Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/24005
Τίτλος: Η Ασφάλεια των ασθενών στην προπτυχιακή νοσηλευτική εκπαίδευση: Bιβλιογραφική ανασκόπηση
Συγγραφείς: Δημητριάδου, Μαρία 
Παπασταύρου, Ευριδίκη 
Χαραλάμπους, Ανδρέας 
Μερκούρης, Αναστάσιος 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Λέξεις-κλειδιά: Φοιτητές νοσηλευτικής;Προπτυχιακή εκπαίδευση;Ασφάλεια ασθενών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Πηγή: Κυπριακά Νοσηλευτικά Χρονικά, 2021, τομ. 21, τ. 2, σελ. 13-26
Volume: 21
Issue: 2
Start page: 13
End page: 26
Link: https://cncjournal.cyna.org/wp-content/uploads/2021/12/%CE%97-%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%83%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CE%BD-.pdf
Περιοδικό: Κυπριακά Νοσηλευτικά Χρονικά 
Περίληψη: Εισαγωγή: Ερευνητικά στοιχεία διαπιστώνουν ότι η ασφάλεια ασθενών δεν ενσωματώνεται επαρκώς στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών νοσηλευτικής. Αυτό προφανώς δεν βοηθά ώστε οι φοιτητές και μελλοντικοί νοσηλευτές να αναπτύξουν ισχυρές ικανότητες προκειμένου να διασφαλίσουν την ασφάλεια των ασθενών καθ ‘όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας. Σκοπός: H διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών νοσηλευτικής για τις γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες που έχουν λάβει σε θέματα ασφάλειας των ασθενών (ΑΑ) κατά την προπτυχιακή νοσηλευτική εκπαίδευση. Υλικό-Μέθοδος: Η ανασκόπηση (scoping review) έγινε την περίοδο 2013-2021 με βάση προκαθορισμένα κριτήρια στις βάσεις δεδομένων Pubmed, CINAHL, SCOPUS χρησιμοποιώντας τις λέξεις-κλειδιά σε συνδυασμούς (“Patient Safety”[Mesh] or “Patient Safety”[Title]) AND (attitud* or knowledg* or skil* or competen*) AND (student* or undergradua* or universit*) AND (learnin* or teach* or educat*). Αποτελέσματα: Η αναζήτηση κατέληξε σε 19 μελέτες. O βαθμός που θέματα ΑΑ συ- μπεριλαμβάνονταν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κυμάνθηκε μεταξύ του 56% και πέρα του 73%. Η εκμάθηση ασφάλειας ασθενών γινόταν κυρίως μέσω διαλέξεων και σε συγκεκριμένες ενότητες. Στη πλειοψηφία των μελετών οι υψηλότερες γνώσεις που έχουν λάβει οι φοιτητές δηλώθηκαν στις αίθουσες διδασκαλίας έναντι της κλινικής άσκησης με τη κλινική ασφάλεια να δηλώνει υψηλότερο σκορ και την εργασία σε ομάδες το χαμηλότερο. Αναφορικά με τις στάσεις οι φοιτητές εξέφραζαν το φόβο τιμωρίας σε περίπτωση αναφοράς ανεπιθύμητου συμβάντος παρόλο που αντιλαμβάνονταν τη ση- μαντικότητα της αναφοράς στο να περιορίσουν την επανεμφάνιση τους. Συμπεράσματα: Η ανασκόπηση διαπίστωσε την έλλειψη ομοιογένειας ως προς το περιεχόμενο διδασκαλίας και την αξιολόγηση της επάρκειας των φοιτητών για το θέμα ασφάλειας ασθενών.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/24005
ISSN: 25479334
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Article
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Η-Ασφάλεια-των-ασθενών-.pdfFulltext531.25 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

253
Last Week
5
Last month
13
checked on 14 Μαϊ 2024

Download(s) 50

78
checked on 14 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons