Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12080
Title: Η παραγωγή αναφορικών προτάσεων από κυπριόπουλα παιδιά με Γλωσσική Διαταραχή
Authors: Χατζηκαλλή, Κωνσταντίνα 
Keywords: Αναφορικές προτάσεις υποκειμένου;Αναφορικές προτάσεις αντικειμένου;Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ);Παιδιά τυπικής ανάπτυξης
Advisor: Θεοδώρου, Ελένη
Issue Date: Jun-2018
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Η παρούσα έρευνα έχει σαν σκοπό να μελετήσει την παραγωγή αναφορικών προτάσεων σε 15 παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ) και 21 παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Εξετάστηκαν δυο τύποι αναφορικών προτάσεων: αναφορικές προτάσεις υποκειμένου και αναφορικές προτάσεις αντικειμένου. Στην έρευνα συμμετείχαν παιδιά με τυπική ανάπτυξη και παιδιά με Γλωσσική Διαταραχή. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δυο ηλικιακές ομάδες, παιδιά προδημοτικής καθώς και Α’ και Β’ τάξης του δημοτικού, δηλαδή ηλικίες από 5 μέχρι 9 χρονών. Μετά την παρουσίαση εικόνων και την επεξήγηση τους από τον εξεταστή, έπρεπε οι συμμετέχοντες να σχηματίσουν αναφορικές προτάσεις αντικειμένου και υποκειμένου. Η παρουσίαση των εικόνων και η επεξήγηση τους γινόταν στην κυπριακή διάλεκτο. Επομένως ο κύριος σκοπός είναι η ανάλυση των λαθών που κάνουν τα παιδιά με ΑΓΔ και έπειτα η σύγκριση τους με τα λάθη που κάνουν τα παιδιά με τυπική ανάπτυξη. Επιπλέον επιθυμητή είναι και η σύγκριση των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας από τις ήδη δημοσιευμένες έρευνες. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι τα παιδιά με ΑΓΔ παρουσίασαν χαμηλότερες επιδόσεις από εκείνες των παιδιών με τυπική ανάπτυξη και στους δυο τύπους αναφορικών προτάσεων. Παρ’ όλα αυτά τόσο τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης όσο και τα παιδιά με ΑΓΔ παρουσίασαν περισσότερες δυσκολίες κατά την παραγωγή αναφορικών προτάσεων αντικειμένου.
Description: The present study aims to study the production of relative clauses in 15 children with Specific Language Impairment and 21 children with typical development. Two types of relative clauses have been examined: Subject Relative Clauses and Object Relative Clauses. The study involved children with formal language development and children with Language Disorder. The participants were divided in two age groups, pre-primary and 1st and 2nd grade primary school pupils, ages from 5 to 9. After the presentation of images and their explanation by the examiner, the participants had to form object and subject relative clauses. The presentation of the icons and their explanation took place in CG. Therefore, the main purpose is to analyze the mistakes made by children with Developmental Language Disorder (DLD) and then to compare them with the mistakes made by children with typical development. It is also desirable to compare the results of this research with the already published surveys. The results revealed that children with DLD showed lower performance than those of typical children in both types of relative clauses. However, both formal development children and children with DLD have encountered more difficulties in generating relative clauses.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12080
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 50

240
Last Week
0
Last month
3
checked on May 2, 2024

Download(s) 50

84
checked on May 2, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.