Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/19091
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Πάμπουλου, Ηλιάδα | - |
dc.contributor.author | Αχιλλέως, Άννα | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-25T11:30:25Z | - |
dc.date.available | 2020-09-25T11:30:25Z | - |
dc.date.issued | 2020-05 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14279/19091 | - |
dc.description | More and more people are diagnosed with swallowing disorders. That is why there is a need to continue developing techniques to support people with swallowing disorders. One of them is the use of technology, which clinicians are called to incorporate in both assessment and intervention in an appropriate way. The present study deals with the use of technology in the intervention of dysphagia. The main purpose of the study is to highlight the use of technology in Speech Therapy for patients with swallowing disorders. Data were collected through semi-structured interviews. The participants were six registered Speech and Language Therapists in Cyprus, who use technology both in assessment and intervention of swallowing disorders. Participants were identified through intentional sampling. Through the interviews, it has been shown that there was no correlation between the years in which participants are using technology in dysphagia. Speech and Language Therapists use technology in assessment, treatment, but also for counselling purposes. The most common technologies that are used are Videofluoroscopy and Fiberoptic Endoscopic Evaluation of Swallowing. In addition, participants use each technological instrument individually for each patient, depending on the diagnosis. Participants were trained mainly through their studies. Some of the Speech and Language Therapists who took part agree that technology helps the most in terms of intervention, while others believe that it helps, but we cannot rely just on it. Finally, the reason which prevents or fears a Speech and Language Therapist from using technology is the lack of knowledge and specialization. | en_US |
dc.description.abstract | Στις μέρες μας διαγιγνώσκονται όλο και περισσότερα άτομα με διαταραχές κατάποσης/σίτισης. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχει η ανάγκη ανάπτυξης περισσότερων και πιο σύγχρονων τεχνικών αντιμετώπισής τους. Μια από αυτές είναι και η χρήση της τεχνολογίας, την οποία οι κλινικοί καλούνται να ενσωματώσουν τόσο στην αξιολόγηση, όσο και στην παρέμβαση με τον κατάλληλο τρόπο. Η παρούσα έρευνα, έχει θέμα τη χρήση της τεχνολογίας στην παρέμβαση της δυσφαγίας. Βασικός σκοπός της μελέτης είναι η ανάδειξη της χρήσης της τεχνολογίας στη λογοθεραπευτική παρέμβαση της δυσφαγίας. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσα από τη λήψη δομημένων συνεντεύξεων. Το δείγμα αφορούσε έξι εγγεγραμμένους Λογοθεραπευτές της Κύπρου, οι οποίοι χρησιμοποιούν τεχνολογικά μέσα, τόσο κατά την αξιολόγηση, αλλά και κατά την παρέμβαση των διαταραχών κατάποσης/σίτισης. Οι συμμετέχοντες εντοπίστηκαν μέσω σκόπιμης δειγματοληψίας. Μέσα από τις συνεντεύξεις, φάνηκε δεν υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στα χρόνια που οι συμμετέχοντες ασχολούνται με τη χρήση της τεχνολογίας στη δυσφαγία. Οι λογοθεραπευτές χρησιμοποιούν τα τεχνολογικά μέσα στην αξιολόγηση, στη θεραπεία, αλλά και για συμβουλευτικούς σκοπούς. Τα πιο κοινά μέσα που χρησιμοποιούνται είναι η βιντεοφλουροσκόπηση και η ενδοσκοπική αξιολόγηση της κατάποσης. Ακόμη, οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούν το κάθε τεχνολογικό μέσο εξατομικευμένα, ανάλογα με τη διάγνωση του κάθε ασθενή. Επιμορφώθηκαν σχετικά με τα διαθέσιμα μέσα κυρίως από τις σπουδές τους. Κάποιοι από τους λογοθεραπευτές που έλαβαν μέρος συμφωνούν ότι η τεχνολογία βοηθά στο μέγιστο όσον αφορά την παρέμβαση, ενώ κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι βοηθά, αλλά δεν μπορούμε να βασιστούμε μόνο σε αυτήν. Τέλος, οι κύριοι λόγοι που αποτρέπουν έναν λογοθεραπευτή από τον να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία, είναι η έλλειψη γνώσης και ειδίκευσης. | en_US |
dc.format | en_US | |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.publisher | Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου | en_US |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Λογοθεραπεία | en_US |
dc.subject | Διαταραχές κατάποσης/σίτισης | en_US |
dc.subject | Δυσφαγία | en_US |
dc.subject | Τεχνολογία | en_US |
dc.subject.other | Speech Therapy | en_US |
dc.subject.other | Swallowing disorders | en_US |
dc.subject.other | Dysphagia | en_US |
dc.subject.other | Technology | en_US |
dc.title | Χρήση τεχνολογικών μέσων από τους λογοθεραπευτές στις διαταραχές κατάποσης/σίτισης | en_US |
dc.type | Bachelors Thesis | en_US |
dc.affiliation | Cyprus University of Technology | en_US |
dc.relation.dept | Department of Rehabilitation Sciences | en_US |
dc.description.status | Completed | en_US |
cut.common.academicyear | 2019-2020 | en_US |
dc.relation.faculty | Faculty of Health Sciences | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | bachelorThesis | - |
crisitem.author.dept | Department of Rehabilitation Sciences | - |
crisitem.author.faculty | Faculty of Health Sciences | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-6904-195X | - |
crisitem.author.parentorg | Faculty of Health Sciences | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΑΝΝΑ.pdf | Πλήρες κείμενο | 1.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΑΝΝΑ.pdf | ΠΕΡΙΛΗΨΗ | 325.62 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
281
Last Week
0
0
Last month
5
5
checked on Dec 22, 2024
Download(s) 50
310
checked on Dec 22, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License