Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/27595
Title: | Σάρκα με σάρκα | Authors: | Καϊμακκάμη, Κωνσταντίνα Θεοδώρα | Keywords: | Τραύμα;Συλλογικότητα;Αποδοχή;Σάρκα;Ιατρική | Advisor: | Koureas, Gabriel | Issue Date: | May-2022 | Department: | Department of Fine Arts | Faculty: | Faculty of Fine and Applied Arts | Abstract: | Ο προβληματισμός που αναπτύσσεται στο κείμενο της θεωρητικής και εικαστικής μου έρευνας περιλαμβάνει ζητήματα περί του τραύματος. Ο προβληματισμός όπου κεντρίζει την εικαστική μου περιέργεια, είναι: Σε τι οφείλεται ο παραγκωνισμός του ατόμου λόγω «διαφορετικότητας» ; Αναπτύσσεται η ιστορική αναδρομή του τραύματος, και έπειτα μέσω της εικαστικής μου παρέμβασης, προτείνω τον δικό μου τρόπο σκέψης ως προς την αποδοχή του τραύματος. Κατά τη διάρκεια την έρευνας, με τη βοήθεια της Δρ. Πέπη Ρηγοπούλου, έχοντας ως κύρια πηγή το βιβλίο ΤΟ ΣΩΜΑ - ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΚΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ, 2008, αναπτύσσονται και κοινωνικό – πολιτικά προβλήματα, τα οποία διεγείρουν τη συζήτηση περί σχέσης ιατρικής – τραύματος και τέχνης. Με αναφορές στους γονείς της προσωποποίησης του τραύματος, τον Βαν Γκονγκ και τη Φρίντα Κάλο, δημιουργείται και η ανάπτυξη του ρόλου του καλλιτέχνη στην ιστορία της τέχνης, πότε γίνεται η τομή της αυτοβιογραφίας σε σχέση με το τραύμα. Κλείνοντας τη μελέτη, θα αναφερθώ στις προσωπικές μου αναφορές και τι ρόλο παίζει η τεχνοτροπία μέσω της ζωγραφικής μου. | Description: | The reflection that is developed in the text of my theoretical and visual research includes issues of trauma. The reflection in which my artistic curiosity is centered is: What is the reason for people being sidelined because of "diversity"? It develops the historical recursion of trauma, and then through my artistic intervention, I suggest my own way of thinking about accepting trauma. During the investigation, with the help of Dr. Pepi Rigopoulou, having as main source the book THE BODY - FROM SUPPLICATION TO THREAT, 2008, social - political problems are developing, which stimulate the discussion about the relationship between medicine - trauma and art. With references to the parents of the personification of the wound, Van Gogh and Frida Kahlo, the development of the role of the artist in art history is created, when the autobiography is intersected with respect to the trauma. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/27595 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Abtsract Konstantia Kaimakami.pdf | Abstract | 727.77 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
116
Last Week
1
1
Last month
3
3
checked on Dec 22, 2024
Download(s) 50
74
checked on Dec 22, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License