Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/18467
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Πρώιμος, Κωνσταντίνος | - |
dc.contributor.author | Ναθαναήλ, Δέσποινα | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-15T07:43:38Z | - |
dc.date.available | 2020-07-15T07:43:38Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14279/18467 | - |
dc.description | The present dissertation presents the changes implemented by minimalism in the field of art and, more specifically, in painting and sculpture. The paper consists of four chapters. In the first chapter, a review is made on what minimalism represents in art, its general characteristics and the new elements that it brought to the field of painting and sculpture. The second chapter presents artists, who have supported this new idea of minimalism, by examining their work. The study focuses both on artists who have been more involved in threedimensional constructions, such as Carl Andre, Dan Flavin, Donald Judd, Tony Smith and Robert Morris, as well as artists who have focused mainly on painting, such as Frank Stella and Agnes Martin. The third chapter makes a presentation of the origins of minimalism, since minimalist artists did not start producing art without some study; they were a group of artists who studied in depth previous generations of artists and their respective movements. The fourth and final chapter presents critiques of the art production of minimalists, both when they first appeared in the art scene as well as in their later course of development. By presenting their creations in solo and group exhibitions, these artists gave rise to discussions and theories around minimalism. | en_US |
dc.description.abstract | Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή παρουσιάζονται οι αλλαγές που προκάλεσε ο μινιμαλισμός στον χώρο της τέχνης και πιο συγκεκριμένα στη ζωγραφική και τη γλυπτική. Η εργασία αυτή αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ανασκόπηση στο τι πρέσβευε ο μινιμαλισμός στην τέχνη, τα γενικά χαρακτηριστικά του και τα καινούργια στοιχεία που ένταξε στο χώρο της ζωγραφικής και της γλυπτικής. Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται καλλιτέχνες που στήριξαν αυτή την καινούργια ιδέα του μινιμαλισμού, με εξέταση του έργου τους. Αναφέρονται, τόσο καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν περισσότερο με τις τρισδιάστατες κατασκευές, όπως ο Carl Andre, ο Dan Flavin, ο Donald Judd, ο Tony Smith και ο Robert Morris, όσο και καλλιτέχνες που εστίασαν κυρίως στη ζωγραφική, όπως ο Frank Stella και η Agnes Martin. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια παρουσίαση των καταγωγών του μινιμαλισμού αφού οι μινιμαλιστές καλλιτέχνες δεν ξεκίνησαν να παράγουν έργα χωρίς κάποια μελέτη, αλλά υπήρξαν μια ομάδα καλλιτεχνών που είχε μελετήσει σε βάθος προηγούμενες γενιές καλλιτεχνών και τα αντίστοιχα κινήματά τους. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται κριτικές που απέσπασε το έργο των μινιμαλιστών, τόσο κατά την είσοδό τους στο χώρο των τεχνών όσο και στη μετέπειτα πορεία τους. Παρουσιάζοντας τα έργα τους σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, οι καλλιτέχνες αυτοί έδωσαν αφορμή για συζητήσεις και θεωρίες που περιστρέφονται γύρω από το μινιμαλισμό. | en_US |
dc.format | en_US | |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.publisher | Department of Fine Arts, Faculty of Fine and Applied Arts, Cyprus University of Technology | en_US |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Μινιμαλισμός | en_US |
dc.subject | Τέχνη | en_US |
dc.subject | Ζωγραφική | en_US |
dc.subject | Γλυπτική | en_US |
dc.subject | Τρισδιάστατες κατασκευές | en_US |
dc.subject.other | Minimalism | en_US |
dc.subject.other | Art | en_US |
dc.subject.other | Painting | en_US |
dc.subject.other | Sculpture | en_US |
dc.subject.other | Threedimensional constructions | en_US |
dc.title | Οι αλλαγές που προκάλεσε ο μινιμαλισμός στο χώρο της τέχνης, στη ζωγραφική και την γλυπτική | en_US |
dc.type | MSc Thesis | en_US |
dc.affiliation | Cyprus University of Technology | en_US |
dc.relation.dept | Department of Fine Arts | en_US |
dc.description.status | Completed | en_US |
cut.common.academicyear | 2019-2020 | en_US |
dc.relation.faculty | Faculty of Fine and Applied Arts | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | - |
item.openairetype | masterThesis | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
crisitem.author.dept | Department of Fine Arts | - |
crisitem.author.faculty | Faculty of Fine and Applied Arts | - |
crisitem.author.parentorg | Faculty of Fine and Applied Arts | - |
Appears in Collections: | Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Abstract Despoins Nathanail.pdf | Abstract | 217.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 50
254
Last Week
1
1
Last month
2
2
checked on Nov 6, 2024
Download(s) 50
164
checked on Nov 6, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License