Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18611
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣτυλιανού-Lambert, Θεοπίστη-
dc.contributor.authorΓρηγορίου, Παναγιώτα-
dc.date.accessioned2020-07-30T10:46:45Z-
dc.date.available2020-07-30T10:46:45Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/18611-
dc.description.abstractΣτην παρούσα έρευνα, μελετώνται οι φωτογραφικές αναπαραστάσεις στις έντυπες διαφημίσεις μόδας γυναικείων περιοδικών που πωλούνται στην Κύπρο. Το χρονικό πλαίσιο το οποίο εξετάζεται είναι οι μήνες Δεκέμβριος 2016 και Ιανουάριος 2017. Στόχοι της έρευνας είναι η καταγραφή και σημειωτική ανάλυση των στερεοτύπων που παρουσιάζονται, όπως επίσης και η καταγραφή των μεθόδων διαφήμισης που χρησιμοποιούνται, συγκεκριμένα της χρήσης σεξουαλικοποιη μένων εικόνων και υπονοούμενων. Ως κύρια ερευνητικά ερωτήματα έχουν τεθεί τα εξής: 1. Εάν παρουσιάζονται γυναικεία στερεότυπα ομορφιάς στις έντυπες διαφημίσεις μόδας στην Κύπρο, και εάν ναι, ποιά είναι αυτά. 2. Εάν χρησιμοποιείται το σεξ ή/και σεξουαλικά υπονοούμενα μέσω των εικόνων ως μέθοδος διαφήμισης, και εάν ναι, μέσω ποιών στοιχείων της εικόνας. 3. Εάν υπάρχουν διαφορές στα χαρακτηριστικά των φωτογραφήσεων, αναλόγως της κατηγορίας του διαφημιζόμενου προϊόντος. Τα ερευνητικά ερωτήματα, απαντήθηκαν τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Για την ποσοτική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου, ενώ για η ποιοτική, διεκπεραιώθηκε μέσω δύο σταδίων. Αρχικά έγινε μια κριτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, και αργότερα τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη βοήθεια της σημειωτικής ανάλυσης της εικόνας. Το δείγμα υπό εξέταση αποτελείται από 224 διαφημίσεις, προερχόμενες από 8 διαφορετικά περιοδικά που πωλούνται ευρέως σε περίπτερα της Κύπρου. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την εκτέλεση της μελέτης, χωρίζεται σε τρία βασικά στάδια. Καταρχήν, ερευνήθηκαν προηγούμενες παρόμοιες μελέτες τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Για το κομμάτι αυτό, δημιουργήθηκαν εφτά, σύντομα, κεφάλαια (από 1. Η σχέση της κοινωνίας με τη διαφήμιση μέχρι 7. Αντιδράσεις κατά προσβλητικών διαφημίσεων). Το καθένα εξ αυτών στοχεύει σε συγκεκριμένο θέμα ανάλυσης, το οποίο αναφέρεται στο τίτλο του κεφαλαίου, έχοντας ως στόχο την, όσο δυνατό, ευκολότερη πλοήγηση του αναγνώστη στη μελέτη. Έπειτα παρατίθεται η μεθοδολογία, στην οποία εξηγούνται αναλυτικά τα στάδια που ακολουθήθηκαν όσον αφορά τη δειγματοληψία, κωδικοποίηση και ανάλυση περιεχομένου. Τέλος, ακολουθούν τα κεφάλαια αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Στο κεφάλαιο των αποτελεσμάτων, παρουσιάζονται πίνακες των ποσοτικών αποτελεσμάτων όπως επίσης και οι ποιοτικές αναλύσεις με τη βοήθεια της σημειωτικής, ενώ στα συμπεράσματα δίνεται μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα που εξηγά τα αποτελέσματα όσον αφορά τα ερευνητικά ερωτήματα και τους αρχικούς στόχους της μελέτης.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιαφήμισηen_US
dc.subjectΠρότυπα ομορφιάςen_US
dc.subjectΣτερεότυπα φύλωνen_US
dc.subjectΜέσα μαζικής ενημέρωσηςen_US
dc.subjectΈντυπες διαφημίσειςen_US
dc.subjectΜόδαen_US
dc.subjectΣεξουαλικοποίησηen_US
dc.titleΤα γυναικεία πρότυπα ομορφιάς και η χρήση του σεξ στις έντυπες διαφημίσεις μόδας στην Κύπροen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Multimedia and Graphic Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2016-2017en_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypebachelorThesis-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptDepartment of Multimedia and Graphic Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0003-3494-8433-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Γρηγορίου Παναγιώτα.pdfΠλήρες κείμενο22.82 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 5

397
Last Week
1
Last month
8
checked on Sep 7, 2024

Download(s) 5

1,368
checked on Sep 7, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons