Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19506
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔανός, Αντώνης-
dc.contributor.authorΜαυρουδής, Παρασκευάς-
dc.date.accessioned2021-01-20T11:10:22Z-
dc.date.available2021-01-20T11:10:22Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/19506-
dc.descriptionTheodoros Aggelopoulos’ cinematic work is one of the most important examples of modernist cinema globally, and, as a «Mediterranean» creation, it questions the dominant narrative of modernity (in general) and modernism (in particular), as «exclusive products» of the northwestern hegemony. His unconventional «art house» films rejected the speculative perspective of Hollywood’s mainstream productions, and optimised the methods and means of the «minimalist» Italian Neorealism and of the great «auteurs» of modern European cinema. As a result, they managed to renew radically the range of topics and the narrative language, at a time when formal innovation seemed to have been exhausted. Through his poetic sequence shots, Aggelopoulos attempted to analyze the dystopic present, by recalling historical memory; he extoled «slowness» as a new philosophy of life; he went beyond personal and national boundaries; and he questioned and deconstructed identities, ultimately aiming for a utopia. In the last period of his work, he aimed to establish a new politic of cultural universality, against the neoliberal globalization that allows the ravaging domination of capital, and which breaks the social fabric leading to total moral corrosion.en_US
dc.description.abstractTo κινηματογραφικό έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου αποτελεί μια εκ των σημαντικότερων περιπτώσεων μοντερνιστικού κινηματογράφου παγκόσμια, το οποίο, ως «μεσογειακή» δημιουργία, δύναται να ανακρίνει το κυρίαρχο αφήγημα περί νεωτερικότητας (γενικότερα) και μοντερνισμού (ειδικότερα), ως «αποκλειστικά παράγωγα» της βορειοδυτικής ηγεμονίας. Οι αντισυμβατικές, «καλλιτεχνικού σινεμά» δημιουργίες του, απεκδυόμενες την κερδοσκοπική προοπτική των χολυγουντιανών mainstream παραγωγών, αξιοποίησαν τις μεθόδους και τα μέσα του «μινιμαλιστικού» ιταλικού Nεορεαλισμού και των μεγάλων auteur του μοντέρνου ευρωπαϊκού σινεμά, και πέτυχαν τη ρηξικέλευθη ανανέωση της θεματολογίας και της αφηγηματικής γλώσσας, σε μια χρονική στιγμή που οι δυνατότητες στιλιστικής ανανέωσης έδειχναν να έχουν εξαντληθεί. Με τα ποιητικά του μονόπλανα, ο Αγγελόπουλος εξηγεί το δυστοπικό παρόν ανακαλώντας την ιστορική μνήμη, αποθεώνει τη βραδύτητα ως φιλοσοφία ζωής, υπερβαίνει (ατομικά και κοινωνικά) όρια, αμφισβητεί και αποδομεί ταυτότητες, στοχεύοντας στην ουτοπία. Στην ύστερη φάση του έργου του, έθεσε ως στόχο τη θεμελίωση μιας νέας πολιτικής για πολιτιστική οικουμενικότητα, ενάντια στη νεοφιλελεύθερη διεθνοποίηση που επιτρέπει την ισοπεδωτική κυριαρχία του κεφαλαίου, τη διάρρηξη του κοινωνικού ιστού και την πλήρη ηθική παρακμή.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Καλών Τεχνών, Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectΘεόδωρος Αγγελόπουλος--Κινηματογραφικό έργοen_US
dc.subjectΜοντερνιστικός κινηματογράφοςen_US
dc.subjectΝεωτερικότητα (γενικότερα)en_US
dc.subjectΜοντερνισμός (ειδικότερα)en_US
dc.subject.otherTheodoros Aggelopoulos’--Cinematic worken_US
dc.subject.otherModernist cinemaen_US
dc.subject.otherModernity (in general)en_US
dc.subject.otherModernism (in particular)en_US
dc.titleΟ κινηματογράφος του Θόδωρου Αγγελόπουλου: αντι-ηγεμονική νεωτερικότητα και μοντερνισμός στη Μεσόγειοen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Fine Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.relation.facultyFaculty of Fine and Applied Artsen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypemasterThesis-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.deptDepartment of Fine Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0002-4950-0925-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
MAVROUDIS PARASKEVAS THESIS FINAL.pdfΠλήρες κείμενο7.01 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

274
Last Week
8
Last month
5
checked on Jun 22, 2024

Download(s) 50

2,985
checked on Jun 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons