Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/11898
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, Ελένη-
dc.contributor.authorΚατσάβρα, Θέμις-
dc.date.accessioned2018-07-12T09:44:14Z-
dc.date.available2018-07-12T09:44:14Z-
dc.date.issued2018-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/11898-
dc.descriptionIntroduction: The field of Augmentative and Alternative Communication is still in its primary stage and there is scant literature focusing on issues surrounding AAC assessment for people with complex communication needs. The main aim of this research was to investigate how Speech and Language Therapists who work in special education settings of the Ministry of Education and Culture, assess people with cerebral palsy and who might need AAC support. Specifically, the research goals were to investigate the areas, which Speech and Language Therapist evaluate during AAC assessment. Method: The method used was a questionnaire, which consisted of 35 multiple choice questions, focusing on the possible areas that Speech and Language Therapists assess during ACC assessment. Participants were 12 Speech and Language Therapists, who work with students with cerebral palsy. Results: Findings indicated that most of the Speech and Language Therapists did not make use of any formal assessment protocols. The evaluation process is based on the abilities and needs of the person, without considering any environmental opportunities or barriers. Overall, the person’s skills and needs are assessed through simple observations. Conclusions: Undoubtedly, the base for an effective intervention is comprehensive assessment. It is essential that all involved stakeholders (e.g. speech and language therapists) need to conduct comprehensive assessments with the ultimate goal of ensuring quality of services provision.en_US
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία είναι ένας όρος όπου στην Κύπρο βρίσκεται στα αρχικά στάδια. Δεν υπάρχει διαθέσιμη βιβλιογραφία η οποία να διερευνά τους τρόπους αξιολόγησης των ατόμων που πιθανώς να χρήζουν ΕΕΕ στην Κύπρο. Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν να ερευνηθεί πως οι λογοθεραπευτές που εργάζονται στο πλαίσιο της ειδικής εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού αξιολογούν τα άτομα τα οποία παρουσιάζουν εγκεφαλική παράλυση και που πιθανόν να χρήζουν στήριξη μέσω διαφόρων μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών EEE. Συγκεκριμένα, ο ερευνητικός στόχος αφορούσε την διερεύνηση των τομέων εκείνων που ο λογοθεραπευτής αξιολογεί κατά την κλινική διαδικασία της αξιολόγησης. Μεθοδολογία: Βασικό υλικό για την διεξαγωγή της έρευνας, αποτέλεσε η συμπλήρωση ερωτηματολογίων το οποίο περιείχε 35 ερωτήσεις με πολλαπλής επιλογής απαντήσεις. Τα ερωτηματολόγιά συμπληρώθηκαν από 12 λογοθεραπευτές οι οποίοι στηρίζουν μαθητές με Εγκεφαλική Παράλυση. Το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο επικεντρώνεται στο πως οι λογοθεραπευτές οι οποίοι εργάζονται σε Δημόσια σχολεία αξιολογούν και πως αποφασίζουν για το είδος της στήριξης που θα παρέχουν σε μαθητές με εγκεφαλική παράλυση. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι περισσότεροι λογοθεραπευτές δεν χρησιμοποιούν τα υπάρχοντα πρωτόκολλα αξιολόγησης. Η διαδικασία αξιολόγησης βασίζεται στις ικανότητες και ανάγκες του ατόμου, χωρίς να δίνεται η απαραίτητη προσοχή στις περιβαλλοντικές ευκαιρίες και στα εμπόδια που συναντά το άτομο. Πέρα από αυτά, οι ικανότητες και οι ανάγκες των ατόμων καθορίζονται μόνο μέσω της απλής παρατήρησης της συμπεριφοράς. Συμπεράσματα: Αναμφίβολα, μια ολοκληρωμένη και εκτενής αξιολόγηση αποτελεί την βάση για μια αποτελεσματική παρέμβαση με θετικά αποτελέσματα. Για αυτό τον λόγο, οι άμεσα εμπλεκόμενοι, όπως είναι οι λογοθεραπευτές πρέπει να πραγματοποιούν μια πλήρη αξιολόγηση με απώτερο στόχο την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών ΕΕΕ.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_US
dc.subjectΕπαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνίαen_US
dc.subjectΕγκεφαλική Παράλυσηen_US
dc.subjectΑξιολόγησηen_US
dc.titleΔιαδικασία αξιολόγησης Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας για μαθητές με εγκεφαλική παράλυσηen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2017-2018en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypebachelorThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Θέμις Κατσάβρα.pdfΠερίληψη159.13 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

394
Last Week
1
Last month
1
checked on Dec 22, 2024

Download(s) 50

196
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.