Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29460
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετεινού, Κάκια-
dc.contributor.authorΔεμερτζή, Μυροφόρα-
dc.date.accessioned2023-06-22T09:05:55Z-
dc.date.available2023-06-22T09:05:55Z-
dc.date.issued2023-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/29460-
dc.descriptionNarrative discourse analysis is a significant way to collect information about children's language and reading skills. However, clinical practices cannot be based on findings from different languages or dialects. Thus, the main purpose of this study is to evaluate and compare the narrative skills of three monolingual Cypriot children of school age attending the 1st Grade of primary school, of which one is Typical Development child (TD), one with Developmental Language Disorder (DLD) and one with Autism Spectrum Disorder (ASD). All participants were assessed in Bus Story Test (BST) retelling test, Multilingual Assessment Instrument for Narratives (MAIN) telling test, and personal narratives of Global Tales Protocol. The results revealed that children show different performance depending on the type and mode of narration. However, the TD child scored higher on most narrative measures compared to the other two participants. The stories of the TA child had fewer errors and a higher overall quality than those of the children with DLD and ASD. Children with DLD and ASD seem to have difficulties in oral narratives which are more obvious when they are not based on visual or auditory stimulus. Their difficulties are both at the level of macrostructure and microstructure. To conclude, the assessment of narrative speech skills can identify children with language difficulties that are difficult to detect in other tests.en_US
dc.description.abstractH ανάλυση του αφηγηματικού λόγου αποτελεί μια σημαντική πηγή πληροφοριών για τις γλωσσικές και αναγνωστικές δεξιότητες των παιδιών. Ωστόσο, οι κλινικές πρακτικές δεν μπορούν να βασίζονται σε ευρήματα διαφορετικών γλωσσών ή διαλέκτων. Έτσι, η παρούσα έρευνα έχει ως κύριο σκοπό την αξιολόγηση και σύγκριση των αφηγηματικών δεξιοτήτων σε τρία μονόγλωσσα Κυπριόπoυλα παιδιά σχολικής ηλικίας που φοιτούν στην Α’ Τάξη Δημοτικού εκ των οποίων ένα Τυπικής Ανάπτυξης (ΤΑ), ένα με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ) και ένα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Όλοι οι συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν σε δοκιμασία αναδιήγησης του Bus Story Test (BST), σε δοκιμασία διήγησης του Multilingual Assessment Instrument for Narratives (MAIN) και σε προσωπικά αφηγήματα του Global Tales Protocol. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι τα παιδιά δείχνουν διαφορετικές επιδόσεις ανάλογα με τον τύπο και τρόπο αφήγησης. Ωστόσο, το παιδί ΤΑ συγκέντρωσε υψηλότερες βαθμολογίες στα πλείστα μέτρα αφήγησης συγκριτικά με τους άλλους δυο συμμετέχοντες. Οι ιστορίες του παιδιού ΤΑ είχαν λιγότερα λάθη και μεγαλύτερη συνολική ποιότητα από αυτές των παιδιών με ΑΓΔ και με ΔΑΦ. Τα παιδιά με ΑΓΔ και ΔΑΦ φαίνεται να αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε τομείς αφήγησης οι οποίες είναι πιο εμφανείς όταν οι αφηγήσεις δεν στηρίζονται σε κάποιο οπτικό ή ακουστικό ερέθισμα. Οι δυσκολίες τους εντοπίζονται τόσο σε επίπεδο μακρoδoμής όσο και μικρoδoμής. Τέλος, η αξιολόγηση των δεξιοτήτων αφηγηματικού λόγου μπορεί να διακρίνει και να εντοπίσει τα παιδιά με γλωσσικές δυσκολίες οι οποίες δύσκολα ανιχνεύονται σε άλλες δοκιμασίες.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑφηγηματικός Λόγοςen_US
dc.subjectΑναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχήen_US
dc.subjectΔιαταραχή Αυτιστικού Φάσματοςen_US
dc.subjectΔιήγησηen_US
dc.subjectΑναδιήγησηen_US
dc.subjectΠροσωπικά Αφηγήματαen_US
dc.subjectMultilingual Assessment Instrument for Narrativesen_US
dc.subjectBus Story Testen_US
dc.subject.otherNarrative Discourseen_US
dc.subject.otherDevelopmental Language Disorderen_US
dc.subject.otherAutism Spectrum Disorderen_US
dc.subject.otherTellingen_US
dc.subject.otherRetellingen_US
dc.subject.otherPersonal Narrativesen_US
dc.subject.otherMultilingual Assessment Instrument for Narrativesen_US
dc.subject.otherBus Story Testen_US
dc.titleΑξιολόγηση και Σύγκριση Αφηγηματικών Δεξιοτήτων σε παιδί Τυπικής Ανάπτυξης, με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχήen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2022-2023en_US
dc.relation.facultyFacultyof Health Sciencesen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemasterThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6580-5190-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Abstract_MSc_Μύρω Δεμερτζή_2023.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ522.81 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

222
Last Week
1
Last month
6
checked on Dec 22, 2024

Download(s) 50

180
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons