Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/23372
Title: | Διερευνώντας την επίδραση της ενσώματης μάθησης μέσα απο την χρήση νέων τεχνολογιών στη γεωμετρία μαθηματικών δημοτικής εκπαίδευσης | Authors: | Καλλίνου, Βασιλική | Keywords: | Ενσώματη νόηση;Τεχνολογικά-υποστηριζόμενη ενσώματη μάθηση;Συμμετοχή;Εννοιολογική κατανόηση;Γεωμετρία;Μαθηματικά;Δημοτική εκπαίδευση | Advisor: | Γεωργίου, Γιάννης | Issue Date: | May-2021 | Department: | Department of Communication and Internet Studies | Faculty: | Faculty of Communication and Media Studies | Abstract: | Σύμφωνα με τη θεωρία της ενσώματης νόησης, και κατ’ επέκταση, τη θεωρία της ενσώματης μάθησης, το ανθρώπινο σώμα, και οι αλληλεπιδράσεις που αυτό επιτρέπει με το φυσικό κόσμο που μας περιβάλλει, συμβάλλουν στη μάθηση και στη γνωστική ανάπτυξη. Παράλληλα, η ραγδαία εξέλιξη ποικίλων κιναισθητικών τεχνολογιών έχει συμβάλει στην ανάπτυξη τεχνολογικά-υποστηριζόμενων περιβαλλόντων ενσώματη μάθησης. Ωστόσο, η εμπειρική διερεύνηση και αξιολόγηση των περιβαλλόντων αυτών βρίσκεται ακόμη σε πολύ αρχικά στάδια. Στο πλαίσιο αυτό μια από τις κυρίαρχες ερευνητικές υποθέσεις, η οποία ωστόσο, δεν έχει τύχει ακόμη συστηματικής διερεύνησης, είναι ότι όσο μεγαλύτερος ο βαθμός της ενσώματης μάθησης, τόσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή αλλά και η εννοιολογική κατανόηση των μαθητών. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η διερεύνηση της ερευνητικής αυτής υπόθεσης, στο πλαίσιο της Γεωμετρίας των Μαθηματικών Γ΄ τάξης Δημοτικής εκπαίδευσης, μέσω της αξιολόγησης δύο τεχνολογικά-υποστηριζόμενων περιβαλλόντων που προάγουν διαφορετικά επίπεδα ενσώματης μάθησης. Συγκεκριμένα, αξιοποιήθηκε πειραματικός σχεδιασμός, σύμφωνα με τον οποίο οι μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα χωρίστηκαν σε Πειραματική Ομάδα (n=36) και Ομάδα Ελέγχου (n=35). Στην Πειραματική Ομάδα αξιοποιήθηκε η ψηφιακή εφαρμογή «Γωνιογνώστες» που υποστηρίζει ψηλότερα επίπεδα ενσώματης μάθησης, ενώ στην Ομάδα Ελέγχου εφαρμόστηκε η ψηφιακή εφαρμογή «Visnos» που υποστηρίζει χαμηλότερα επίπεδα ενσώματης μάθησης, για τη μάθηση των γωνιών στην ενότητα της Γεωμετρίας. Η διερεύνηση της εννοιολογικής κατανόησης των μαθητών και των αντιλήψεών για τη συμμετοχή τους έγινε μέσω συλλογής ποσοτικών δεδομένων (εννοιολογικό δοκίμιο και ερωτηματολόγιο διερεύνησης αντιλήψεων για τη συμμετοχή) και ποιοτικών δεδομένων (ατομικών συνεντεύξεων). Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι μαθητές που συμμετείχαν στην Πειραματική Ομάδα παρουσίασαν μεγαλύτερα γνωστικά κέρδη και θετικότερες αντιλήψεις ως προς τη συμμετοχή τους στο μάθημα από τους μαθητές της Ομάδας Ελέγχου. Επιπλέον, παρατηρήθηκε διαφοροποίηση ως προς τους παράγοντες που επηρέασαν τη συμμετοχή των μαθητών στις δύο ομάδες, τόσο στο επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο και στο επίπεδο της τεχνολογίας που αξιοποιήθηκε. Συνολικά, τα αποτελέσματα αυτά παρέχουν εμπειρική τεκμηρίωση ως προς τη συμβολή των τεχνολογικά-υποστηριζόμενων περιβαλλόντων που προάγουν ψηλότερα επίπεδα ενσώματης μάθησης. | Description: | According to the theories of embodied cognition and embodied learning, the human body, and the interactions it allows with the natural world, contribute to our learning and cognitive development. At the same time, the rapid evolution of various kinesthetic technologies has contributed to the development of technology-supported embodied learning environments. However, the empirical investigation and evaluation of these environments is still in its infancy. In this context, one of the dominant research hypotheses, which, however, has not yet been systematically investigated, is that the higher the degree of embodied learning is, the greater the conceptual understanding of the students is and the more positive their perceptions regarding their engagement are. The purpose of this master dissertation is to investigate the aforementioned research hypothesis, in the context of Geometry of Mathematics for the 3rd graders in Primary Education, through the evaluation of two technology-supported embodied environments, which facilitate different levels of embodied learning. More specifically, experimental design was adopted, according to which the students who participated in this study were divided into Experimental Group (n=36) and Control Group (n=35). The students of the Experimental Group used the digital application "Angle-Makers" – which supports higher levels of embodied learning, while in the students of the Control Group used the digital application "Visnos" – which promotes lower levels of embodied learning, to build their understanding about angles in Geometry. Students’ perceptions of their engagement and their conceptual understanding was investigated through the collection of quantitative data (conceptual test and engagement questionnaire) as well as qualitative data (individual interviews). The analysis of the data indicated that the students, who participated in the Experimental Group, demonstrated greater cognitive gains and more positive perceptions regarding their engagement, than the students of the Control Group. In addition, the factors which influenced the engagement of students in the two groups were different, both at the level of the learning process as well as at the level of the technology used. Overall, these results provide empirical documentation on the contribution of technology-supported environments that promote higher levels of embodied learning. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/23372 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | MSc Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Βασιλική Καλλίνου.pdf | 1.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 10
263
Last Week
2
2
Last month
4
4
checked on Nov 21, 2024
Download(s) 10
674
checked on Nov 21, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License