Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/32695
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGeorgiou, Yiannis-
dc.contributor.authorΠύρκα, Κυριακή-
dc.date.accessioned2024-07-18T07:08:24Z-
dc.date.available2024-07-18T07:08:24Z-
dc.date.issued2024-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/32695-
dc.descriptionΗ παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση της επίδρασης της διεπαφής (οθόνη υπολογιστή, γυαλιά εικονικής πραγματικότητας) κατά την παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο 360 μοιρών στην εμπειρία χρήστη, στα κίνητρα μάθησης, και στα μαθησιακά κέρδη των φοιτητών/ριών. Με βάση την ανάλυση σε δείγμα 179 φοιτητών/ριών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, οι οποίοι/ες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες ανάλογα με τη διεπαφή που χρησιμοποιούσαν, εξετάστηκαν οι διαφορές μεταξύ της παρακολούθησης των βίντεο από οθόνη υπολογιστή και γυαλιά εικονικής πραγματικότητας. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων που αξιολογούσαν την εμπειρία χρήστη και τα μαθησιακά κίνητρα μετά από την παρέμβαση, καθώς και τεστ κατανόησης πριν και μετά την παρέμβαση για την αξιολόγηση των μαθησιακών κερδών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρξαν σημαντικές διαφορές στα μαθησιακά κέρδη μεταξύ των δύο ομάδων. Ωστόσο, οι χρήστ(ρι)ες των γυαλιών εικονικής πραγματικότητας ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα κινήτρων, ως προς το βαθμό συνάφειας, συγκριτικά με τους/τις χρήστ(ρι)ες υπολογιστών, υποδηλώνοντας ότι το περιεχόμενο ήταν πιο ενδιαφέρον και πιο σημαντικό για τη μάθησή τους. Συνολικά, τα ευρήματα αυτά υποδεικνύουν ότι, ενώ οι εκπαιδευτικές διεπαφές δεν επηρεάζουν άμεσα τα μαθησιακά αποτελέσματα, τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μαθησιακό κίνητρο και η ποιότητα της εμπειρίας μπορεί να ενισχύσει την εμπλοκή και την ικανοποίηση των χρηστ(ρι)ών, συμβάλλοντας έμμεσα στη μαθησιακή διαδικασία.en_US
dc.description.abstractThis thesis focuses on investigating the impact of interface (computer screen, virtual reality glasses) on user experience, learning motivation, and learning outcomes of university students, when watching 360-degree educational videos. Recruiting a sample of 179 students from the Cyprus University of Technology, who were randomly divided in two conditions according to the interface they used, differences were examined between watching a 360-degree educational video on a desktop computer (flat screen) or with virtual reality glasses. Data collection was conducted through questionnaires assessing user experience and learning motivation, as well as pre- and post-intervention comprehension tests to evaluate students’ learning gains. The results showed that there were no significant differences in learning outcomes between the two groups. However, users of virtual reality glasses reported higher levels of motivation, in terms of relevance, compared to computer users, indicating that the content seemed more interesting and more important to them. Collectively, the findings of this thesis suggest that, while educational interfaces do not directly affect learning outcomes, virtual reality glasses can be used as a learning motivator and the quality of the experience can enhance user engagement and satisfaction, indirectly contributing to the learning process.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject360-degree videosen_US
dc.subjectLearning motivationen_US
dc.subjectUser experienceen_US
dc.subjectLearning outcomesen_US
dc.subjectInterfaceen_US
dc.subject.otherΒίντεο 360 μοιρώνen_US
dc.subject.otherΜαθησιακά κίνητραen_US
dc.subject.otherΕμπειρία χρήστηen_US
dc.subject.otherΜαθησιακά κέρδηen_US
dc.subject.otherΔιεπαφήen_US
dc.titleΔιερευνώντας την επίδραση των βίντεο 360ο στην εμπειρία χρήστη, στα κίνητρα μάθησης και στα μαθησιακά κέρδη των χρηστώνen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Communication and Internet Studiesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2023-2024en_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.deptLibrary and Information Services-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.orcid0000-0002-2850-8848-
crisitem.author.parentorgCyprus University of Technology-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSc_Kyriaki_Pyrka_2024.pdfFull-text718.61 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

31
checked on Jul 25, 2024

Download(s)

27
checked on Jul 25, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons