Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18603
Title: Ενημέρωση και παρότρυνση του κόσμου στο θέμα δωρεά οργάνων
Authors: Παπαδοπούλου, Γεωργία 
Keywords: Αλτρουισμός;Δωρεά οργάνων;Δωρητές οργάνων;Μεταμοσχεύσεις
Advisor: Ζαντίδης, Ευριπίδης
Issue Date: 2017
Department: Department of Multimedia and Graphic Arts
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Ο αλτρουισμός είναι το πολυτιμότερό χαρακτηριστικό σ’ ένα άνθρωπο. Η Δωρεά Οργάνων ξεπερνά κάθε φιλανθρωπική πράξη, ωστόσο στο νησί μας υπάρχει ελάχιστη πληροφόρηση γύρω από αυτό το θέμα. Έτσι λοιπόν, η παρούσα πτυχιακή έχει σαν στόχο την σωστή ενημέρωση και παρότρυνση του κόσμου να γίνουν δωρητές οργάνων. Στο πρώτο μέρος μελετήθηκαν οι βασικές αρχές και θεωρίες σχετικά με τον σχεδιασμό και δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης διαφημιστικής εκστρατείας. Επιπρόσθετα, έγινε μελέτη για βασικές πληροφορίες της δωρεάς οργάνων και μεταμοσχεύσεων. Επίσης, έγινε σχολιασμός σε επιτυχημένες διαφημιστικές εκστρατείες που πραγματοποιήθηκαν στο παρελθόν. Στο δεύτερο μέρος πραγματοποιήθηκε η συλλογή δεδομένων, τα οποία πάρθηκαν από την ομάδα εστίασης και χρησιμοποιήθηκαν για τις σχεδιαστικές αλλαγές στις εφαρμογές τις διαφημιστικής εκστρατείας. Στο τρίτο μέρος αξιολογήθηκε εκστρατεία όχι μόνο στο σχεδιαστικό κομμάτι αλλά και στο κομμάτι ενημέρωσης, αφού αυτός είναι κι ο σκοπός της παρούσας μελέτης.
Description: The most valuable characteristic of a human being is altruism. Organ Donation overcomes every other charity action in the world. However people in our island get the minimum information about it. Therefore, this final year dissertation has a goal the proper information and encouragement of people to become organ donors. In the first part the basic principles and theories have been considered with the design and creation of a complete advertisement campaign. In addition, a study has been made in favor of the crucial information of organ donation and transplant. Furthermore, a comment has been made regarding the successful advertisement campaigns which have been accomplished in the past. In the second part a data collection occurred which obtained by a specific team and used for the design modifications on the advertisements applications.In the third part a campaign has been evaluated not only on the design part but also on the information part considering that this is the aim of this dissertation.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18603
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Γεωργία Παπαδοπούλου.pdfΠλήρες κείμενο2.59 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

177
Last Week
1
Last month
2
checked on Nov 21, 2024

Download(s)

458
checked on Nov 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons