Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23370
Title: Αυτισμός και μουσική
Authors: Αλεξάνδρου, Λαμπηδώνα 
Keywords: Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος;Μουσική;Λεκτική επικοινωνία;Μη λεκτική
Advisor: Παναγιώτου, Άντρη
Issue Date: May-2021
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Εισαγωγή: Ο Αυτισμός (ΔΑΦ) χαρακτηρίζεται κυρίως από αποκλίσεις από την τυπική ανάπτυξη. Η κλινική εικόνα αποτελείται από υποκείμενα γνωσιακά, κοινωνικό- συναισθηματικά και αισθητηριακά ελλείματα, τα οποία χαρακτηρίζονται κυρίως από ποικιλομορφία η οποία προσπαθεί να αποτυπώσει τη έννοια του Αυτιστικού Φάσματος. Οι περισσότερες έρευνες, όπως φαίνεται από τη διεθνή βιβλιογραφία, εστιάζονται σε δομημένα προγράμματα παρέμβασης. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια αρκετές έρευνες έχουν τεκμηριώσει ότι οι εναλλακτικές παρεμβάσεις όπως η χρήση μουσικής ως μέσο θεραπείας μπορούν να ευνοήσουν τα παιδιά με αυτισμό στο λεκτικό και μη λεκτικό επίπεδο. Σκοπός: Να διερευνήσει τις απόψεις επαγγελματιών λογοπαθολόγων για την χρήση της μουσικής σε παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του Αυτισμού και εάν μπορεί χρήση της μουσικής να επιφέρει θετικά αποτελέσματα στο τομέα της συμπεριφοράς και της επικοινωνίας (λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία). Μεθοδολογία: Η μελέτη αφορά δομημένες συνεντεύξεις σε δείγμα 10 λογοπαθολόγων που εργάζονται επαγγελματικά στην Κύπρο. Οι συνεντεύξεις περιλαμβάνουν 11 ερωτήσεις που αφορούν τόσο τη χρήση της μουσικής σε παιδιά με ΔΑΦ, όσο και την προσωπική εμπειρία των λογοθεραπευτών. Οι συνεντεύξεις διεξήχθησαν διαδικτυακά σε χρονικό ορίζοντα 8 εβδομάδων. Οι συνεντεύξεις ηχογραφήθηκαν με την συγκατάθεση των λογοπαθολόγων για σκοπούς ορθής αποκωδικοποίησης σε μεταγενέστερο στάδιο. Αποτελέσματα: Οι συμμετέχοντες ανέφεραν αρκετά εμπειρικά οφέλη από την χρήση μουσικής ως μέσο θεραπείας ιδιαίτερα στο συμπεριφορικό επίπεδο και συγκεκριμένα στην βλεμματική επαφή και στην μίμηση χειρονομιών. Επιπρόσθετα, οφέλη αναφέρθηκαν και στο λεκτικό επίπεδο και ιδιαίτερα στην μίμηση ήχων και στην επανάληψη λέξεων. Ακόμα οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ξεκάθαρα ότι τα παιδιά παρουσίασαν καλυτέρα αποτελέσματα στο ομαδικό επίπεδο από ότι στο ατομικό. Συμπεράσματα: Η παρούσα μελέτη υποστηρίζει προηγούμενες μελέτες, ότι η χρήση μουσικής σε παιδία με ΔΑΦ συμβάλει στη βελτίωση λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνία. Ωστόσο, οι περιορισμοί της μελέτης πρέπει να ληφθούν υπόψην δεδομένου ότι η μελέτη αφορά τις εμπειρικές απόψεις δείγματος επαγγελματιών λογοπαθολόγων στην Κύπρο. Από την παρούσα μελέτη αναδεικνύεται και η έλλειψη επίσημης εκπαίδευσης των λογοπαθολόγων στη χρήση μουσικής για θεραπεία στην Κύπρο και οι πιθανές ανάγκες του κλάδου για επιπρόσθετες ευκαιρίες εξειδικευμένης εκπαίδευσης.
Description: Background: Autism Spectrum Disorder (ASD) is a neurodevelopmental disorder in which children show deviations from typical development. The clinical picture of these population is the result of subjective cognitive, sensory, and socio-emotional handicaps whose diversity, which this is the meaning of Autism Spectrum. Most of the previous studies have focused on structured intervention programmes. Although, many recent studies have shown that alternative interventions like the use of music as an intervention mean can benefit children with autism either verbal or non- verbal. Aim: To investigate speech and therapists opinion about the use of music and its frequency in therapy sessions for children in Autism Spectrum Disorder can bring positive outcomes concerning their behaviour and communication (verbal and non-verbal). Method: The study interviewed 10 speech and language therapists who work permanently in Cyprus. All interviews included a questionnaire with 11 questions, which they were about the use of music for children with autism and the personal experiences of the participants. All the participants were interviewed online, and this process lasted for 8 weeks. Also, all interviews have been recorded with the participants permission for proper decoding purposes. Results: Many benefits have been mentioned by using music as an intervention mean, especially the behavioural level, eye contact and imitation of gestures. However, many benefits have been reported concerning the verbal level. These changes were noted in imitation of sounds and words repetition. Finally, children brought better results when they were in a group rather when they were alone. Conclusion: The current study supports that music as an intervention mean in therapy for children with ASD can contribute to the improvement of verbal and non-verbal communication. However, the limitations of this study must be taken into consideration prior the use of this mean in the future as this study concerns only speech therapists in Cyprus. Also, this study highlights that there is a lack in education of speech therapists in Cyprus about the use of music in therapy, and that there is a big need to provide specialised training opportunities for them.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23370
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΛΑΜΠΗΔΟΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ.pdfAbstract164.32 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 5

632
Last Week
2
Last month
20
checked on Apr 30, 2024

Download(s) 50

798
checked on Apr 30, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons