Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/3008
Τίτλος: Participatory Design of Interactive Computer-Based Learning Systems
Συγγραφείς: Zaphiris, Panayiotis 
Zacharia, Giorgos 
metadata.dc.contributor.other: Ζαφείρης, Παναγιώτης
Ζαχαρία, Γιώργος
Ημερομηνία Έκδοσης: 2005
Πηγή: Encyclopedia of Distance Learning, 2005, Pages 1460-1466.
Περίληψη: We present an iterative evaluation methodology (as part of a participatory design methodology) employed in an online course for learning Modern Greek. Unlike other educational technology evaluation methodologies that focus primarily on questionnaires that administer summative and formative evaluation methods (Kandaswamy, 1990; Scriven, 1980), we propose a hybrid evaluation that is unique in the following ways. 1. It becomes an integral part of all stages of our design methodology, so every stage of the development is based on user feedback and evaluation. 2. In addition to evaluation questionnaires, we also collected feedback from our users through our interaction with the students during our collaborative design and development of the course. The students contributed lecture notes, quizzes, and student diaries that enabled us to evaluate the pedagogical value of our course, ensuring continuous feedback from the students regarding the usability and adequacy of the course.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/3008
ISBN: 9781599049885
Type: Book Chapter
Affiliation: City University London 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Κεφάλαια βιβλίων/Book chapters

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Participatory Design of Interactive.pdf99.84 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 50

390
Last Week
2
Last month
9
checked on 10 Μαϊ 2024

Download(s) 5

749
checked on 10 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons