Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26724
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧαραλάμπους, Μαρίνα-
dc.contributor.authorΝικολάου, Μαρίνα-
dc.date.accessioned2022-07-19T11:43:48Z-
dc.date.available2022-07-19T11:43:48Z-
dc.date.issued2022-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/26724-
dc.descriptionEvaluation tools for people with aphasia (PWA) after stroke are predominately impairment-based. The number of aphasia impact assessment tools adapted or developed in Greek reflecting the perspectives of people with aphasia is limited. The Aphasia Impact Questionnaire (AIQ-21) is a tool that was developed based on the social model of disability, which measures the quality of life of PWA from their own perspective. This study aims to establish a validity and reliability examination of the adapted version of the AIQ-21 in Greek, the AIQ-21-GR. Data from n=10 PWA and n=5 stroke survivors without aphasia (SSwoA) were analysed to determine the criterion validity and construct validity of the AIQ-21-GR. Construct validity was examined by analysing the differences between the two groups (PWA and SSwoA) performances regarding the subscales and the overall scale scores of the AIQ-21-GR and the correlation between these scores and the total scores of the AIQ-21-GR. For the criterion analysis correlation between the comparable fields of AIQ-21-GR and SAQOL-39-GR was examined. The validity analysis showed that AIQ-21-GR has a high level of construction validity and criteria. The reliability of the scale was assessed using internal consistency analysis, which examined the Cronbach Alpha reliability coefficient values for the AIQ-21-GR scale fields and the overall AIQ-21-GR scale. Similarly, the reliability analysis showed that the adapted questionnaire has an excellent reliability coefficient (α = 0.90). The study findings suggest that AIQ-21-GR can be used as a reliable and valid tool for Cypriot PWA in clinical and research settings. Further psychometric testing should be employed in a larger Greek speaking population.en_US
dc.description.abstractΟι υπάρχουσες πρακτικές αξιολόγησης των ατόμων με αφασία (ΑΜΑ) βασίζονται από στην αξιολόγηση των γλωσσικών δυσκολιών λόγω της αφασίας. Ο αριθμός των εργαλείων αξιολόγησης του αντίκτυπου της αφασίας που προσαρμόστηκαν ή αναπτύχθηκαν για να αντικατοπτρίζουν την προοπτική των ΑΜΑ στα Ελληνικά είναι περιορισμένος. Το Ερωτηματολόγιο για τον Αντίκτυπο της Αφασίας/ Aphasia Impact Questionnaire-21 (AIQ-21), είναι ένα εργαλείο που αναπτύχθηκε με βάση το κοινωνικό μοντέλο της αναπηρίας, που μετρά την ποιότητα ζωής των ατόμων από τη δική τους οπτική γωνία. Αυτή η έρευνα μελέτησε την εγκυρότητα και την αξιοπιστία του AIQ-21 στα Ελληνικά (Greek version) (AIQ-21-GR) για την κάλυψη αυτής της ανάγκης. Tα δεδομένα αφορούσαν n=10 ΑΜΑ και n=5 άτομα με εγκεφαλικό επεισόδιο χωρίς αφασία (ΑΧΑ) και αναλύθηκαν ώστε να προσδιοριστεί η εγκυρότητα κριτηρίου (criterion validity) και η εγκυρότητα κατασκευής (construct validity) του AIQ-21-GR. Για την εγκυρότητα κατασκευής (construct validity) εξετάστηκαν οι διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων της μελέτης ΑΜΑ και ΑΧΑ όσον αφορά τις βαθμολογίες τους στις υποκλίμακες και τις συνολικές βαθμολογίες της κλίμακας. Εξετάστηκε επίσης η συσχέτιση μεταξύ των βαθμολογιών από τα πεδία και των συνολικών βαθμολογιών της κλίμακας AIQ-21-GR καθώς και εξέταση των συσχετισμών μεταξύ των πεδίων. Για την ανάλυση εγκυρότητας του κριτηρίου, εξετάστηκε η συσχέτιση μεταξύ των συγκρίσιμων πεδίων των AIQ-21-GR και SAQOL-39-GR. Η ανάλυση εγκυρότητας έδειξε ότι η Ελληνική προσαρμογή του AIQ-21-GR έχει υψηλό επίπεδο εγκυρότητας κατασκευής και κριτηρίου. Η αξιοπιστία της κλίμακας αξιολογήθηκε χρησιμοποιώντας την ανάλυση εσωτερικής συνέπειας (Internal consistency analysis), όπου εξετάστηκαν οι τιμές συντελεστή αξιοπιστίας Cronbach Alpha για το πεδία της κλίμακας AIQ-21-GR και τη συνολική κλίμακα AIQ-21-GR. Ομοίως, η ανάλυση αξιοπιστίας έδειξε ότι το προσαρμοσμένο ερωτηματολόγιο έχει εξαιρετικό συντελεστή αξιοπιστίας (α = 0,90). Τα ευρήματά της μελέτης προτείνουν ότι το AIQ-21-GR είναι ένα αξιόπιστο και έγκυρο εργαλείο με το ΑΜΑ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κλινικά και ερευνητικά περιβάλλοντα. Προτείνεται η στάθμιση του σε μεγαλύτερο ελληνόφωνο πληθυσμό.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕγκεφαλικό Επεισόδιοen_US
dc.subjectΑφασίαen_US
dc.subjectAIQ-21-GRen_US
dc.subjectΑξιοπιστίαen_US
dc.subjectΕγκυρότηταen_US
dc.subject.otherStrokeen_US
dc.subject.otherAphasiaen_US
dc.subject.otherAIQ-21-GRen_US
dc.subject.otherCriterion validityen_US
dc.subject.otherConstruct validityen_US
dc.subject.otherReliabilityen_US
dc.titleΗ προσαρμογή του ερωτηματολογίου για τον Αντίκτυπο της Αφασίας στα Ελληνικά (AIQ-21-GR): μια μελέτη εγκυρότητας και αξιοπιστίαςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypebachelorThesis-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-5310-3017-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΤΕΛΙΚΟ_Πτυχιακή_ΜαρίναΝικολάου.pdfFulltext589.12 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

136
Last Week
0
Last month
6
checked on May 6, 2024

Download(s) 50

144
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons