Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19160
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, 'Ελενα-
dc.contributor.authorΦιλίππου, Μαρία-
dc.date.accessioned2020-10-15T09:37:28Z-
dc.date.available2020-10-15T09:37:28Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/19160-
dc.descriptionThis paper is a quantitative study aimed at describing the skills of Phonological Awareness (PA)—skills foundational to the successful development of reading and writing—and the creation of norms relating to the Short Form of the Metaphon test (screening test) . Norms will be based on results obtained from the Short Form of the Metaphon test taken by children attending preschool or the first year of primary school. Finally, amendments to the Short form Metaphon test will be suggested, such that results obtained from the test are better representative of speakers of the Cypriot dialect. The research involved children of preschool and primary school age (5-9 years old) who were speakers of the Cypriot dialect. The following tools were used: DVIQ (Diagnostic Verbal IQ Test), Action Images, Expressive Vocabulary Test, Vocal Distinguishing and Vocabulary (two scales of the Athena test), Bus Story test, Ravens test, PPVT (Peabody Picture Vocabulary Test), Repetition of sentences, Metaphon test (Short format). However, the research focused on the Short form of the Metaphon test—a tool for Metaphonological Development and Reading Readiness with respect to PA consisting of 15 evaluation criteria. Upon obtaining the necessary permits and consent the tests were administered to the participating children within the school environment. The results were then passed to a computer and analyzed in Excel. The results of the children in the Metaphon test were compared with their results on the Sound Distinction Scale, where there was a discrepancy between the two tests. This leads to the conclusion that children need more practice with preschool activities as it is considered a prerequisite for successful reading and writing.en_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μια ποσοτική έρευνα που στοχεύει στην περιγραφή των δεξιοτήτων Φωνολογικής Ενημερότητας (ΦΕ) - μιας ικανότητας, στενά συνδεδεμένης με τα πρώτα στάδια ανάγνωσης και γραφής- και τη δημιουργία νορμών, σχετικά με τη Βραχεία μορφή του ΜέταΦΩΝ τεστ που αντιστοιχεί σε ανιχνευτικό εργαλείο. Οι νόρμες, βασίζονται στα αποτελέσματα που θα ληφθούν από τη χορήγηση του συγκεκριμένου εργαλείου σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Τέλος, παρουσιάζονται εισηγήσεις για την τροποποίηση των λέξεων της Βραχείας μορφής του ΜέταΦΩΝ τεστ, που δεν χρησιμοποιούνται στην Κυπριακή διάλεκτο, με απώτερο σκοπό, την εξαγωγή αντιπροσωπευτικότερων αποτελεσμάτων. Στην έρευνα, έλαβαν μέρος παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (5 - 9 ετών), τα οποία ήταν ομιλητές της Κυπριακής διαλέκτου. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν τα εξής δοκίμια: DVIQ (Diagnostic Verbal IQ Test), Εικόνες Δράσης, Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου, Διάκριση φθόγγων και Λεξιλόγιο (δύο κλίμακες του Αθηνά τεστ), Bus Story test, Ravens test, PPVT (Peabody Picture Vocabulary Test), Επανάληψη προτάσεων, ΜέταΦΩΝ τεστ (Βραχεία μορφή). Ωστόσο, η έρευνα επικεντρώθηκε στη Βραχεία χορήγηση του ΜέταΦΩΝ τεστ - δοκίμιο Μεταφωνολογικής ανάπτυξης και αναγνωστικής ετοιμότητας ως προς τη Φ.Ε, το οποίο αποτελείται από 15 κριτήρια αξιολόγησης. Αρχικά, πάρθηκαν οι απαραίτητες άδειες και συγκαταθέσεις. Έπειτα, χορηγήθηκαν τα δοκίμια στα παιδιά, στον σχολικό χώρο και ακολούθως, τα αποτελέσματα περάστηκαν σε Η/Υ, και αναλύθηκαν στην Excel. Τα αποτελέσματα των παιδιών στο ΜέταΦΩΝ τεστ συγκρίθηκαν με τα αποτελέσματά τους στην Κλίμακα Διάκρισης Φθόγγων, όπου διαφάνηκε ασυμφωνία μεταξύ των δύο δοκιμίων. Αυτό, οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι τα παιδιά χρειάζονται περισσότερη εξάσκηση με δραστηριότητες Φ.Ε στην προσχολική ηλικία, αφού θεωρείται προϋπόθεση για την επιτυχημένη ανάγνωση και γραφή.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΦωνολογική Ενημερότηταen_US
dc.subjectΜέταΦΩΝ τεστen_US
dc.subjectΠαιδιά προσχολικής ηλικίαςen_US
dc.subjectΠαιδιά πρώτης σχολικής ηλικίαςen_US
dc.subjectΚυπριακή διάλεκτοςen_US
dc.subject.otherPhonological Awarenessen_US
dc.subject.otherMetaphon testen_US
dc.subject.otherChildren of preschool and primary school ageen_US
dc.subject.otherCypriot dialecten_US
dc.titleΦωνολογική ενημερότητα κυπριόπουλων παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίαςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΜΑΡΙΑ.pdfΠερίληψη300.22 kBAdobe PDFView/Open
ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΜΑΡΙΑ.pdfΠλήρες κείμενο2.45 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 20

495
Last Week
3
Last month
16
checked on Jun 27, 2024

Download(s) 5

777
checked on Jun 27, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons