Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/31228
Τίτλος: Virtual Reality and the Art of Empathetic Teaching: Enhancing Teacher Education Through Perspective-Taking
Συγγραφείς: Stavroulia, Kalliopi Evangelia 
Kyrlitsias, Christos 
Ioannou, Lefteris 
Georgiou, Yiannis 
Michael-Grigoriou, Despina 
Lanitis, Andreas 
Major Field of Science: Social Sciences
Λέξεις-κλειδιά: Virtual Reality
Ημερομηνία Έκδοσης: 10-Οκτ-2023
Πηγή: FabLearn / Constructionism 2023, 7-11 October 2023, New York, United States
Project: Grant Agreement number: 2020-1-CY01-KA226-SCH-082707 / Erasmus+ / Acronym:VRTEACHER 
Conference: FabLearn / Constructionism 2023 
Περίληψη: The use of Virtual Reality (VR) in teacher education can revolutionize the way teachers are trained and developed. This paper presents the development and evaluation of a dedicated VR application that aims to enhance teachers' competences through experiential and practical training in a safe and controllable virtual environment. More than 290 teachers from five different countries evaluated the VR application. The results indicate that perspective changing allows teachers to better experience the problems faced by students, allowing the cultivation of skills such as empathy, inclusion and diversity. Equally important is that preliminary results indicate that the VR implementation had a long-term impact on teachers’ perceptions and attitudes.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/31228
Type: Conference Papers
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Virtual Reality and the Art of Empathetic Teaching_Enhancing Teacher Education Through Perspective-Taking.pdfManuscript373.85 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

68
Last Week
5
Last month
11
checked on 11 Μαϊ 2024

Download(s)

12
checked on 11 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα