Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23392
Title: Περιγραφή των γλωσσικών δυσροών στον αφηγηματικό λόγο σε παιδιά με τυπική γλωσσική ανάπτυξη της
Authors: Ευδοκίμου, Μαρία 
Keywords: Γλωσσικές δυσροές;Αφηγηματικός λόγος;Bus story test;Γλωσσική παραγωγή;Τυπική γλωσσική ανάπτυξη
Advisor: Θεοδώρου, 'Ελενα
Issue Date: May-2021
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Σκοπός: Η παρούσα έρευνα δημιουργήθηκε με σκοπό να περιγράψει την εμφάνιση των γλωσσικών δυσροών (επαναλήψεις, αναθεωρήσεις, λανθασμένες ενάρξεις, ελλιπείς δηλώσεις και δισταγμούς), σε παιδιά τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης, στον αφηγηματικό λόγο. Ο πρώτος από τους τρεις ερευνητικούς σκοπούς, αναφέρεται στα είδη των γλωσσικών δυσροών όπου εμφανίζονται συχνότερα. Ο δεύτερος ερευνητικός σκοπός, αφορά την κατηγοριοποίηση των γλωσσικών δυσροών, ανάλογα αν επηρεάζουν λέξεις περιεχομένου ή λειτουργικές λέξεις. Ο τρίτος ερευνητικός σκοπός, αφορά τον καθορισμό των προτάσεων οι οποίες επηρεάζονται περισσότερο από τις γλωσσικές δυσροές. Μεθοδολογία: Συμμετείχαν συνολικά 61 κυπριόπουλα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, από 4;5 ετών μέχρι 10;5 ετών. Οι συμμετέχοντες διαιρέθηκαν σε 3 ομάδες, με βάση την χρονολογική τους ηλικία, για σκοπούς σύγκρισης των εμφανιζόμενων γλωσσικών δυσροών, αλλά και των επηρεαζόμενων γραμματικών κατηγοριών, ανά ηλικιακή ομάδα. Ως εργαλείο εξέτασης της αφήγησης, χρησιμοποιήθηκε το Bus Story Test για τη μέτρηση και ανάλυση των γλωσσικών δυσροών. Στη συνέχεια, η κωδικοποίηση και η ανάλυση των δεδομένων, πραγματοποιήθηκε μέσω του προγράμματος της Excel. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι γλωσσικές δυσροές που εμφανίζονται συχνότερα, είναι οι επαναλήψεις, οι δισταγμοί, και οι αναθεωρήσεις, ενώ οι ελλιπείς δηλώσεις και οι λανθασμένες ενάρξεις εμφανίζονται πιο σπάνια. Επιπρόσθετα, οι γραμματικές κατηγορίες οι οποίες επηρεάστηκαν είναι τα ρήματα, τα ουσιαστικά, οι σύνδεσμοι και τα άρθρα. Ακόμα, τα παιδιά μικρότερης ηλικίας εμφάνισαν περισσότερες γλωσσικές δυσροές στις απλές προτάσεις, ενώ οι μεγαλύτεροι ηλικιακά συμμετέχοντες, εμφάνισαν περισσότερές γλωσσικές δυσροές στις σύνθετες προτάσεις. Συμπεράσματα: Συνεπώς, η εμφάνιση των γλωσσικών δυσροών δεν οφείλεται στην ηλικία ή γλωσσική πολυπλοκότητα, αλλά πιθανόν να αντικατοπτρίζουν τις δυσκολίες που έχει ένα άτομο για να σχηματίσει μια έννοια ή και το ατομικό προφίλ του κάθε συμμετέχοντα.
Description: Purpose: The present study was created in order to describe the occurrence of linguistic disfluencies (repetitions, revisions, false starts, incomplete utterances and hesitations), in children of typical language development, in narrative speech. The first of the three research purposes refers to the types of linguistic disfluencies which occur most often. The second research purpose includes the categorization of linguistic disfluencies, depending on whether they affect content words or functional words. The third research purpose has the intention to identify the sentences that are most affected by linguistic disfluencies. Methodology: A total of 61 Cypriot children of preschool and school age participated, from 4;5 years old to 10;5 years old. The participants were divided into 3 groups, based on their chronological age, for comparing the linguistic disfluencies that appeared, but also the affected grammatical categories, per age group. The Bus Story Test was used as a tool to examine the narrative speech by measuring and analyzing linguistic disfluencies. The coding and analysis of the data was performed through the Excel program. Results: The results showed that the most common linguistic disfluencies are repetitions, hesitations, and revisions, while incomplete utterances and false starts occur less frequently. Considering, the grammatical categories the study observed that mainly affected were the verbs, nouns, conjunctions and articles. Also, younger children showed more linguistic disfluencies in simple sentences, while older participants showed more linguistic disfluencies in complex sentences. Conclusions: Therefore, the onset of linguistic disfluencies is not due to age or linguistic complexity, but may reflect the difficulties a person has in forming a concept or the individual profile of each participant.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23392
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Μαρία Ευδοκίμου.pdfAbstract488.27 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 1

135
Last Week
5
Last month
11
checked on May 1, 2024

Download(s) 1

139
checked on May 1, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons