Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/29119
Title: | Η τέχνη ως φορέας μηνυμάτων και προπαγάνδας : η περίπτωση της Γκουέρνικα ως έκθεμα στην Διεθνή Έκθεση του 1937 | Authors: | Παπαγεωργίου, Ελένη | Keywords: | Προπαγάνδα;Τέχνη;Μεσοπόλεμος;Γκουέρνικα;Πικάσο | Advisor: | Moschou, Maria Danos, Antonis |
Issue Date: | 2022 | Department: | Department of Fine Arts | Faculty: | Faculty of Fine and Applied Arts | Abstract: | Το παρόν κείμενο, εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η τέχνη χρησιμοποιείται ως εργαλείο μετάδοσης πολιτικών μηνυμάτων και προπαγάνδας. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά γίνεται μια εκτενής αναφορά στο μηχανισμό επικοινωνίας – κάθε μορφής – που ακολουθείται από μια προσπάθεια ορισμού του όρου προπαγάνδα. Στην συνέχεια, δίνεται περισσότερη έμφαση στην πολιτική προπαγάνδα μέσω εικαστικών μέσων, η οποία εξετάζεται μέσα από διάφορα παραδείγματα. Αυτό αποσκοπεί στο να τεθεί το πλαίσιο ώστε να μελετηθεί, στη συνέχεια, η Γκουέρνικα του Πικάσο, ως μέρος της Διεθνούς Έκθεσης που έλαβε χώρα στο Παρίσι το 1937. Το κύριο μέρος της εργασίας χωρίζεται σε δύο άξονες. Από τη μια, μελετά τη Διεθνή Έκθεση του 1937 ως θεσμό, μελετώντας ως παραδείγματα τα περίπτερα της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Σοβιετικής Ένωσης. Από την άλλη, εξετάζει τη Γκουέρνικα του Πικάσο. Συγκεκριμένα, μελετά το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο δημιουργήθηκε, εξετάζει το έργο φορμαλιστικά και εννοιολογικά, πριν προχωρήσει στην εξέτασή του ως έκθεμα του ισπανικού περιπτέρου. Τέλος, εξετάζεται η ιστορία έκθεσης του έργου από το 1937 και μετά, καθώς και η ζωή του ως εικόνα πέρα από τα όρια του καμβά, για να διαφανεί ο λόγος για τον οποίο η Γκουέρνικα οικειοποιήθηκε ως σύμβολο κατά του πολέμου, ώστε να χρηστεί ως μια από τις πιο τραγικές εικόνες του 20ου αιώνα. | Description: | This essay examines how art is used as a tool to convey political messages and propaganda. Initially, an extensive reference is made to the mechanism of communication – of any form – followed by an attempt to define the term propaganda. Then, more emphasis is placed on political propaganda through visual media, which is examined through various examples. This aims to set the framework for the subsequent study of Picasso's Guernica, as part of the Paris International Exhibition in 1937. The main part of the work is divided into two parts. On the one hand, it focuses on the International Exhibition of 1937 as an institution, examining the pavilions of Germany, Spain and the Soviet Union. On the other hand, it examines Picasso's Guernica. Specifically, it evaluates the historical context in which it was created, analyses the work both formally and conceptually, before proceeding to examine its impact as an exhibit at the Spanish Pavilion. Finally, the work’s exhibition history from 1937 onwards is discussed, as well as reviewing its life as an image beyond the boundaries of the canvas, in order to assess why Guernica has become one of the most recognizable anti-war symbols of the 20th century. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/29119 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | MSc Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΛΕΝΗ _ ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdf | Περίληψη | 175.74 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 50
73
Last Week
0
0
Last month
1
1
checked on Nov 21, 2024
Download(s) 50
118
checked on Nov 21, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License