Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23416
Title: Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ψηφιακών εκπαιδευτικών εφαρμογιδίων για την ανάπτυξη μαθηματικού αναλογικού συλλογισμού
Authors: Τριλλίδου, Βιργινία 
Keywords: Ψηφιακά εκπαιδευτικά εφαρμογίδια;Μαθηματικός αναλογικός συλλογισμός;Προβλήματα σύγκρισης;Προβλήματα άγνωστης αξίας
Advisor: Κύζα, Ελένη
Issue Date: 2020
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Η ανάπτυξη του μαθηματικού αναλογικού συλλογισμού θεωρείται αναγκαία για τη μελλοντική εξέλιξη των μαθητών. Ωστόσο, από έρευνες που έχουν γίνει φαίνεται ότι αρκετοί μαθητές συναντούν δυσκολίες στην επίλυση προβλημάτων και καταστάσεων όπου χρειάζεται να εφαρμοστεί ο συγκεκριμένος συλλογισμός. Επομένως, σχεδιάστηκαν από την ερευνήτρια δύο ψηφιακά εκπαιδευτικά εφαρμογίδια για ανάπτυξη δεξιοτήτων μαθηματικού αναλογικού συλλογισμού. Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η εφαρμογή και η αξιολόγηση αυτών των δύο εφαρμογιδίων, τα οποία δοκιμάστηκαν σε μαθητές Δ’ τάξης δημοτικού μέσω οθονών αφής (tablets), μία οθόνη αφής ανά μαθητή. Το 1ο εφαρμογίδιο ονομάζεται ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΩΝ και συγκαταλέγεται στην κατηγορία της σύγκρισης προβλημάτων. Το 2ο εφαρμογίδιο ονομάζεται ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ και συγκαταλέγεται στην κατηγορία των προβλημάτων άγνωστης αξίας. Διεξήχθη ημι-πειραματικός σχεδιασμός με συμμετέχοντες 42 μαθητές οργανωμένους σε δύο συνθήκες. Οι 22 μαθητές της Α’ συνθήκης διδάχθηκαν το συγκεκριμένο θέμα μέσω των δύο εφαρμογιδίων, ενώ οι 20 μαθητές της Β’ συνθήκης εκπαιδεύτηκαν μέσω της παραδοσιακής διδασκαλίας. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με προ-διαγνωστικά και μετα-διαγνωστικά δοκίμια, καθώς και με την πραγματοποίηση συνεντεύξεων με όλους τους μαθητές της Α’ συνθήκης, προ και μετά παρέμβασης. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα δύο εφαρμογίδια βοήθησαν τους μαθητές να αναπτύξουν συγκεκριμένες δεξιότητες μαθηματικού αναλογικού συλλογισμού. Το εφαρμογίδιο ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΩΝ είχε θετική επίδραση στη μαθησιακή επίδοση των μαθητών με στατιστικά σημαντική διαφορά σε σύγκριση με την παραδοσιακή διδασκαλία. Το εφαρμογίδιο ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ αν και βοήθησε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μαθηματικού αναλογικού συλλογισμού, ωστόσο η διαφορά εκεί δεν ήταν στατιστικά σημαντική. Χρειάζεται να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις για βελτίωση αυτού του εφαρμογιδίου. Η μελέτη αυτή αποτελεί μια αρχική προσπάθεια διδασκαλίας του μαθηματικού αναλογικού συλλογισμού μέσω ενός εναλλακτικού και πιο σύγχρονου τρόπου διδασκαλίας, όπως είναι τα ψηφιακά εκπαιδευτικά εφαρμογίδια.
Description: The development of proportional reasoning is considered necessary for the future development of students. However, research shows that several students lack proportional reasoning skills and have difficulty in solving problems and situations where that reasoning needs to be applied. For this reason, two digital educational applications (apps) were designed by the researcher for the development of proportional reasoning skills. The aim of the present study was the application and evaluation of these two apps, which were tested with 4th grade students via tablets, one tablet per student during mathematics lessons at school. The first app is called COMPARISON OF QUANTITIES and it belongs to the category of comparison mathematical problems. The second app is called PROPORTIONS and it belongs to the category of missing value problems. A semi-experimental design was conducted with 42 participating students organized in two research conditions. The 22 students of condition A’ were taught proportional reasoning through the two apps, while the 20 students of condition B’ were trained through traditional teaching. The data were collected through pre- and post-tests, but also through interviews with all the students of condition A’ (apps), before and after the intervention. The results showed that the two apps helped students develop specific skills of proportional reasoning. The app COMPARISON OF QUANTITIES had a positive effect on the learning performance of students with a statistically significant difference as compared to traditional teaching. The app PROPORTIONS, although it helped students develop proportional reasoning skills, did not lead to statistically significant differences between the two conditions. So, some modifications are needed for the improvement of that app. This study constitutes an initial attempt to teach proportional reasoning through an alternative and more modern way of teaching such as the use of a technological mean, in this case digital educational apps.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23416
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Virginia Trillidou.pdf2.74 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

112
Last Week
0
Last month
5
checked on Apr 27, 2024

Download(s) 5

434
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons