Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12888
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔεκούλου, Παρασκευή-
dc.contributor.authorΜούρου, Κωνσταντίνος-
dc.date.accessioned2018-11-06T09:09:12Z-
dc.date.available2018-11-06T09:09:12Z-
dc.date.issued2018-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/12888-
dc.descriptionThe current thesis, recognizing the importance of peer-to-peer sharing economy platforms, focuses on the Airbnb case and particularly on users who choose to become hosts. More specifically, the research aims to investigate those factors that affect the intent of individuals to participate as Airbnb hosts. The main factors that emerged from the literature are the disposition for trust, trust, perceived risk, personal innovativeness, perceived benefits and participation intention. To examine these factors, the research develops a new research model, which it adopted as a theoretical framework. Based on the theoretical framework, several research questions raised that investigate the impact of disposition for trust to trust, trust to participation intention and to perceived risk. Also, for the effect of perceived risk to participation intention, personal innovativeness to perceived risk and to perceived benefits and finally perceived benefits to participation intention.en_US
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Οικονομία Διαμοιρασμού και Συμπεριφορά Καταναλωτή: Η Περίπτωση της Airbnb» εκπονήθηκε από τον Κωνσταντίνο Μούρου, φοιτητή του Η’ εξαμήνου του Τμήματος Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου υπό την επίβλεψη της Δρ. Παρασκευής Δεκούλου και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2018. Η έλευση της οικονομικής κρίσης και η ταυτόχρονη ανάπτυξη του web 2.0 διαμόρφωσαν ένα νέο επιχειρησιακό περιβάλλον το οποίο συνδυάζει εξίσου τη λογική της οικονομίας του διαμοιρασμού και των ψηφιακών πλατφορμών. Στο περιβάλλον αυτό, κυρίαρχο ρόλο εκδραματίζουν οι peer-to-peer sharing economy platforms προωθώντας νέες καινοφανείς οικονομικές δραστηριότητες που βασίζονται στη συνεργατική κατανάλωση, καθώς επιτρέπουν στους χρήστες να διαμοιράζονται προϊόντα ή υπηρεσίες με άλλους χρήστες.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectPeer-to-peer sharing economy platformsen_US
dc.subjectAirbnben_US
dc.subjectΟικοδεσπότεςen_US
dc.subjectΠρόθεση για συμμετοχήen_US
dc.titleΟικονομία διαμοιρασμού και συμπεριφορά καταναλωτή: η περίπτωση της airbnben_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Communication and Internet Studiesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Konstantinos Mourou.pdfπλήρες κείμενο954.44 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

697
Last Week
1
Last month
6
checked on Jul 25, 2024

Download(s) 50

1,299
checked on Jul 25, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.