Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29469
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετεινού, Κάκια-
dc.contributor.authorΠαναγιώτου, Ειρήνη-
dc.date.accessioned2023-06-23T06:11:12Z-
dc.date.available2023-06-23T06:11:12Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/29469-
dc.descriptionIntroduction: Language is a structured and dynamic system with symbols and rules, which is used by individuals for the ultimate purpose of communication. Purpose: The main aim of this thesis is the pilot application of the second part of the language test “DOKIGLO”, its production and its parameters. Methodology: This study sample consisted of three participants with articulation disorders. All the participants were children aged five years old. There were children from both races and they leaved in the province of Limassol. Parents were asked to sign a consent form so that children were given the test of “DOKIGLO”. The procedure took place in a private speech therapy center in a quiet environment with only the student and the child. The duration of the administration procedure was 30 minutes twice a week. The administer used the response form of the test “DOKIGLO” so as to write the answers. The statistical analysis was carried out through the Microsoft Excel program and descriptive statistics. Results: The results of the pilot phase of the “DOKIGLO” language tool showed that children performance was almost identical and expected. The first participant performed higher than the other two participants on the Vocabulary Production and Sentence Recall subscales. In the remaining sub-categories the participants presented an equally satisfactory performance. Discussion: Although this is a small scale research, it is the first attempt to present the “DOKIGLO” assessment tool to children aged 5 years old with articulation disorders. Nevertheless, the localization of language weaknesses in children in the different subsystems was evident. Further research is recommended in the future.en_US
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η γλώσσα ορίζεται νομοτελειακό ιεραρχικά δομημένο σύστημα που διέπεται από κανόνες.O άνθρωπος κατέχει την προνομιακή δεξιότητα κατάκτησης της γλώσσας αφού έρχεται γενετικά και βιολογικά προγραμματισμένος για την κατάκτηση της δεξιότητας αυτής που ανήκει αποκλειστικά στο ανθρώπινο είδος. Σκοπός: Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποσκοπεί στη πιλοτική εφαρμογή του πρώτου μέρους του γλωσσικού εργαλείου Δοκιμασίας ικανότητας γλώσσας (ΔΟΚΙΓΛΩ) , που εξετάζει υποδοκιμασίες παραγωγής και των παραμέτρων της. Μεθοδολογία: Το δείγμα στάθμισης αποτέλεσαν 3 παιδιά ηλικίας 5,5 με 5,11 ετών με διαταραχές άρθρωσης και φωνολογίας ( 2 αγόρια, 1 κορίτσι). Οι συμμετέχοντες προέρχονταν από ιδιωτικό κέντρο Λογοθεραπείας και φοιτούσαν σε δημόσια νηπιαγωγεία της επαρχίας Λεμεσού. H διάρκεια χορήγησης ήταν 30 λεπτά δύο φορές την εβδομάδα. Για την χορήγηση της δοκιμασίας χρησιμοποιήθηκε το έντυπο καταγραφής των απαντήσεων του τεστ (ΔΟΚΙΓΛΩ) και το βιβλίο ερεθισμάτων του εργαλείου το μέρος της παραγωγής. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε μέσω του προγράμματος Microsoft Excel και μέσω περιγραφικής στατιστικής. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα κατέδειξαν πως η επίδοση των παιδιών στις παραμέτρους της Έκφρασης του εργαλείου (ΔΟΚΙΛΓΩ) ήταν παρόμοια. Ο πρώτος συμμετέχοντας είχε τις υψηλότερες επιδόσεις από τους υπόλοιπους δύο συμμετέχοντες στις υποενότητες της Παραγωγής λεξιλογίου και της Ανάκλησης προτάσεων. Στις υπόλοιπες υποκατηγορίες οι συμμετέχοντες παρουσίασαν εξίσου ικανοποιητική επίδοση. Συμπεράσματα: Παρότι πρόκειται για μία μικρής κλίμακας έρευνα, είναι η πρώτη προσπάθεια παρουσίασης του εργαλείου αξιολόγησης (ΔΟΚΙΓΛΩ) σε παιδιά ηλικίας 5 ετών και με διαταραχές άρθρωσης. Παρόλα αυτά, αν και διαφάνηκε ο εντοπισμός των γλωσσικών αδυναμιών στα παιδιά στα διάφορα γλωσσικά υποσυστήματα, προτείνεται περαιτέρω έρευνα στο μέλλον.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔΟΚΙΓΛΩen_US
dc.subjectγλωσσική αξιολόγησηen_US
dc.subjectγλωσσική έκφρασηen_US
dc.subjectπροσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectστάθμιση εργαλείου αξιολόγησηςen_US
dc.subject.otherLanguage disorderen_US
dc.subject.otherDOKIGLO testen_US
dc.subject.otherpreschool ageen_US
dc.subject.otherlanguage assessmenten_US
dc.subject.otherlanguage productionen_US
dc.titleΔεξιότητες έκφρασης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας : πιλοτική εφαρμογήen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2022-2023en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6580-5190-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
abstract Ειρήνη Παναγιώτου_2023_BSC.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ342.37 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons