Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26717
Title: Η διερεύνηση της εικονικότητας των συμβόλων Mulberry σε σύγκριση με την εικονικότητα των συμβόλων ParticiPics
Authors: Κανάρη, Ελπίδα 
Keywords: Σύμβολα Mulberry;Σύμβολα ParticiPics;Εικονικότητα
Advisor: Πάμπουλου, Ηλιάδα
Issue Date: May-2022
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Εισαγωγή: Το πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας (ΕΕΕ) με τα διάφορα μέσα επικοινωνίας καθώς και τα είδη συμβόλων τα οποία διαθέτει, μπορεί να στηρίξει άτομα με πολύπλοκες επικοινωνιακές δυσκολίες όπου να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην εικονικότητά τους. Η διερεύνηση της εικονικότητας των γραφικών συμβόλων άρχισε κυρίως την δεκαετία του 90, αλλά για τα σύνολα συμβόλων που αναπτύχθηκαν την τελευταία δεκαετία δεν έχουν υπάρξει πρόσφατες έρευνες που να δίνουν έμφαση σε αυτή. Σκοπός: ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της εικονικότητας των συμβόλων Mulberry συγκριτικά με την εικονικότητα των συμβόλων ParticiPics. Οι ερευνητικές ερωτήσεις ήταν: (1) Ποιος είναι ο βαθμός εικονικότητας των συμβόλων Mulberry σε σύγκριση με τον βαθμό εικονικότητας των συμβόλων ParticiPics; (2) Ποιος είναι ο βαθμός εικονικότητας των συμβόλων Mulberry και ParticiPics σε διάφορες γραμματικές κατηγορίες λέξεων; (3) Ποια είναι η άποψη των συμμετεχόντων αναφορικά με τη σχέση που έχει το χρώμα με την εικονικότητα των συμβόλων; Μεθοδολογία: Οι συμμετέχοντες της έρευνας ήταν 20 Ελληνόφωνοι φοιτητές Λογοθεραπείας. Ο τρόπος λήψης των δεδομένων έγινε μέσω ημι- δομημένης συνέντευξης δύο ερωτήσεων και με την παρουσίαση δυο Power Point - ένα για κάθε σύνολο συμβόλων τα οποία βαθμολογήθηκαν σύμφωνα με το Likert scale. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα των ποσοτικών δεδομένων δείχνουν πως η διάμεσος των συμβόλων Mulberry είναι 5 και των συμβόλων ParticiPics είναι 4,5 που σημαίνει ότι τα Mulberry έχουν ελάχιστα πιο ψηλή εικονικότητα από τα ParticiPics. Επίσης, στις γραμματικές κατηγορίες των συμβόλων Mulberry διαφάνηκε πως η εικονικότητα των ρημάτων είναι ελάχιστα πιο ψηλή από την εικονικότητα των ουσιαστικών. Αντίθετα στα σύμβολα Mulberry διαφάνηκε πως τα ουσιαστικά έχουν υψηλότερη εικονικότητα από τα ρήματα. Τα αποτελέσματα που αναδύθηκαν από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων μέσω της συνέντευξης έδειξαν πως 16 συμμετέχοντες δήλωσαν ότι το χρώμα βοηθά στην αναγνώριση της σχέσης του συμβόλου με την έννοια και σχετίζεται με την εικονικότητά τους και οι 4 συμμετέχοντες δήλωσαν ότι μπορεί και να μπερδεύει. Συμπεράσματα: Και τα δύο σύνολα συμβόλων έχουν υψηλή εικονικότητα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άτομα που παρουσιάζουν δυσκολίες στην επικοινωνία τους.
Description: Introduction: The field of Augmentative and Alternative Communication (AAC), with its various methods and techniques of communication as well as types of symbols, can support people with complex communication difficulties. Regarding graphic symbols the investigation of iconicity began mainly in the 1990s, but for the graphic symbol collections developed in the last decade there has been no recent research on investigating their iconicity. Purpose: to investigate the iconicity of Mulberry symbols compared to the iconicity of ParticiPics symbols. The research questions that leaded this research were: (1) What is the level of iconicity of Mulberry symbols compared to the level of iconicity of ParticiPics symbols? (2) What is the level of iconicity of Mulberry and ParticiPics symbols in different grammatical categories of words? (3) What is the participants' opinion regarding the relationship between colour and symbol iconicity? Methodology: The participants of the study were 20 Greek-speaking speech and language therapy students. Data collected was both quantitative and qualitative. The method of data collection was through a semi-structured interview focusing on two questions and by presenting two Power Point one for each set of symbols. Results: The results of the quantitative data show that the median of Mulberry symbols is 5 and ParticiPics symbols is 4.5 meaning that Mulberry has slightly higher iconicity than ParticiPics. Also, in the grammatical categories of Mulberry symbols it was found that the virtuality of verbs is slightly higher than the virtuality of nouns. In opposite, in the Mulberry symbols it was evident that nouns have higher iconicity than verbs. The results that came out from the participants' responses through the interview showed that 16 participants said that colour helps to identify the relationship of the symbol to the concept and is related to their iconicity and 4 participants said that it can be confusing. Conclusions: Both sets of symbols have high iconicity and can be used by people with communication difficulties.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26717
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Ελπίδα Κανάρη Περίληψη.pdfAbstract162.54 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

75
Last Week
2
Last month
8
checked on May 2, 2024

Download(s) 50

52
checked on May 2, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons