη ενός παιδιού. Ο πληθυσμός που μελετήθηκε, περιλάμβανε παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή και παιδιά Τυπικής ανάπτυξής . Σκοπός της έρευνας ήταν να περιγράψει την επίδοση των παιδιών ΤΑ και των παιδιών με ΑΓΔ στις μετρήσεις της μακροδομής και της μικροδομής των αφηγήσεων τους, καθώς και να μελετήσει τις διαφορές στις αφηγηματικές δεξιότητες των δύο πληθυσμών. Επίσης, εξετάστηκε η συσχέτιση μεταξύ των μετρήσεων της μακροδομής και της μικροδομής με το εκφραστικό λεξιλόγιο και την μορφοσύνταξη στην κάθε ομάδα ξεχωριστά. Η ερευνά αναλύει τα αποτελέσματα από τα εργαλεία αξιολόγησης Bus story, ΔΕΛ και DVIQ, σε 25 παιδιά με ΑΓΔ, από την Πανεπιστημιακή Κλινική του ΤΕΠΑΚ. Στην ερευνά περιλαμβάνονται ακόμη και 129 παιδιά Τυπικής Ανάπτυξης. Τα ευρήματα της έρευνας αποδεικνύουν πως οι δύο ομάδες διαφέρουν σημαντικά ως προς τη γλωσσική ανάπτυξη, με τα παιδιά ΑΓΔ να εμφανίζουν μειωμένες επιδόσεις σε σχέση με τα παιδιά ΤΑ. Τα παιδιά με ΑΓΔ υστερούν στην απόδοση τους στις αφηγηματικές δεξιότητες στο επίπεδο της μακροδομής , στην μικροδομής αλλά και στον εκφραστικό και αντιληπτικό λόγο σε σχέση με τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά. Επιπρόσθετα, στην έρευνα διαφάνηκε να υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στις μετρήσεις των εργαλείων για τον κάθε πληθυσμό ξεχωριστά. Συμπερασματικά, η έρευνα ανέδειξε ότι τα παιδιά με ΑΓΔ αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην ανάπτυξη των αφηγηματικών και γλωσσικών τους ικανοτήτων. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι οι αφηγηματικές δεξιότητες φαίνεται να είναι στενά συνδεδεμένες με άλλες γλωσσικές ικανότητες, όπως ο εκφραστικός λόγος και η μορφοσύνταξη υποδεικνύοντας ότι οι δυσκολίες σε ένα τομέα μπορεί να επηρεάσουν και άλλους τομείς της γλωσσικής ανάπτυξης. Τέλος, τα ευρήματα αυτά μπορούν να συμβάλουν στην ύπαρξη ολοκληρωμένης προσέγγισης στα άτομα με ΑΓΔ που να καλύπτουν πολλαπλούς γλωσσικούς τομείς όπως την αφήγηση , το λεξιλόγιο και την σύνταξη.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑφήγησηen_US
dc.subjectΑναπτυξιακή γλωσσική διαταραχήen_US
dc.subjectΤυπική Ανάπτυξηen_US
dc.subjectΜικδρομήen_US
dc.subjectμακροδομήen_US
dc.subject.otherNarrationen_US
dc.subject.otherDevelopmental language disorderen_US
dc.subject.otherTypical developmenten_US
dc.subject.otherMicrostructureen_US
dc.subject.othermacrostructureen_US
dc.titleΟι αφηγηματικές δεξιότητες παιδιών με αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή και τυπικά αναπτυσσόμενων παιδιών στη Κύπροen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2023-2024en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypebachelorThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-5056-9658-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSC_Χριστίνα Τζούλιου_2024_περιληψη.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ165.91 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

21
Last Week
3
Last month
checked on Dec 22, 2024

Download(s)

14
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons