Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26833
Τίτλος: Τεχνολογικές παρεμβάσεις υποστήριξης γονέων και παιδιών στο φάσμα του αυτισμού κατά την διάρκεια της πανδημίας COVID-19
Συγγραφείς: Βασκανά, Ιωάννα 
Λέξεις-κλειδιά: Διαταραχή στο φάσματος του αυτισμού;Εκπαίδευση γονέων;Παρέμβαση;Εξ αποστάσεως θεραπεία;Covid 19
Advisor: Michail, Koralia
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Department: Department of Nursing
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Εισαγωγή: Τα παιδιά που έχουν διαγνωστεί με διαταραχή στο φάσματος του αυτισμού (ΔΑΦ) μπορεί να έχουν μεγάλες δυσκολίες όταν αλλάζουν οι συνήθειες τους και αυτό μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογική ευημερία τόσο των ίδιων των παιδιών όσο και των γονιών τους. Τέτοιες αλλαγές έχουν προκύψει λόγω της πανδημίας, και για αυτό είναι σημαντικό να εξεταστούν μελέτες που μπορούν να δώσουν αποτελεσματικές παρεμβάσεις σε παιδιά και γονείς με αυτισμό προκειμένου να προσαρμοστούν στην πανδημία της νόσου COVID-19. Επίσης ίδιες παρεμβάσεις μπορούν να προσφέρουν ετοιμότητα και για άλλες μελλοντικές καταστάσεις καθώς κάποια στιγμή η πανδημία θα καταλήξει σε επιδημική μορφή αλλά οι παρεμβάσεις θα μπορούν να εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούνται. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας υπήρξε η διερεύνηση (ανασκόπηση , εκτίμηση) αποτελεσματικών τεχνολογικών παρεμβάσεων σε παιδιά με ΔΑΦ και στις οικογένειές τους για την κατάλληλη προσαρμογή τους στην πανδημία. Υλικό και Μέθοδος: Για αυτήν την συστηματική ανασκόπηση η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η αναζήτηση της σχετικής διεθνούς βιβλιογραφίας σε βάσεις δεδομένων (PubMed και google scholar) με λέξεις κλειδιά (asd or autism or spectrum disorder) και (interventions or parent training or telehealth ) και (covid19 or pandemic ) σε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Αποτελέσματα: Η αναζήτηση κατέληξε σε 12 μελέτες, κατά την περίοδο 2020-2022, που πληρούσαν τα προκαθορισμένα κριτήρια. Οι γονείς/φροντιστές που παρακολουθούσαν τα προγράμματα υποστήριξης/εκπαίδευσης και έδωσαν στο παιδί τους την δυνατότητα για εξ αποστάσεως θεραπεία έχουν καταφέρει να διατηρήσουν της δεξιότητες που είχε αναπτύξει το παιδί τους σε σχέση με τις οικογένειες που δεν λάμβαναν θεραπεία. Συμπεράσματα: Μέσα από την αναζήτηση της βιβλιογραφίας διαπιστώθηκε πως η τηλε-υγεια μπορεί να επιφέρει αρκετά στην υποστήριξη του αυτισμού και μπορεί να φανεί αντάξια της δια ζώσης θεραπείας.
Description: Background: Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) can have great difficulty changing their habits and this can affect the psychological well-being of both children and their parents. For this reason, it is important to conduct studies that can provide effective interventions to children and parents with autism in order to adapt to the pandemic of coronavirus disease 2019 (COVID-19). Aim: The purpose of this study was to investigate (review, evaluate) effective interventions in children with ASD and their families for their proper adaptation to the pandemic. Material and Method: For this systematic review, the method used was the search of the relevant international literature in databases (PubMed and google scholar) with keywords (Asd or autism or spectrum disorder) and (interventions or parent training or telehealth) and (covid19 or pandemic) in all combinations. Results: The search resulted in 12 studies, during the period 2020-2022, that met the predefined criteria. Parents / caregivers who attended support / education programs and enabled their child to receive distance therapy were able to maintain the skills that their child had developed in relation to the untreated families. Conclusions: Through the search of the literature it was found that quadrilateral can have a significant effect on the support of autism and can be seen as the opposite of treatment.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26833
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Ιωάννα Βασκανά Περίληψη.pdfAbstract150.87 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons