Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23423
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.advisorΝικολαίδου, Ιόλη-
dc.contributor.authorΘεοδόση, Σωτηρούλα-
dc.date.accessioned2021-10-26T10:01:41Z-
dc.date.available2021-10-26T10:01:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/23423-
dc.descriptionFollowing global trends and recognizing the necessity of STEAM education, the Ministry of Education in Cyprus announced the operation of STEM schools in Cyprus on a pilot basis in 2019. Internet of Things constitutes a promising technology in the field of education although it is still in its infancy. As a result, there is a very limited number of educational applications that can take advantage of IoT’s potential in the learning process. The present quasi experimental study implements light sensors in a STEAM inquiry learning environment in primary education focusing on ultraviolet radiation and protection. The present study aims: a. to investigate the extent to which a STEAM environment affects students’ knowledge about UV radiation and protection b. to investigate the extent to which a STEAM environment affects sixth grade students’ attitudes and behaviors concerning UV radiation and protection c. to explore the students’ behavioral stage concerning UV radiation and protection in regard to the transtheoretical model of behavioral change and d. to evaluate students’ attitudes towards a STEAM learning environment. Participants were 31 primary school students who formed the experimental group (N=15) and the control group (N=16). Participants in the experimental group attended four eighty-minute courses on ultraviolet radiation and protection, the design of which was based on inquiry-based learning. During the course, students used sensors to measure ultraviolet radiation in their school yard. Data were collected using pre-test and post-test, as well as questionnaires. According to the results of the study, the participants in the experimental group showed statistically significant learning gains, in contrast with the participants in the control group. As far as the attitudes towards UV protection are concerned, an improvement regarding the desired behavior was recorded from the participants in the experimental group, whilst they moved on from hierarchically lower levels of behavior to higher ones based on the transtheoretical model of behavioral change concerning UV protection.en_US
dc.description.abstractΑκολουθώντας την παγκόσμια τάση και αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης STEAM, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) της Κύπρου ανακοίνωσε τη λειτουργία σχολείων STEM σε πιλοτική βάση το 2019 (Κωνσταντίνου, 2019). Το Διαδίκτυο των Πραγμάτων συνιστά μια τεχνολογία αρκετά υποσχόμενη στον τομέα της εκπαίδευσης αν και βρίσκεται σε ένα πρώιμο στάδιο ανάπτυξης με αποτέλεσμα τον περιορισμένο αριθμό εφαρμογών που προσφέρει η τεχνολογία αυτή στη διαδικασία της μάθησης. Η παρούσα έρευνα, συνιστά ημι-πειραματική μελέτη με ενσωμάτωση αισθητήρων σε περιβάλλον STEAM με θέμα την προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία. Σκοπός της υφιστάμενης έρευνας ήταν να διερευνήσει: α. τον βαθμό στον οποίο η χρήση περιβάλλοντος STEAM επηρεάζει τις γνώσεις μαθητών Στ’ δημοτικού ως προς την υπεριώδη ακτινοβολία και προστασία, β. τον βαθμό στον οποίο η χρήση περιβάλλοντος STEAM επηρεάζει τις στάσεις και συμπεριφορές των μαθητών Στ’ δημοτικού ως προς την προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία, γ. το επίπεδο συμπεριφοράς των μαθητών ως προς την προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία με βάση τα στάδια του διαθεωρητικού μοντέλου αλλαγής της συμπεριφοράς πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση και δ. τις στάσεις των μαθητών Στ’ δημοτικού ως προς ένα μαθησιακό περιβάλλον STEAM με ενσωμάτωση αισθητήρων που στηρίζουν τη λειτουργία τους στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων. Συμμετέχοντες στην παρούσα έρευνα ήταν 31 μαθητές της Στ΄ Δημοτικού (δύο τμήματα) οι οποίοι αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα (Ν=15) και την ομάδα ελέγχου (Ν=16). Οι συμμετέχοντες στην πειραματική ομάδα παρακολούθησαν μια σειρά τεσσάρων ογδοντάλεπτων μαθημάτων, αναφορικά με την υπεριώδη ακτινοβολία, ο σχεδιασμός των οποίων στηρίχθηκε στη μάθηση μέσω διερώτησης. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές χρησιμοποίησαν αισθητήρες για να μετρήσουν την υπεριώδη ακτινοβολία στον χώρο του σχολείου τους. Η συλλογή δεδομένων έγινε με τη χρήση προ-διαγνωστικών και μετά-διαγνωστικών δοκιμίων, καθώς και με τη χορήγηση ερωτηματολογίων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι συμμετέχοντες στην πειραματική ομάδα παρουσίασαν στατιστικά σημαντική βελτίωση στον γνωστικό τομέα, συγκριτικά με τους συμμετέχοντες στην ομάδα ελέγχου. Οι στάσεις των συμμετεχόντων της πειραματικής ομάδας ως προς την προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία παρουσίασαν μικρή βελτίωση και καταγράφηκε μικρή αύξηση στα επίπεδα επιθυμητής συμπεριφοράς, ενώ παρουσιάστηκαν θετικές μετακινήσεις συμμετεχόντων της πειραματικής ομάδας από χαμηλότερα επίπεδα συμπεριφοράς σε υψηλότερα με βάση το διαθεωρητικό μοντέλο αλλαγής της συμπεριφοράς.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectSTEAMen_US
dc.subjectΜάθηση μέσω διερώτησηςen_US
dc.subjectΑισθητήρεςen_US
dc.subjectΔιαδίκτυο των Πραγμάτωνen_US
dc.subjectΥπεριώδης ακτινοβολία (UV)en_US
dc.subjectΔημοτική εκπαίδευσηen_US
dc.subject.otherSTEAMen_US
dc.subject.otherInquiry-based learningen_US
dc.subject.otherSensorsen_US
dc.subject.otherInternet of Thingsen_US
dc.subject.otherUltraviolet light (UV)en_US
dc.subject.otherPrimary educationen_US
dc.titleΤο Διαδίκτυο των Πραγμάτων ως εργαλείο ευαισθητοποίησης σε θέματα που άπτονται των Φυσικών Επιστημώνen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Communication and Internet Studiesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2020-2021en_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemasterThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.orcid0000-0002-8267-0328-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Μεταπτυχιακή διατριβή_τελική_Περίληψη.pdfAbstract173.39 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε τη σύντομη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 20

269
Last Week
0
Last month
6
checked on 14 Μαρ 2025

Download(s) 20

160
checked on 14 Μαρ 2025

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons