Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29329
Title: Η επίδραση μικτής εκπαιδευτικής παρέμβασης στις γνώσεις των επαγγελμάτων υγείας μονάδας εντατικής θεραπείας και στη μείωση αιματογενών λοιμώξεων σχετιζόμενων με κεντρικούς φλεβικούς καθετήρες
Authors: Φωκά, Μαρία 
Advisor: Λαμπρινού, Αικατερίνη
Issue Date: 2022
Department: Department of Nursing
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Η μικτή εκπαιδευτική παρέμβαση της παρούσας μελέτης, η οποία περιείχε διαδραστική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και καθοδήγηση – εποπτεία εν ώρα εργασίας, έχει επιδράσει θετικά στο επίπεδο γνώσεων των EY και έχει επιτύχει να μειώσει στατιστικά σημαντικά το δείκτη αιματογενών λοιμώξεων που σχετίζονται με τη χρήση των ΚΦΚ. Εντούτοις, ο δείκτης παραμένει υψηλότερος σε σύγκριση με άλλες χώρες. Η διαδραστική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία αναπτύχθηκε λαμβάνοντας υπόψη τις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, την εκπαιδευτική μεθοδολογία της μικροεκπαίδευσης και τη δομή εκπαιδευτικού μονοπατιού, αξιολογήθηκε θετικά από τους εκπαιδευόμενους. Φαίνεται ότι η μικτού τύπου εκπαίδευση, σε συνδυασμό με εποπτεία στο χώρο κλινικής εργασίας είναι αποτελεσματικές στη βελτίωση των γνώσεων των επαγγελματιών υγείας, στην αποδοχή τους, αλλά και στη βελτίωση σχετικών κλινικών δεικτών. Από την παρούσα μελέτη προέκυψε ότι η συνεχιζόμενη εκπαίδευση είναι σημαντική, εντούτοις χρειάζεται να διερευνηθούν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τη συχνότητα των αιματογενών λοιμώξεων που σχετίζονται με τη χρήση των ΚΦΚ, αφού παρόλο που το επίπεδο γνώσεων των επαγγελματιών υγείας είναι υψηλό, αυτό δεν αντανακλά ικανοποιητικά στον πιο πάνω δείκτη.
Description: The mixed method educational intervention of the present study, which combined interactive distance education and with bedside supervision – mentoring was found to have a positive effect on healthcare professionals’ knowledge and succeeded to significantly reduce the rate of CVC related infections. However, the index remains higher compared to other countries, even though the level of knowledge was high. The interactive distance education, which was developed taking into account the basic principles of adult education, the educational methodology of microlearning and the structure of the educational path, was positively evaluated by the participants. It seems that mixed method educational intervention, combined with bedside supervision are effective in improving the knowledge of health professionals, in their acceptance, but also in improving relevant clinical indicators. The present study showed that continuing education is important, however other factors that affect the incidence of CVC related infections need to be investigated.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29329
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: PhD Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές/ PhD Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ABSTRACT PhD M FOKA.pdfπερίληψη580.37 kBAdobe PDFView/Open
PhD M FOKA.pdfπλήρες κείμενο4.02 MBAdobe PDFEmbargoed until May 29, 2025    Request a copy
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 5

177
Last Week
2
Last month
8
checked on Nov 21, 2024

Download(s) 5

134
checked on Nov 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons