Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12079
Title: Πρωτόκολλο αξιολόγησης παιδιών με αναπτυξιακή λεκτική απραξία
Authors: Χαρωνίτη, Χαρίκλεια 
Keywords: Λίστα λέξεων-στόχων;Μοντέλο Cohort;Φωνολογικές γειτονιές;Συμπεριφοριστικά χαρακτηριστικά;Ευαισθητοποίηση
Advisor: Πετινού, Κάκια
Issue Date: May-2018
Abstract: Εισαγωγή: Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τον αποδοτικό έλεγχο μίας λίστας λέξεων-στόχων, η οποία συμβάλλει στην τεκμηρίωση και την διάγνωση της Παιδικής Αναπτυξιακής Λεκτικής Απραξίας. Σκοπός: Να μελετηθεί η ευαισθησία (sensitivity), η ακρίβεια (specificity) και η αξιοπιστία της λίστας λέξεων-στόχων, χορηγώντας τη τόσο σε τυπικά όσο και σε μη τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά, που είναι διαγνωσμένα με Αναπτυξιακή Λεκτική Απραξία. Υλικό και Μέθοδος: Η λίστα λέξεων-στόχων αυτού του πρωτοκόλλου αξιολόγησης παιδιών με Αναπτυξιακή Λεκτική Απραξία, βασίστηκε στο θεωρητικό μοντέλο Cohort, σε συμπεριφοριστικά χαρακτηριστικά αλλά και σε λέξεις που εμπίπτουν σε φωνολογικές γειτονιές προκαλώντας κάποιου είδους ευαισθητοποίηση. Η χορήγηση αυτής της λίστας λέξεων-στόχων πραγματοποιήθηκε μέσω εικόνων, σε παιδιά 3-4 ετών, ανεξάρτητα από το φύλο τους. Να σημειωθεί, ότι τα παιδιά που είχαν διαγνωστεί με παιδική Αναπτυξιακή Λεκτική Απραξία, δέχονταν λογοθεραπευτική παρέμβαση εκείνη την περίοδο. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την χορήγηση της λίστας-λέξεων του πρωτοκόλλου ήταν τα αναμενόμενα. Πιο συγκεκριμένα, τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά παρουσίασαν αισθητά λιγότερα λάθη και σταθερότερα συγκριτικά με τα παιδιά που είχαν διαγνωστεί με Αναπτυξιακή Λεκτική Απραξία. Συμπεράσματα: Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι όντως οι λέξεις που περιλαμβάνονται στη λίστα του πρωτοκόλλου παρουσιάζουν μία ευαισθησία, όσον αφορά την εκφορά τους. Αυτό τις καθιστά αυτόματα πιο ευάλωτες και επιρρεπείς σε λάθη, κυρίως από παιδιά με Αναπτυξιακή Λεκτική Απραξία.
Description: Introduction: Τhis dissertation concerns the effective inspection of a target- words list, which contributes to the substantiation and diagnosis of childhood developmental Apraxia of speech. Purpose: To study the sensitivity, specificity and credibility of the target wordlist, by administering to both typically and untypically developing children that are diagnosed with developmental Apraxia of speech. Material and Method: The list of the objectives of the children with Developmental Apraxia of Speech assessment protocol was based not only on Cohort’s theoretical model and behavioral characteristics but also on words appertain to phonological neighborhoods that cause a kind of sensitization. The administration of this list of target words was realized through pictures, to 3-4 years old children, irrespective of their sex. It should be stressed that children diagnosed with Developmental Apraxia of Speech were receiving speech therapy at that time. Results: The results obtained from the administration protocol-word list were the expected ones. More specifically, the typically developing children made fewer and more stable mistakes than children diagnosed with Developmental Apraxia of Speech. Conclusions: The conclusion that is drawn is that the words included in the list of the Protocol tend to be somehow sensitive as it has to do with their vocalization. This automatically makes them more vulnerable and prone to mistakes, especially from children with Developmental Apraxia of Speech.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12079
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Χαρωνίτη Χαρίκλεια.pdf162.49 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

516
Last Week
0
Last month
1
checked on Nov 6, 2024

Download(s)

471
checked on Nov 6, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.