Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/10259
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Θεοδώρου, Ελένη | - |
dc.contributor.author | Ιωαννίδου, Χρυστάλλα | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-02T09:34:07Z | - |
dc.date.available | 2017-10-02T09:34:07Z | - |
dc.date.issued | 2017-05 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14279/10259 | - |
dc.description | Language is a necessary tool for communication. It is inseparably connected with pragmatics, which integrates the transmission and understanding of pragmatics by comparing the messages. On the present project, we can see research from bibliography which evaluates pragmatics by comparing abilities of typical children and children with disorders. Children at the early stages of learning a language and also at advanced level, is mentioned and analyzed. It is worth mentioning the fact that a guide about the Cyprus population is yet to be established. Therefore the aim of the present study, which includes twenty-five, typically developed single-language pre-school students was to determined the expected reactions of average though the use of questionnaires which were completed by parents. For the presentation of the results, the children were divided in to two subgroups on the age of the children. The results showed that the children of both subgroups have similar pragmatic abilities, using mainly words. The elder children of the sample exhibit slightly better social capabilities. There are some specific questions, the answers vary. In conclusion, typically developed pre- school aged children communicate verbally either to begin or answer to an interaction. | en_US |
dc.description.abstract | Η γλώσσα αποτελεί απαραίτητο παράγοντα επικοινωνίας. Είναι όμως άρρηκτα συνδεδεμένη με την πραγματολογία, η οποία ολοκληρώνει την μεταφορά και κατανόηση των μηνυμάτων. Στην παρούσα εργασία αναφέρονται και αναλύονται έρευνες από την βιβλιογραφία, οι οποίες εξετάζουν την ανάπτυξη των πραγματολογικών ικανοτήτων, συγκρίνουν τις πραγματολογικές ικανότητες των τυπικών παιδιών και παιδιών με διαταραχές, αλλά και παιδιών στα πρώτα στάδια εκμάθησης μιας γλώσσας σε σχέση με παιδιά σε προχωρημένα στάδια. Αξιοσημείωτο είναι όμως, το γεγονός ότι δεν υπάρχουν κάποια κανονιστικά δεδομένα που να παρουσιάζουν τις τυπικές συμπεριφορές για τα κυπριόπουλα όσον αφορά τον τομέα της πραγματολογίας. Στόχος λοιπόν της παρούσας έρευνας, που συμπεριέλαβε εικοσιπέντε, τυπικά, μονόγλωσσα παιδιά προσχολικής ηλικίας, ήταν μέσα από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι γονείς, να καθοριστούν οι αναμενόμενες αντιδράσεις για τα τυπικά παιδιά της Κύπρου. Για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο υποομάδες, ανάλογα με την ηλικία τoυς. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά των δύο ομάδων έχουν παρόμοιες πραγματολογικές ικανότητες όσον αφορά τις επικοινωνιακές λειτουργίες, την ανταπόκριση στην επικοινωνία, την αλληλεπίδραση και συζήτηση και τις αλλαγές που προκύπτουν ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο. Στους προαναφερόμενους τομείς, τα παιδιά χρησιμοποιούν κυρίως λέξεις. Τα μεγαλύτερα παιδιά του δείγματος, παρουσιάζουν ελαφρώς καλύτερες κοινωνικές δεξιότητες, ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες ερωτήσεις στις οποίες οι απαντήσεις ποικίλουν. Συμπερασματικά τα τυπικά παιδιά προσχολικής ηλικίας επικοινωνούν λεκτικά είτε για να ξεκινήσουν, είτε για να απαντήσουν σε μία αλληλεπίδραση. | en_US |
dc.format | en_US | |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.publisher | Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου | en_US |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_US |
dc.subject | Πραγματολογικό προφίλ | en_US |
dc.subject | Φυσιολογικές συμπεριφορές | en_US |
dc.subject | Αλληλεπίδραση | en_US |
dc.subject | Λεκτική επικοινωνία | en_US |
dc.subject.other | Pragmatic profile | en_US |
dc.subject.other | Expected behaviors | en_US |
dc.subject.other | Interaction | en_US |
dc.subject.other | Verbal communication | en_US |
dc.title | Πραγματολογικό προφίλ παιδιών προσχολικής ηλικίας | en_US |
dc.type | Bachelors Thesis | en_US |
dc.affiliation | Cyprus University of Technology | en_US |
dc.description.status | Completed | en_US |
cut.common.academicyear | 2019-2020 | en_US |
item.openairetype | bachelorThesis | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
crisitem.author.dept | Department of Rehabilitation Sciences | - |
crisitem.author.faculty | Faculty of Health Sciences | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0003-3951-7886 | - |
crisitem.author.parentorg | Faculty of Health Sciences | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Περίληψη.pdf | 99.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 50
589
Last Week
1
1
Last month
12
12
checked on Jan 30, 2025
Download(s) 50
335
checked on Jan 30, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.