Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/8913
Τίτλος: Μελέτη ρευστοδυναμικής στο υποδαπέδιο μέρος επιβατικού οχήματος
Συγγραφείς: Παπαϊωάννου, Γιώργος 
Λέξεις-κλειδιά: Ρευστοδυναμική;Αεροδυναμική;Αυτοκίνητο
Advisor: Καλυβιώτης, Στάθης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Department: Department of Mechanical Engineering and Materials Science and Engineering
Faculty: Faculty of Engineering and Technology
Περίληψη: Η παρούσα πτυχιακή εργασία σκοπό έχει ως την μελέτη ρευστοδυναμικής στο υποδαπέδιο μέρος ενός επιβατικού οχήματος. Ως αντικείμενο μελέτης επιλέχθηκε το μοντέλο Ahmed το οποίο στη συνέχεια επανασχεδιάστηκε σε κλίμακα η κάτω κεντρική επιφάνεια και κατόπιν έγινε σύγκριση μεταξύ του αρχικού και τελικού μοντέλου. Στο κεφάλαιο 1, γίνεται μια ιστορική αναδρομή της εξέλιξης της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου από τις αρχές του 19ου αιώνα έως σήμερα. Επίσης γίνεται μία επεξήγηση των αεροδυναμικών βοηθημάτων που χρησιμοποιούνται ευρύτατα σήμερα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Στο κεφάλαιο 2, αναφέρονται τα θεωρήματα και οι εξισώσεις που χρησιμοποιήθηκαν στην μελέτη αυτή για τον υπολογισμό των διάφορων παραμέτρων όπως δυνάμεις, πιέσεις και ταχύτητες. Στο κεφάλαιο 3, γίνεται μία σύγκριση μεταξύ της θεωρητικής και υπολογιστικής λύσης για το παράδειγμα ροής μάζας αέρα σε ένα σωλήνα μήκους δέκα μέτρων με σκοπό την εξακρίβωση της εγκυρότητας του λογισμικού που χρησιμοποιήθηκε SolidWorks και της εφαρμογής του Flow Simulation. Ακόμη περιλαμβάνονται οι υπολογισμοί που αφορούν την ολική δύναμη αντίστασης Drag Force, του συντελεστή οπισθέλκουσας Cd και του συντελεστή άντωσης Cl για το αρχικό και τελικό μοντέλο Ahmed. Στο κεφάλαιο 4 γίνεται μία σύγκριση των υπολογιστικών λύσεων μεταξύ του αρχικού και τελικού μοντέλου Ahmed για 40 km/h και 110 km/h. Επισυνάπτονται επίσης γραφήματα διανυσμάτων ταχύτητας, κατανομής της ταχύτητας και πίεσης για κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Τέλος παρατίθενται τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από την μελέτη αυτή βάση των προσομοιώσεων και υπολογισμών που περιγράφονται πιο πάνω.
Description: The present thesis aims to study the fluid dynamics of the underbody of a passenger vehicle. The main model of study which has been chosen is the Ahmed model, while the under- center surface will be redesigned in scale later on. This is followed by a comparison between the initial and the final model. Chapter 1, unravels the history of car aerodynamics dating from the 19th century until today. In addition, the underbody aerodynamics which are the highest in usability by the automotive industry, are being examined. Chapter 2, refers to the theorems and equations that have been used in the particular thesis, for the purpose of calculating different parameters, such us forces, pressures and velocities. Chapter 3, portrays the comparison between the theoretical and computational solution in respect of mass of air flowing in a ten meter pipe. This is done in order to enable the archiving of valid results taken from the software SolidWorks and its application, Flow Simulation. Moreover, the thesis includes calculations regarding Drag Force, Coefficient of Drag Cd and Coefficient of Lift CI for the initial and final Ahmed model. Chapter 4, draws a comparison between the computational solutions of the initial and the redesigned Ahmed model for 40 km/h and 110 km/h. Furthermore, for each case graphs of velocity vectors, velocity and pressure distribution are included. As a closing point the conclusions that resulted from the whole study based on the simulations and calculations that that have taken place, are presented.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/8913
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
ABSTRACT.pdf7.78 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
ΠΕΡΙΛΗΨΗ.PDF237.1 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα