Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/29329
Title: | Η επίδραση μικτής εκπαιδευτικής παρέμβασης στις γνώσεις των επαγγελμάτων υγείας μονάδας εντατικής θεραπείας και στη μείωση αιματογενών λοιμώξεων σχετιζόμενων με κεντρικούς φλεβικούς καθετήρες | Authors: | Φωκά, Μαρία | Advisor: | Λαμπρινού, Αικατερίνη | Issue Date: | 2022 | Department: | Department of Nursing | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Η μικτή εκπαιδευτική παρέμβαση της παρούσας μελέτης, η οποία περιείχε διαδραστική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και καθοδήγηση – εποπτεία εν ώρα εργασίας, έχει επιδράσει θετικά στο επίπεδο γνώσεων των EY και έχει επιτύχει να μειώσει στατιστικά σημαντικά το δείκτη αιματογενών λοιμώξεων που σχετίζονται με τη χρήση των ΚΦΚ. Εντούτοις, ο δείκτης παραμένει υψηλότερος σε σύγκριση με άλλες χώρες. Η διαδραστική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία αναπτύχθηκε λαμβάνοντας υπόψη τις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, την εκπαιδευτική μεθοδολογία της μικροεκπαίδευσης και τη δομή εκπαιδευτικού μονοπατιού, αξιολογήθηκε θετικά από τους εκπαιδευόμενους. Φαίνεται ότι η μικτού τύπου εκπαίδευση, σε συνδυασμό με εποπτεία στο χώρο κλινικής εργασίας είναι αποτελεσματικές στη βελτίωση των γνώσεων των επαγγελματιών υγείας, στην αποδοχή τους, αλλά και στη βελτίωση σχετικών κλινικών δεικτών. Από την παρούσα μελέτη προέκυψε ότι η συνεχιζόμενη εκπαίδευση είναι σημαντική, εντούτοις χρειάζεται να διερευνηθούν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τη συχνότητα των αιματογενών λοιμώξεων που σχετίζονται με τη χρήση των ΚΦΚ, αφού παρόλο που το επίπεδο γνώσεων των επαγγελματιών υγείας είναι υψηλό, αυτό δεν αντανακλά ικανοποιητικά στον πιο πάνω δείκτη. | Description: | The mixed method educational intervention of the present study, which combined interactive distance education and with bedside supervision – mentoring was found to have a positive effect on healthcare professionals’ knowledge and succeeded to significantly reduce the rate of CVC related infections. However, the index remains higher compared to other countries, even though the level of knowledge was high. The interactive distance education, which was developed taking into account the basic principles of adult education, the educational methodology of microlearning and the structure of the educational path, was positively evaluated by the participants. It seems that mixed method educational intervention, combined with bedside supervision are effective in improving the knowledge of health professionals, in their acceptance, but also in improving relevant clinical indicators. The present study showed that continuing education is important, however other factors that affect the incidence of CVC related infections need to be investigated. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/29329 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | PhD Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Διδακτορικές Διατριβές/ PhD Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT PhD M FOKA.pdf | περίληψη | 580.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
PhD M FOKA.pdf | πλήρες κείμενο | 4.02 MB | Adobe PDF | Embargoed until May 29, 2025 Request a copy |
CORE Recommender
Page view(s)
183
Last Week
3
3
Last month
11
11
checked on Dec 21, 2024
Download(s) 5
152
checked on Dec 21, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License