Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/29557
Title: | Η χρήση της κοινής νέας ελληνικής από Κυπριόπουλα παιδιά και ενήλικες | Authors: | Αγαπίου, Χλόη | Keywords: | γλωσσική ποικιλία;Κυπριακή διάλεκτος;Κοινή Νέα Ελληνική;προτίμηση;πείραμα | Advisor: | Θεοδώρου, 'Ελενα | Issue Date: | May-2023 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Η γλώσσα και η διάλεκτος αναπόσπαστα, αποτελούν δύο διαφορετικούς και ξεχωριστούς όρους. Επομένως, αυτοί οι όροι αποτελούν έναυσμα για περαιτέρω έρευνα για πολλούς ερευνητές. Είναι γεγονός ότι είναι εξίσου σημαντική η χρήση και των δύο γλωσσικών ποικιλιών, τόσο της γλώσσας όσο και της διαλέκτου, μολονότι ότι αυτοί οι δύο όροι εφαρμόζονται σε διαφορετικές περιπτώσεις, μερικές φορές ξεχωριστά, ή ακόμη και σε συνδυασμό. Αν και υπάρχουν αρκετές μελέτες στη βιβλιογραφία που αφορούν την προτίμηση στον παιδικό πληθυσμό μέσα στο σχολικό πλαίσιο και κάτω από συνθήκες διδασκαλίας των παιδιών στην τάξη, δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής κάποια έρευνα η οποία να εστιάζει σε πειραματικό επίπεδο της προτίμησης της γλωσσικής ποικιλίας και της εναλλαγής του κώδικα, στην καθημερινότητα των παιδιών κατά τον αυθόρμητό τους λόγο. Ως εκ τούτου, η παρούσα έρευνα αναλύει και εστιάζεται στην προτίμηση που έχουν, τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες, όσον αφορά το άκουσμα της γλωσσικής ποικιλίας μέσω ενός προγράμματος στον υπολογιστή. Συμμετείχαν συνολικά 10 παιδιά και 6 ενήλικες. Πιο συγκεκριμένα, αναλύονται οι έννοιες του λεξιλογίου μέσω κατονομασίας εικόνων και τέλος γίνεται και αναφορά στις κλιτικές αντωνυμίες. Όλα τα προαναφερθέντα, διαφέρουν στην Κυπριακή διάλεκτο και την Κοινή Νέα Ελληνική γλώσσα, γι’ αυτό το λόγο γίνεται και η εξέτασή τους. Έπειτα, γίνεται σύγκριση των αποτελεσμάτων των παιδιών σε σχέση με τα αποτελέσματα ομάδας ενηλίκων. Τα αποτελέσματα που σημειώθηκαν, έχουν μια εναλλαγή στον κώδικα της γλωσσικής ποικιλίας αλλά όχι σε όλους του τομείς. | Description: | Language and dialect are two separate terms. Thus, they both require a closer study by several researchers. The importance of the use of both linguistic varieties is widely stated, since both terms appear in different cases, sometimes they appear separately but in some cases they can be used in combination. Even if several studies exist, regarding the preferences between the child population into the context of the school until as well as the procedure of the children being taught in classes by teacher, a study regarding the experimental level of preference of the linguistic variety of youngsters in everyday life has been made. As a result, the present study is focusing on the preference of both children and adults, regarding the hearing of the linguistic variety through a computer software. In addition, 10 children and 6 adults have been chosen to take part to the study. Specifically, the terms of the vocabulary are being analyzed through the naming of several images. Finally, a separate mention has been made for the clitics. A differentiation appears between the Cypriot dialect and the Standard Modern Greek for all data that have been mentioned above. For this reason, the present study is important to be made. At the final step, a comparison is made, between the results of the children and the adults. What the results are showing, is that a switching exist between the linguistic variety of children and adults, but not in all aspects. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/29557 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Χλόη Αγαπίου.pdf | ΠΕΡΙΛΗΨΗ | 156.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 20
73
Last Week
2
2
Last month
4
4
checked on Dec 25, 2024
Download(s) 50
38
checked on Dec 25, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License