Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/2965
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPapadima-Sophocleous, Salomi-
dc.date.accessioned2013-12-16T11:01:53Z-
dc.date.accessioned2015-12-02T12:28:15Z-
dc.date.available2013-12-16T11:01:53Z-
dc.date.available2015-12-02T12:28:15Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.citationΗ διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας : αρχές, προβλήματα, προοπτικέςen_US
dc.identifier.isbn960-7779-15-0-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/2965-
dc.description.abstractΗ εισήγηση πραγματεύεται τις θεωρητικές και πρακτικές προϋποθέσεις για την προετοιμασία και εκτέλεση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος στην εκπαίδευση μέσω του Διαδικτύου. Εστιάζεται κυρίως στο πώς η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας (Γ2) μπορεί να γίνει αντικείμενο διδασκαλίας μέσα από την εικονικότητα που παρέχει το διαδίκτυο. Διαπιστώνεται η έλλειψη προγραμμάτων μέσω διαδικτύου που να ασχολούνται με την ειδική διδακτική (διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και τη χρήση της τεχνολογίας στο χώρο αυτό). Δεκαπέντε περίπου διδάσκοντες από διάφορα μέρη του κόσμου, που διδάσκουν σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης, γράφτηκαν και παρακολουθούν το «Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής με κατεύθυνση και εξειδίκευση στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας». Οι φοιτητές αυτοί δήλωσαν ότι ήθελαν να παρακολουθήσουν αυτό πρόγραμμα εξ αποστάσεως για διάφορους λόγους όπως: για οικονομία χρόνου, λόγω μακρινών αποστάσεων, φόρτου εργασίας, οικογενειακών υποχρεώσεων, για επαγγελματική επιμόρφωση και ανέλιξη κ.ά. Αποφασίστηκε ότι το «Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής» θα βασιστεί στην Εποικοδομητική Προσέγγιση. Σύμφωνα με την προσέγγιση αυτή, ο διδασκόμενος δημιουργεί ενεργητικά μια εσωτερική παρουσίαση της γνώσης μέσα από μια διαδικασία επικοινωνίας με το γνωστικό υλικό. Ο γενικός στόχος του προγράμματος είναι ο συγκερασμός θεωρίας και πρακτικής άσκησης στο χώρο της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, συμπεριλαμβανομένης και της χρήσης της τεχνολογίας. Οι ειδικοί στόχοι του προγράμματος είναι η θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των φοιτητών στο χώρο της τεχνολογίας και σε σχέση με τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, στο χώρο της διδακτικής της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, στο χώρο του σχεδιασμού και της εκτέλεσης μιας μεταπτυχιακού επιπέδου πρωτότυπης έρευνας και τέλος στο χώρο του σχεδιασμού μαθημάτων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Το πρόγραμμα αποτελείται από οκτώ μαθήματα. Οι φοιτητές παρακολουθούν τα πρώτα επτά μέσα από το Διαδίκτυο. Με βάση την προκαταρκτική έρευνα στο συγκεκριμένο χώρο και τη συλλογή των δεδομένων, αποφασίστηκε και δημιουργήθηκε ένας ηλεκτρονικός χώρος («Αριάδνη» (http://www.ariadne.greekcentre.rmit.edu.au/) ειδικός για τις ιδιαίτερες ανάγκες του προγράμματος και των ίδιων των φοιτητών που είναι εγγεγραμμένοι. Είναι λειτουργικός και φιλικός και προσφέρει ποικίλους τρόπους επικοινωνίας, διδασκαλίας και μάθησης. Οι φοιτητές αξιολογούνται σύμφωνα με την ενεργό συμμετοχή τους σε όλες τις διαδικασίες του προγράμματος: στη χρήση της τεχνολογίας στη γλωσσική διδασκαλία, στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, στο χώρο της έρευνας και στην πρακτική εξάσκηση των φοιτητών σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Η αξιολόγηση του προγράμματος είναι συνεχής (γίνεται μέσα από εβδομαδιαίες σημειώσεις των φοιτητών και της υπεύθυνης του προγράμματος, μέσα από ερωτηματολόγια, το ημερολόγιο, τη βαθμολογία και τις εργασίες των φοιτητών) και συνολική (γίνεται μέσα από την αξιολόγηση πέντε περίπου σελίδων που κάνουν οι φοιτητές για το πρόγραμμα και πέντε περίπου σελίδων από την υπεύθυνη του προγράμματος, με βάση και στις δύο περιπτώσεις μια σειρά ερωτήσεων).en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.subjectΜεταπτυχιακό πρόγραμμαen_US
dc.subjectΔιδασκαλίαen_US
dc.subjectΕλληνικής γλώσσαςen_US
dc.subjectΔεύτερη γλώσσαen_US
dc.titleΜεταπτυχιακές σπουδές εξ αποστάσεως μέσα από το Διαδίκτυο: Μεταπτυχιακό δίπλωμα στις επιστήμες της αγωγής, με κατεύθυνση και εξειδίκευση στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: Σχεδιασμός και ανάπτυξη προγράμματοςen_US
dc.typeBook Chapteren_US
dc.subject.categoryLanguages and Literatureen_US
dc.reviewNon Peer Revieweden
dc.subject.fieldHumanitiesen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.dept.handle123456789/54en
cut.common.academicyear1999-2000en_US
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypebookPart-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248-
crisitem.author.deptLanguage Centre-
crisitem.author.facultyLanguage Centre-
crisitem.author.orcid0000-0003-4444-4482-
crisitem.author.parentorgCyprus University of Technology-
Appears in Collections:Κεφάλαια βιβλίων/Book chapters
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

449
Last Week
0
Last month
3
checked on Sep 23, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.