Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/25934
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTheodorou, Elena-
dc.contributor.authorAgrotou, Ioulia-
dc.date.accessioned2022-03-07T09:09:40Z-
dc.date.available2022-03-07T09:09:40Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/25934-
dc.descriptionΑυτή η μελέτη διερευνά τα αποτελέσματα των εργαλείων ελέγχου (tests) του Sentence Repe-tition (Επανάληψης Προτάσεων) και του Bus Story Test που αφορούν τη γλωσσική αξιολόγηση παιδιών και εξετάζει τη σχέση μεταξύ των δύο αυτών εργαλείων (tests). Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν από 78 Ελληνοκύπρια παιδιά ηλικίας 5 έως 10 ετών που φοιτούν σε δημόσια σχολεία της Κύπρου στις πόλεις Λεμεσού, Λευκωσίας και Πάφου. Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν κατά τη διεξαγωγή των εργαλείων ελέγχου (tests) κατέδειξαν ότι όλες οι οικογένειες είχαν παρόμοια κοινωνικοοικονομική κατάσταση. To εργαλείο ελέγχου (test) του Sentence Repetition σχεδιάστηκε με σύνθετες συντακτικές δομές που μπορούν να παραχθούν από τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά που μιλάνε την Ελληνική γλώσσα και την Κυπριακή διάλεκτο. To εργαλείο ελέγχου (test) του Bus Story που χρησιμοποιήθηκε σε αυτή τη μελέτη ήταν προσαρμογή της Βορειοαμερικανικής έκδοσης της εξέτασης αυτής στα Ελληνικά. Οι παραμέτροι του εργαλείου ελέγχου (test) του Bus Story περιλάμβαναν επτά μεταβλητές όπως την ανάκληση, τη σύνταξη, το λεξιλόγιο κλπ., οι οποίες συγκρίθηκαν με τις δύο παραμέτρους του Sentence Repetition. Η υπόθεση που έγινε ήταν ότι υπήρχε θετική συσχέτιση μεταξύ των βαθμολογιών και των δύο εργαλείων ελέγχου (tests) σχετικά με την απόδοση κάθε παιδιού. Η στατιστική όμως ανάλυση κατέδειξε σημαντική συσχέτιση μεταξύ συγκεκριμένων μεταβλητών των tests των Bus Story και Sentence Repetition μόνο στη νεότερη ηλικιακή ομάδα (5;00-7;09) και όχι στη μεγαλύτερη (7;09-10;08). Ο αρχικός στόχος αυτής της έρευνας ήταν να δημιουργηθεί μια σχέση μεταξύ των αποτελεσμάτων των δύο tests, προκειμένου να εξορθολογιστούν οι μέθοδοι αξιολόγησης στην Τυπική Γλωσσική Ανάπτυξη και στην Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή. Η μελέτη αυτή παρέχει περιορισμένα στοιχεία όσον αφορά τη διερεύνηση της άμεσης σχέση μεταξύ των δύο tests και έτσι δεν συνιστάται η διανομή τους μεμονωμένα, μέχρι να διεξαχθεί περισσότερη έρευνα στο μέλλον.en_US
dc.description.abstractThis study investigates two tests, Sentence Repetition and the Bus Story Test, for linguistic evaluation of children and explores an association between them. Data was gathered from 78 Greek Cypriot children ages 5 through 10 from public schools in the cities of Limassol, Nicosia, and Pafos. Information collected before the testing shows that all the families had a similar socioeconomic status. The Sentence Repetition was designed with complex syntactic structures that can be produced by typically developing children that speak Standard Modern Greek (SMG) and Cypriot Greek (CG). The Bus Story test used in this study was a Greek adaptation of the Renfrew Bus Story Test-North American Edition. The measures of the Bus Story test included seven variables related to recall, syntax and vocabulary which were compared with the two measures of the Sentence Repetition test. The hypothesis was that there was a positive correlation between the scores of both tests in the performance of each child. Statistical analysis showed a correlation between specific variables of the Bus Story Test and Sentence Repetition only in the younger age group (5;00-7;09) and not in the older group (7;09-10;08). The initial aim of this research was to establish an association between the results of the two tests in order to rationalize the methods of assessment in Typical Language Development (TLD) and Developmental Language Disorder (DLD). The limited evidence provided by this study for a direct relation between the two tests does not allow for the dispensing of any of the two tests, until more research is conducted in the future.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherDepartment of Rehabilitation Sciences, Faculty of Health Sciences, Cyprus University of Technologyen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGreek Cyprioten_US
dc.subjectNarrative retellingen_US
dc.subjectSentence Repetitionen_US
dc.subjectTypical Language Development (TLD)en_US
dc.subjectBus Story Testen_US
dc.subject.otherΕλληνοκύπριοςen_US
dc.subject.otherAφηγηματική επαναφοράen_US
dc.subject.otherEπανάληψη προτάσεωνen_US
dc.subject.otherAνάπτυξη τυπικής γλώσσαςen_US
dc.titleCorrelating Sentence Repetition and Story Retelling For the Language Assessment of Greek-Cypriot Childrenen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2020-2021en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairetypemasterThesis-
item.languageiso639-1en-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
MSc Thesis_Ioulia Agrotou Abstract.pdfAbstract231.28 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

108
Last Week
4
Last month
12
checked on May 13, 2024

Download(s) 50

72
checked on May 13, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons