Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/25935
Title: Κίνητρα, στάσεις και συμπεριφορές, μετά την ανάγνωση βιβλίων επαυξημένης πραγματικότητας
Authors: Ρουμπά, Ευανθία 
Keywords: Επαυξημένη πραγματικότητα;Βιβλία;Κίνητρα;Στάσεις;Συμπεριφορές
Advisor: Νικολαίδου, Ιόλη
Issue Date: May-2021
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Το βιβλίο Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR book), είναι ένα κανονικό βιβλίο με την προσθήκη τρισδιάστατων γραφικών, προσβάσιμων από κινητή συσκευή. Η ερευνητική κοινότητα έχει μελετήσει τα κίνητρα των μαθητών στη μάθηση κυρίως μετά από την εμπειρία της επαυξημένης πραγματικότητας και τις στάσεις και συμπεριφορές ενηλίκων απέναντι στην επαυξημένη πραγματικότητα. Ελάχιστες εμπειρικές έρευνες επικεντρώθηκαν σε παιδιά σχολικής ηλικίας και αυτές δεν είναι πρόσφατες. H παρούσα έρευνα εστιάζεται στο να μελετήσει πώς διαφοροποιούνται τα κίνητρα των παιδιών για μάθηση και ποιες είναι οι στάσεις και οι συμπεριφορές τους μετά από την ανάγνωση βιβλίων Επαυξημένης Πραγματικότητας. Συγκεκριμένα, απαντά στα ερωτήματα: α) Πώς διαφοροποιούνται τα κίνητρα (προσοχή, αυτοπεποίθηση, ικανοποίηση) των μαθητών της Δ’ και Ε΄ τάξης Δημοτικού, μετά από την ανάγνωση των βιβλίων Επαυξημένης Πραγματικότητας; β) Ποιες είναι οι στάσεις και συμπεριφορές (έλεγχος, χρησιμότητα, συμπεριφορά μάθησης, συμπεριφορά μάθησης με ΕΠ) των μαθητών της Δ΄ και Ε΄ τάξης, μετά από την ανάγνωση των βιβλίων Επαυξημένης Πραγματικότητας; Ένα δείγμα 40 μαθητών έλαβαν μέρος σε μια πειραματική διαδικασία. Στην πρώτη συνάντηση, τα παιδιά απάντησαν το ερωτηματολόγιο κινήτρων της προ-μέτρησης και διάβασαν το βιβλίο ΕΠ με θέμα τα μνημεία του κόσμου. Στην δεύτερη συνάντηση, διάβασαν το δεύτερο βιβλίο ΕΠ με θέμα το διάστημα και απάντησαν το ερωτηματολόγιο κινήτρων, στάσεων και συμπεριφορών της μετα-μέτρησης. Παράλληλα γινόταν χρονομέτρηση της ανάγνωσης του βιβλίου. Τα αποτελέσματα του στατιστικού ελέγχου t συσχετισμένων δειγμάτων (paired samples test) για τα κίνητρα των παιδιών για μάθηση (προσοχή, αυτοπεποίθηση, ικανοποίηση) μας δείχνουν ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική αύξηση και στις τρεις διαστάσεις, με συνθήκες t(39)=-3.07, p=0.004, t(39)=-2.44, p=0.019 και , t(39)=-3.26, p=0.002 αντίστοιχα. Μεγαλύτερη αύξηση στο μέσο όρο διαφάνηκε στην «Ικανοποίηση» των μαθητών ως κίνητρο. Επίσης, τα παιδιά διατήρησαν θετικές στάσεις απέναντι στο βιβλίο. Τα περισσότερα από τα παιδιά έδωσαν 3 ή 4 απαντήσεις σχετικές με τα θέματα των βιβλίων. Στην ανάγνωση τα παιδιά διάβαζαν άνετα, φαίνονταν συγκεντρωμένα και καθώς διάβαζαν τα βιβλία είχαν όρεξη να διαβάσουν παρακάτω, και έκαναν κάποιες ερωτήσεις και σχόλια σχετικά με το θέμα των βιβλίων. Στο πρώτο βιβλίο σημειώθηκε περισσότερος ενθουσιασμός με την ΕΠ, σε σχέση με το δεύτερο βιβλίο. Συμπερασματικά, μετά την ανάγνωση των βιβλίων ΕΠ, ενισχύονται τα κίνητρα των παιδιών για μάθηση, και φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν με θετική στάση την ΕΠ και την συμπεριφορά μάθησης με ΕΠ.
Description: An Augmented Reality book is a book enhanced with 3D graphics accessible using a QR Code and a mobile device. Previous studies focused on students’ motivation for learning by using questionnaires after their experience of an augmented reality application and on adults’ attitudes towards augmented reality. Few empirical studies have focused on school-aged children and these studies are not recent. The present research focuses on examining how children's motivation for learning, attitudes and behaviours change through the experience of reading Augmented Reality books. The research questions were the following: a) How does the motivation (attention, self-confidence, satisfaction) of 4th and 5th grade students change after reading Augmented Reality books? b) What are the attitudes and behaviours (Perceived control, Perceived usefulness, Behaviour of learning, Behaviour of AR learning) of 4th and 5th grade students, after reading Augmented Reality books? A sample of 40 4th and 5th students participated in the study. In the first meeting, the children answered the pre-measurement motivation questionnaire and then read the book AR on the monuments of the world while in the second meeting they read the second AR space themed book and answered the post-measurement motivation, attitudes and behaviours questionnaire. At the same time, their reading was timed while reading the book. The results of paired samples t-tests for children's motivation to learn (attention, confidence, satisfaction) indicated a statistically significant increase in all three dimensions, with conditions t (39) = - 3.07, p = 0.004, t (39) = - 2.44, p = 0.019 and, t (39) = - 3.26, p = 0.002, respectively. The biggest change was observed for "Satisfaction" as motivation. The children maintained positive attitudes towards the AR books. Most of the children gave 3 or 4 answers related to the topics of the books. During their reading, the children read comfortably, they seemed focused and they were eager to read more. They asked questions and made comments that were relevant to the subject of the first book. Finally, in the first book there was more enthusiasm with AR, compared to the second book. In conclusion, after reading the AR books, children’s motivation for learning was increased and they seemed to have positive attitudes towards AR in general and the learning behaviour with AR in particular.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/25935
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat
evanthia_roumba_thesis_final Abstract.pdfAbstract177.81 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 50

156
Last Week
5
Last month
10
checked on Nov 21, 2024

Download(s) 50

166
checked on Nov 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons