Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29127
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαμπανάρος, Μαρία-
dc.contributor.authorΑποστολίδου, Χριστίνα-
dc.date.accessioned2023-04-28T08:54:46Z-
dc.date.available2023-04-28T08:54:46Z-
dc.date.issued2022-12-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/29127-
dc.descriptionIntroduction: The purpose of this study is to improve expressive phonological abilities in a bilingual Greek-Cypriot child with Childhood Apraxia of Speech (CAS), using the Complexity Approach. Given the advantageous effect of phonologically dense neighborhoods on intervention in children with Speech Sound Disorder (SSD), it was hypothesized that such effects would also produce speech gains in children with CAS since it is a subtype of SSD disorder. Methodology: A single subject design was implemented. Three sessions were carried out to establish the baseline, using standardized tests and clinical observation. Twelve intervention sessions were carried out, of 40-minutes, twice a week for a period of one and a half months. The experimental stimuli were divided into 13 groups of words with phonologically dense neighborhoods. Results: The comparison between pre- and post-intervention measures revealed gains in phonology as well as semantics validating the research questions. The most important improvement after the intervention was in the preservation of the Syllable Structure of the word. Discussion: Significant gains in expressive phonology were achieved through the use of phonologically similar word stimuli in treatment. The preliminary findings support this therapeutic approach for a child with CAS, while providing evidence for the advantage of intervention based on phonological density from a cross-linguistic perspective. Nevertheless, to ensure the generalisability and effectiveness of the intervention, more research is needed on children diagnosed with CAS.en_US
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η παρούσα μελέτη σκοπό έχει την εφαρμογή φωνολογικά παρόμοιων στόχων για την πρόκληση εκφραστικών φωνολογικών κερδών σε ένα διδιάλεκτο Ελληνοκύπριο παιδί με Παιδική Απραξία Λόγου (ΠΑΛ), μέσω της Προσέγγισης της Πολυπλοκότητας. Δεδομένης της επίδρασης του πλεονεκτήματος των φωνολογικά πυκνών γειτονιών σε παιδιά με Διαταραχή των Ήχων της Ομιλίας (SSD), υποτέθηκε ότι τέτοια αποτελέσματα θα προκαλούσαν κέρδη ομιλίας και σε παιδιά με ΠΑΛ αφού αποτελεί υποτύπο της διαταραχής SSD. Μεθοδολογία: Υλοποιήθηκε ένας σχεδιασμός ενός θέματος. Έγιναν τρείς συνεδρίες για να καθοριστεί το σημείο αναφοράς, με σταθμισμένα εργαλεία και κλινική παρατήρηση. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν δώδεκα συνεδρίες παρέμβασης διάρκειας 40 λεπτών δύο φορές την εβδομάδα για περίοδο ενάμιση μήνα. Τα πειραματικά ερεθίσματα χωρίστηκαν σε 13 ομάδες φωνολογικά πυκνών γειτονιών. Αποτελέσματα: Η σύγκριση μεταξύ των μετρήσεων πριν και μετά την παρέμβαση αποκάλυψε κέρδη στον τομέα της φωνολογίας αλλά και της σημασιολογίας. Τα ερευνητικά ερωτήματα αποδείχθηκε ότι ισχύουν. Η σημαντικότερη βελτίωση μετά την παρέμβαση υπήρξε στη διατήρηση της Συλλαβικής Δομής της λέξης. Συζήτηση: Σημαντικά κέρδη εκφραστικής φωνολογίας επιτεύχθηκαν μέσω της εφαρμογής φωνολογικά παρόμοιων ερεθισμάτων λέξεων. Τα ευρήματα υποστήριξαν αυτή τη θεραπευτική προσέγγιση για ένα παιδί με ΠΑΛ, ενώ παρείχαν στοιχεία για το πλεονέκτημα της φωνολογικής πυκνότητας από διαγλωσσική προοπτική. Εντούτοις για τη διασφάλιση της γενίκευσης και της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης η επανάληψη αυτής της μελέτης με περισσότερα άτομα με διάγνωση ΠΑΛ είναι απαραίτητη.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠαιδική Απραξία του Λόγουen_US
dc.subjectΦωνολογική Διαταραχήen_US
dc.subjectΠυκνές γειτονιές λέξεωνen_US
dc.subjectΠροσέγγιση Πολυπλοκότηταςen_US
dc.subjectΠαρέμβασηen_US
dc.subject.otherChildhood Apraxia of Speechen_US
dc.subject.otherPhonological Disorderen_US
dc.subject.otherDense Word Neighborhoodsen_US
dc.subject.otherComplexity Approachen_US
dc.subject.otherInterventionen_US
dc.titleΈνας πειραματικός σχεδιασμός ενός υποκειμένου για την προώθηση της καταληπτότητας της ομιλίας στην Παιδική Απραξία Λόγου μέσω της εφαρμογής φωνολογικά παρόμοιων ερεθισμάτωνen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2022-2023en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypemasterThesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-5857-9460-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη_ MSC_ Χριιστίνα Αποστολίδου.pdfΠερίληψη507.08 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

102
Last Week
2
Last month
3
checked on Oct 5, 2024

Download(s) 50

88
checked on Oct 5, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons