Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26765
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKyprianidou, Efi-
dc.contributor.authorΠαρμάτζια, Μαριάννα-
dc.date.accessioned2022-07-26T10:14:15Z-
dc.date.available2022-07-26T10:14:15Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/26765-
dc.descriptionThe present study examines the aesthetic experience of negative emotional reactions, as well as the enjoyment offered by tragedy and versions of the tragic in contemporary art. The first two chapters discuss the role of various negative emotions in art, focusing on the so-called paradox of tragedy. In the second section, the tragedy "Philoctetes" by Sophocles is presented, as a basic reference in the literature for the paradox of the tragedy, in order to understand various emotional reactions during the aesthetic experience of the viewer. Aristotle's cognitive approach to the paradox of pleasure, which is derived from negative emotional reactions to tragedy, is first examined, and then the philosopher David Hume's views on the transformation of negative emotion into a feeling of pleasure are examined. The approaches of contemporary philosophers such as Susan L. Feagin, Katerina Bantinaki, Carolyn Korsmeyer, Matthew Strohl, Noël Carroll are examined and categorized into three main groups: meta-response theories, conversion theories and hedonic ambivalence theories. In the third section, the emotions of fear and pity evoked by tragedy are related to moral emotions such as compassion. In the last section, references and approaches to moral emotions are made through the views of Immanuel Kant, questioning whether there is a connection between the sublime and the negative emotional responses to tragic arts.en_US
dc.description.abstractΗ κεντρική ιδέα της παρούσης έρευνας αφορά στην εξέταση της αισθητικής εμπειρίας αρνητικών συναισθηματικών αντιδράσεων, καθώς και της απόλαυσης που προσφέρει η τραγωδία και οι εκδοχές του τραγικού στη σύγχρονη τέχνη. Το ακόλουθο δοκίμιο χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες, εκ των οποίων τα πρώτα δυο κεφάλαια αφορούν το ρόλο διαφόρων αρνητικών συναισθημάτων στην τέχνη, με επίκεντρο το λεγόμενο παράδοξο της τραγωδίας. Στην δεύτερη ενότητα, παρουσιάζεται εξετάζεται η τραγωδία «Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή, ως βασική αναφορά στη βιβλιογραφία για το παράδοξο της τραγωδίας, με σκοπό την κατανόηση ποικίλων συναισθηματικών αντιδράσεων κατά την διάρκεια της αισθητικής εμπειρίας του θεατή. Εξετάζεται αρχικά η γνωσιακή προσέγγιση του Αριστοτέλη για το παράδοξο της ηδονής που αντλείται από τις αρνητικές συναισθηματικές αντιδράσεις στην τραγωδία, ενώ στη συνέχεια μελετώνται οι θέσεις του φιλόσοφου David Hume αναφορικά με την μετατροπή του αρνητικού συναισθήματος σε ένα αίσθημα ηδονής. Μέσα από τις θέσεις σύγχρονων φιλοσόφων, όπως η Susan L. Feagin, η Katerina Bantinaki, η Carolyn Κorsmeyer, o Matthew Strohl, o Noël Carroll, οι προσεγγίσεις στο παράδοξο της τραγωδίας κατηγοροποιούνται σε τρεις βασικές ομάδες: τις θεωρίες μετα-απόκρισης, τις θεωρίες μεταστροφής και τις θεωρίες ηδονικής αμφισημίας. Τα συναισθήματα φόβου και ελέους που προκύπτουν από έργα με επώδυνα συναισθήματα, είναι κεντρικής σημασίας για την τραγωδία, τόσο για την πρόσληψη, όσο και για την αισθητική εμπειρία των θεατών και δημιουργούν ενδεχομένως σκέψεις και προβληματισμούς σχετικά με την σύνδεση ηθικών συναισθημάτων όπως είναι η δικαιοσύνη, η καλοσύνη, η συμπόνια και ο σεβασμός που εν τέλει προκαλούν το αίσθημα ηδονής, τα οποία αναλύονται στην τρίτη ενότητα του δοκιμίου. Στη τελευταία ενότητα, γίνονται αναφορές και προσεγγίσεις ηθικών συναισθημάτων και μέσα από την ενδιαφέρουσα οπτική και αισθητική σκοπιά του Immanuel Kant, θέτοντας το ερώτημα αν όντως υπάρχει κάποια σύνδεση μεταξύ του υψηλού και των αντιδράσεων στην τραγωδία.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠαράδοξο Συναισθηματικής Ανταπόκρισηςen_US
dc.subjectΤραγωδίαen_US
dc.subject.otherEmotional Responses Paradoxen_US
dc.subject.otherTragedyen_US
dc.titleΤο παράδοξο των αρνητικών συναισθηματικών αποκρίσεων στην τραγωδίαen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Fine Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
dc.relation.facultyFaculty of Fine and Applied Artsen_US
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairetypemasterThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Fine Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0003-1984-9218-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΑΡΜΑΤΖΙΑ Μαριαννα MA THESIS_front pages.pdfAbstract118 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

111
Last Week
0
Last month
1
checked on May 25, 2024

Download(s)

66
checked on May 25, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons