Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/10259
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, Ελένη-
dc.contributor.authorΙωαννίδου, Χρυστάλλα-
dc.date.accessioned2017-10-02T09:34:07Z-
dc.date.available2017-10-02T09:34:07Z-
dc.date.issued2017-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/10259-
dc.descriptionLanguage is a necessary tool for communication. It is inseparably connected with pragmatics, which integrates the transmission and understanding of pragmatics by comparing the messages. On the present project, we can see research from bibliography which evaluates pragmatics by comparing abilities of typical children and children with disorders. Children at the early stages of learning a language and also at advanced level, is mentioned and analyzed. It is worth mentioning the fact that a guide about the Cyprus population is yet to be established. Therefore the aim of the present study, which includes twenty-five, typically developed single-language pre-school students was to determined the expected reactions of average though the use of questionnaires which were completed by parents. For the presentation of the results, the children were divided in to two subgroups on the age of the children. The results showed that the children of both subgroups have similar pragmatic abilities, using mainly words. The elder children of the sample exhibit slightly better social capabilities. There are some specific questions, the answers vary. In conclusion, typically developed pre- school aged children communicate verbally either to begin or answer to an interaction.en_US
dc.description.abstractΗ γλώσσα αποτελεί απαραίτητο παράγοντα επικοινωνίας. Είναι όμως άρρηκτα συνδεδεμένη με την πραγματολογία, η οποία ολοκληρώνει την μεταφορά και κατανόηση των μηνυμάτων. Στην παρούσα εργασία αναφέρονται και αναλύονται έρευνες από την βιβλιογραφία, οι οποίες εξετάζουν την ανάπτυξη των πραγματολογικών ικανοτήτων, συγκρίνουν τις πραγματολογικές ικανότητες των τυπικών παιδιών και παιδιών με διαταραχές, αλλά και παιδιών στα πρώτα στάδια εκμάθησης μιας γλώσσας σε σχέση με παιδιά σε προχωρημένα στάδια. Αξιοσημείωτο είναι όμως, το γεγονός ότι δεν υπάρχουν κάποια κανονιστικά δεδομένα που να παρουσιάζουν τις τυπικές συμπεριφορές για τα κυπριόπουλα όσον αφορά τον τομέα της πραγματολογίας. Στόχος λοιπόν της παρούσας έρευνας, που συμπεριέλαβε εικοσιπέντε, τυπικά, μονόγλωσσα παιδιά προσχολικής ηλικίας, ήταν μέσα από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι γονείς, να καθοριστούν οι αναμενόμενες αντιδράσεις για τα τυπικά παιδιά της Κύπρου. Για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο υποομάδες, ανάλογα με την ηλικία τoυς. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά των δύο ομάδων έχουν παρόμοιες πραγματολογικές ικανότητες όσον αφορά τις επικοινωνιακές λειτουργίες, την ανταπόκριση στην επικοινωνία, την αλληλεπίδραση και συζήτηση και τις αλλαγές που προκύπτουν ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο. Στους προαναφερόμενους τομείς, τα παιδιά χρησιμοποιούν κυρίως λέξεις. Τα μεγαλύτερα παιδιά του δείγματος, παρουσιάζουν ελαφρώς καλύτερες κοινωνικές δεξιότητες, ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες ερωτήσεις στις οποίες οι απαντήσεις ποικίλουν. Συμπερασματικά τα τυπικά παιδιά προσχολικής ηλικίας επικοινωνούν λεκτικά είτε για να ξεκινήσουν, είτε για να απαντήσουν σε μία αλληλεπίδραση.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_US
dc.subjectΠραγματολογικό προφίλen_US
dc.subjectΦυσιολογικές συμπεριφορέςen_US
dc.subjectΑλληλεπίδρασηen_US
dc.subjectΛεκτική επικοινωνίαen_US
dc.subject.otherPragmatic profileen_US
dc.subject.otherExpected behaviorsen_US
dc.subject.otherInteractionen_US
dc.subject.otherVerbal communicationen_US
dc.titleΠραγματολογικό προφίλ παιδιών προσχολικής ηλικίαςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη.pdf99.9 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

548
Last Week
1
Last month
3
checked on Oct 5, 2024

Download(s) 50

301
checked on Oct 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.