Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/29545
Title: | Αφηγηματικές δεξιότητες ατόμων με αφασία σε ομάδα επικοινωνίας : μια μελέτη περίπτωσης | Authors: | Συμεού, Ραφαέλλα Τερέζα | Keywords: | Αφασία;Συμπερίληψη;Αφηγηματικές δεξιότητες;Λειτουργική Επικοινωνία;Ποιότητα Ζωής | Advisor: | Χαραλάμπους, Μαρίνα | Issue Date: | May-2023 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Η αφασία, στην χρόνια φάση του εγκεφαλικού επεισοδίου, επηρεάζει την λειτουργική επικοινωνία και μειώνει την ποιότητα ζωής των ατόμων με αφασία (ΑΜΑ). Οι προκλήσεις αυτές απορρέουν από την δυσκολία των ΑΜΑ να διηγηθούν προσωπικά αφηγήματα και να διατηρήσουν ουσιαστικό διάλογο με τους συνομιλητές τους. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να μετρηθούν οι αφηγηματικές ικανότητες των ΑΜΑ, και να διερευνηθεί η πιθανή βελτίωση της λειτουργικής επικοινωνίας και της ποιότητας ζωής τους με τη μέθοδο της συμπερίληψης. Η μέθοδος αφορούσε ομαδική παρέμβαση, στα πλαίσια μιας πανεπιστημιακής ομάδας επικοινωνίας για ΑΜΑ. Η θεραπευτική διαδικασία βασίστηκε στο ερευνητικό έργο LUNA (Linguistic Underpinnings of the Narrative in Aphasia) που αφορά το γλωσσικό υπόβαθρο των αφηγήσεων στην αφασία. Το LUNA λειτούργησε ως η βασική δομή για τον σχεδιασμό της παρέμβασης. Για τη συμπαραγωγή της παρέμβασης ακολουθήθηκαν οι κατευθυντήριες γραμμές PAOLI (People with Aphasia and Other Layperson Involvement), που οριοθετούσαν τον τρόπο συμπερίληψης των ασθενών στην διαδικασία. Η παρέμβαση έλαβε χώρα στην Πανεπιστημιακή Κλινική Αποκατάστασης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου και περιλάμβανε 11 ομαδικές συνεδρίες διάρκειας 2 ωρών. Στην ομάδα επικοινωνίας συμμετείχαν 3 άτομα με χρόνια αφασία. Ο σχεδιασμός αφορούσε μελέτη περίπτωσης. Τα 3 ΑΜΑ είχαν την στήριξη τεσσάρων επικοινωνιακών συντρόφων, που ήταν φοιτητές Λογοθεραπείας υπό την εποπτεία ακαδημαϊκών. Η παρέμβαση αφορούσε την ενίσχυση των αφηγηματικών δεξιοτήτων σε επίπεδο λέξεων, προτάσεων και μακροδομής. Το περιεχόμενο της σχετιζόταν με τα προσωπικά αφηγήματα. Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με τα εργαλεία MAIN, Τεστ Σενάριο, AIQ-21-GR και τα δείγματα ομιλίας των προσωπικών αφηγημάτων. Η παρέμβαση επέφερε θετικά αποτελέσματα στις αφηγηματικές δεξιότητες, στην λειτουργική επικοινωνία και βελτίωση στην ποιότητα ζωής των ΑΜΑ. Θετική επίδραση φαίνεται να είχε η ενεργή συμμετοχή και συμπερίληψη των ΑΜΑ κατά την διαδικασία της δημιουργίας και του σχεδιασμού της παρέμβασης. Προτείνεται η προώθηση της ενεργής και συνεχής συμπερίληψης των ΑΜΑ κατά τη δημιουργία και εκτέλεση ομαδικών παρεμβάσεων στη χρόνια φάση της αφασίας. | Description: | Chronic stroke-induced aphasia affects functional communication and reduces the quality of life of people with aphasia (PWA). As a result, PWA present with difficulties in narrating personal stories and maintaining meaningful dialogues with their interlocutors. The present study aims to measure the narrative skills of PWA, before and after a group intervention, and possible improvements in their functional communication and quality of life. The method involved a group intervention within a university-based communication group for PWA. The intervention process was based on the LUNA (Linguistic Underpinnings of the Narrative in Aphasia) framework following the PPI (Patient and Public Involvement) approach. The PAOLI (People with Aphasia and Other Layperson Involvement) reporting guideline was followed to monitor PPI for the co-design and co-production of the intervention. The intervention took place at the University Rehabilitation Clinic of the Cyprus University of Technology and consisted of 11 group sessions of 2 hours duration. The intervention involved the improvement of narrative skills in the level of words, sentences, and macrostructure. The content was directly related to their personal narratives. The evaluation was carried out with the MAIN, Test Scenario GR, the AIQ-21-GR, and the speech samples of the personal narratives. A case-study design was followed which included three people with chronic aphasia who participated in the communication group. PWA were supported by four communication partners, who were speech and language therapy students supervised by academics. The intervention revealed positive results in the narrative skills of PWA, improved functional communication, and increased their quality of life. Outcomes support that the active involvement of PWA during the intervention has a positive influence on their communication skills, as the intervention was tailor-made to the needs and interests of the participants. It is recommended that researchers use PPI during group intervention in chronic aphasia. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/29545 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ραφαέ́λλα Τερέζα Συμεού ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdf | ΠΕΡΙΛΗΨΗ | 150.2 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 20
88
Last Week
0
0
Last month
5
5
checked on Nov 21, 2024
Download(s) 20
56
checked on Nov 21, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License