Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19107
Title: Πιλοτική δοκιμή ερωτηματολόγιου σε δασκάλους για καταγραφή επιπολασμού των ΔΑΦ
Other Titles: Πιλοτική δοκιμή ερωτηματολόγιου σε δασκάλους για καταγραφή επιπολασμού των διαταραχών φάσματος αυτισμού
Authors: Καμιναρίδου, Ευαγγελία 
Keywords: Διαταραχές Φάσματος Αυτισμού (ΔΑΦ);Επιπολασμός;Ερωτηματολόγιο;Πιλοτική Διαδικασία Στάθμισης
Advisor: Μακρής, Κωνσταντίνος
Issue Date: May-2020
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Εισαγωγή: Τα επιδημιολογικά δεδομένα για το θέμα των διαταραχών του φάσματος αυτισμού, ποικίλουν από χώρα σε χώρα και αυτό οφείλεται κυρίως στο κοινωνικοοικονομικό επίπεδο της. Κατ’ επέκταση αυτό είναι κάτι που επηρεάζει το κατά πόσο έγκαιρα γίνεται η διάγνωση και το πόσο αποτελεσματική είναι αυτή (Nevison, 2014). Σκοπός: Στόχος της μελέτης είναι η αρχή της καταγραφής του επιπολασμού των παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος στα σχολεία της Κύπρου, όπως επίσης και η στάθμιση του ερωτηματολογίου Autism Spectrum Screening Questionnaire στην ελληνική γλώσσα. Αυτή η μελέτη θα δώσει θεμελιώδεις γνώσεις για την επιδημιολογία των διαταραχών του αυτιστικού φάσματος των παιδιών προ δημοτικής και δημοτικής ηλικίας, στην Κύπρο, με τη στάθμιση του ερωτηματολογίου ως πρώτο στάδιο. Ποτέ πριν, δεν έχουν γίνει επιδημιολογικές μελέτες στην Κύπρο, με σκοπό την καταγραφή του επιπολασμού και της επίπτωσης των περιστατικών που πάσχουν από διαταραχές του φάσματος του αυτισμού. Μία τέτοια αξιολόγηση θα επιτρέψει να κατανοήσουμε τους παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ραγδαία ανάπτυξη των περιστατικών του φάσματος. Μεθοδολογία: Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε στην παρούσα πτυχιακή εργασία ήταν η αναζήτηση της σχετικής αγγλικής βιβλιογραφίας σε βάσεις δεδομένων όπως το PubMed και το Google Scholar, με λέξεις κλειδιά. Τα κριτήρια εισδοχής συμπεριλάμβαναν έρευνες για την επιλογή ερωτηματολόγιου στην αγγλική γλώσσα που είχαν στόχο την καταγραφή του επιπολασμού από δασκάλους. Το ερωτηματολόγιο χορηγήθηκε σε 15 δάσκαλους με στόχο τη στάθμιση του, στην ελληνική γλώσσα μέσω πιλοτικής δοκιμής/διαδικασίας. Αποτελέσματα: Το ερωτηματολόγιο συμπλήρωσαν συνολικά 15 δάσκαλοι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου, δύο φορές, για το στόχο της στάθμισης του ερωτηματολογίου ASSQ, στην ελληνική γλώσσα. Προκειμένου να πραγματοποιηθεί o έλεγχος της εσωτερικής συνέπειας των τιμών μεταξύ των δύο ημερομηνιών που συμπληρώθηκε το ερωτηματολόγιο, χρησιμοποιήθηκε ο συντελεστής Cronbach's alpha. Από το αποτέλεσμα του συντελεστή Cronbach's alpha, να είναι 0.973 (μεγαλύτερο από 0.70), διαφαίνεται ότι το ερωτηματολόγιο έχει σωστό βαθμό αξιοπιστίας πάνω από v 97%, το οποίο είναι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό και για αυτό δεν χρειάζεται να απορριφθεί καμία από τις ερωτήσεις. Επίσης, ο έλεγχος της εγκυρότητας του ερωτηματολογίου, έγινε από τρείς ειδικούς του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Συμπέρασμα: Η ελληνική έκδοση του ASSQ, επέδειξε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα αξιοπιστίας και εγκυρότητας.
Description: Introduction: The epidemiological data on autism spectrum disorders vary from country to country and this is mainly due to socio-economic level of each country. By extension this is something that affects how early the diagnosis is made and how effective it is (Nevison, 2014). Purpose: The aim of the study is to record the prevalence of children with autism spectrum disorders in Cyprus as well as the weighting of the Autism Spectrum Screening Questionnaire in Greek. This study will provide basic knowledge on the epidemiology of autism spectrum disorders in primary and secondary school children in Cyprus by weighting the questionnaire as a first stage. Never before have epidemiological studies been performed in Cyprus to record the prevalence and incidence of autism spectrum disorders. Such an assessment will allow us to understand the factors that play an important role in the rapid development of incidents. Material and Method: The method used in this thesis was to search relevant English literature in databases such as PubMed and Google Scholar, with keywords. The admission criteria included surveys of English language questionnaires aimed at recording prevalence by teachers. The questionnaire was administered to 15 teachers with the aim of weighing it in Greek through a pilot test / procedure. Results: The questionnaire was completed by a total of 15 primary school teachers in Cyprus, twice, for the purpose of weighting the ASSQ questionnaire in Greek. In order to check the internal consistency of prices between the two dates on which the questionnaire was completed, the Cronbach’s alpha coefficient was used. From the result of the Cronbach’s alpha coefficient, to be 0,973 (greater than 0,70), it appears that the questionnaire has a proper degree of reliability above 97%, which is a very large percentage and therefore none of the questions need to rejected. Also, the validity of the questionnaire was checked by three experts from the Cyprus University of Technology. Conclusion: The Greek version of ASSQ, showed satisfactory levels of reliability and validity.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19107
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Καμιναρίδου Ευαγγελία.pdfΠλήρες κείμενο906.1 kBAdobe PDFView/Open
Περίληψη Καμιναρίδου Ευαγγελία.pdf286.1 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

376
Last Week
3
Last month
14
checked on May 1, 2024

Download(s)

469
checked on May 1, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons