Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26658
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζημιτσής, Διόφαντος-
dc.contributor.authorΑλβέρτη, Μαρούλα Ν.-
dc.date.accessioned2022-07-04T04:49:47Z-
dc.date.available2022-07-04T04:49:47Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/26658-
dc.descriptionThe thesis aims to study the human-centric approach of smart cities and how it is influenced by the characteristics of the urban built environment. In addition, this dissertation introduces and elaborates for the first time the concept of smart human-centered characteristics (EAX), a necessary component for the strategy of implementing smart city policies. As a case study the Limassol Metropolitan Area is considered. A dynamic medium-sized urban agglomeration in southern Europe which dominates the trade and economy of the extended southern Mediterranean and Middle Eastern regions, regarding its geopolitical position. Three different statistical analysis methods are used to achieve the goal of the thesis. The Principal Component Analysis (PCA) was used to determine the factors that affect the urban area. Then the method of linear regression was used to determine the mode and intensity of the effect of each EAX on the urban built environment. In particular, two regression models were used, the first with the method of ordinary least squares (OLS) which affects the global model and the second with the method of geographically weighted regression (GWR) which is the local model. This comparative analysis of the two above mentioned models is applicable to data concerning a medium-sized Euro-Mediterranean city, which is also the innovation in the present research. The results of the analysis conclude that there are significant spatial variations both in the direction and in the intensity of the effects of the factors of the urban built environment of the EAX’s. Based on the above considerations, a set of guidelines is proposed for the implementation of local policies for the improvement of the EAX characteristics in the study area, within the framework of the European cohesion policy agenda 2021 - 2027.en_US
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη μελέτη της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης των έξυπνων πόλεων και πως αυτή επηρεάζεται από τα χαρακτηριστικά του αστικού κτισμένου περιβάλλοντος. Επιπλέον η παρούσα διατριβή εισάγει και επεξεργάζεται για πρώτη φορά την έννοια των έξυπνων ανθρωποκεντρικών χαρακτηριστικών (ΕΑΧ), απαραίτητο συστατικό για την στρατηγική υλοποίησης πολιτικών έξυπνης πόλης. Ως μελέτη περίπτωσης επιλέχθηκε η ευρύτερη αστική περιοχή της Λεμεσού, η νοτιότερη ευρωπαϊκή αστική συγκέντρωση. Αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα Ευρω-μεσογειακής πόλης μεσαίου μεγέθους, που παρουσιάζει έντονη δυναμικότητα λόγω της γεωπολιτικής της θέσης επηρεάζοντας την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Για την επίτευξη του στόχου της μελέτης χρησιμοποιούνται τρεις διαφορετικές μέθοδοι στατιστικής ανάλυσης. Για τον προσδιορισμό των παραγόντων που επηρεάζουν τον αστικό χώρο χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος των κυρίων συνιστωσών (PCA). Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της γραμμικής παλινδρόμησης, για να προσδιοριστεί ο τρόπος και η ένταση της επίδρασης κάθε ΕΑΧ στο αστικό κτισμένο περιβάλλον. Ειδικότερα χρησιμοποιήθηκαν δύο μοντέλα παλινδρόμησης, το πρώτο με την μέθοδο των ελαχίστων τετραγώνων (OLS) που αποτελεί το ολικό μοντέλο και το δεύτερο με τη μέθοδο της γεωγραφικά σταθμισμένης παλινδρόμησης (GWR) που αποτελεί το τοπικό μοντέλο. Η συγκριτική αυτή διερεύνηση των δύο μοντέλων που προέκυψαν έχουν εφαρμογή σε δεδομένα που αφορούν μια μεσαίου μεγέθους Ευρω-μεσογειακή πόλη, γεγονός που αποτελεί και την καινοτομία στην παρούσα έρευνα. Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης ανάγεται το συμπέρασμα ότι υπάρχουν σημαντικές χωρικές διαφοροποιήσεις τόσο στην κατεύθυνση όσο και στην ένταση των επιδράσεων των παραγόντων του αστικού κτισμένου περιβάλλοντος στην πρόβλεψη των ΕΑΧ. Η πρόβλεψη αυτή παρουσιάζει υψηλές τιμές στα περισσότερα από τα εξεταζόμενα ΕΑΧ. Με βάση τα συμπεράσματα αυτά προτείνεται δέσμη κατευθυντήριων μέτρων για την άσκηση τοπικών πολιτικών για την βελτίωση των ΕΑΧ στην περιοχή μελέτης, μέσα στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ατζέντας πολιτικής συνοχής 2021 – 2027.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΈξυπνη πόληen_US
dc.subjectΑστικός χώροςen_US
dc.subjectΑνθρωποκεντρική προσέγγισηen_US
dc.subjectΛεμεσόςen_US
dc.subject.otherSmart cityen_US
dc.subject.otherHuman-centered approachen_US
dc.subject.otherUrban spaceen_US
dc.subject.otherLimassolen_US
dc.subject.otherCyprusen_US
dc.titleΑνθρωποκεντρική προσέγγιση στην επίτευξη πολιτικών δράσεων τοπικής εμβέλειας για τις ευρω-μεσογειακές έξυπνες πόλειςen_US
dc.typePhD Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Civil Engineering and Geomaticsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.relation.facultyFaculty of Engineering and Technologyen_US
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypedoctoralThesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptDepartment of Civil Engineering and Geomatics-
crisitem.author.facultyFaculty of Engineering and Technology-
crisitem.author.orcid0000-0002-2684-547X-
crisitem.author.parentorgFaculty of Engineering and Technology-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές/ PhD Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Abstract_Alverti_M.pdfAbstract252.08 kBAdobe PDFView/Open
M_ALVERTI_PhD.pdfFulltext15 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

253
Last Week
2
Last month
4
checked on Jan 3, 2025

Download(s)

399
checked on Jan 3, 2025

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons