Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/11906
Title: Μοντέλο κωδικοποίησης και ανάπτυξης συλλαβικής δομής σε νήπια με τυπική γλωσσική ανάπτυξη
Authors: Κουττούκα, Φλώρα 
Keywords: Συλλαβική δόμη;Φθόγγοι;Γλωσσική ανάπτυξη;Ομιλία
Advisor: Πετινού, Κάκια
Issue Date: May-2018
Abstract: Εισαγωγή: Σημαντικό κομμάτι για τον τρόπο με τον οποίο παράγεται η ομιλία είναι η συλλαβική δομή που αφορά τον συνδυασμό των φωνηέντων και των συμφώνων όπου δημιουργείται η λέξη (Botinis, 2011). Η συλλαβική δομή ορίζεται ως το νόημα που προκύπτει από τον συνδυασμό διάφορων φθόγγων που μπορεί να είναι δύο ή περισσότεροι (Aslam & Kak, 2007; Botinis, 2011). Επίσης, κατά την πρώιμη γλωσσική κατάκτηση και την αντίληψη των βρεφών οι συλλαβές είναι οι πιο κύριες για την εξέλιξη και την κατανόηση της ομιλίας (Rasanen, Doyle, & Frank, 2018). Έχουν ολοκληρωθεί διάφορες έρευνες με βάση τη συλλαβική δομή που θα μπορεί να γίνει σύγκριση των αποτελεσμάτων με την έρευνα αυτή. Σκοπός: Η μελέτη αυτή στοχεύει στην ανάλυση της κωδικοποίησης και της ανάπτυξης της συλλαβικής δομής σε νήπια με τυπική γλωσσική ανάπτυξη σε αγόρια και κορίτσια ηλικίας 28 και 36 μηνών. Η έρευνα αυτή στοχεύει στον εντοπισμό του ποσοστού κατά την παραγωγή των λέξεων ανά συλλαβικό επίπεδο. Επίσης, θα εξεταστεί αν το λεξιλόγιο που παρήγαγε το κάθε παιδί είναι ανάλογο για τη χρονολογική του ηλικία. Σχεδιασμός (Μέθοδοι και υλικά): Μελετήθηκε το λεξιλόγιο που παρήγαγαν 20 παιδιά κατά τα ηλικιακά επίπεδα 28 και 36 μηνών. Σε όλους τους γονείς των συμμετεχόντων δόθηκαν ερωτηματολόγια (CyLex) τα οποία συμπλήρωσαν ανάλογα με το λεξιλόγιο που παρήγαγαν τα παιδιά σε κάθε ηλικία. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως τα παιδιά είχαν λεξιλόγιο ανάλογο με την χρονολογική τους ηλικία. Επίσης, παρατηρήθηκε πως κάποια από τα παιδιά παράλειπαν και αντικαταστούσαν κάποιους φθόγγους. Ακόμη, εντοπίστηκε πως καθώς μεγάλωναν τα παιδιά αυξάνονταν τα πιο περίπλοκα επίπεδα (3,4,5) και μειώνονταν τα πιο απλά (1 και 2). Συμπεράσματα: Τα ευρήματα της έρευνας αυτής είναι όμοια με προηγούμενες έρευνες όσον αφορά τη χρήση των αρχικών επιπέδων στα πρώιμα στάδια της ζωής των παιδιών. Μέσα από την έρευνα αυτή εντοπίστηκε πως στην πιο μικρή ηλικία γινόταν χρήση των απλών επιπέδων (1 και 2) ενώ στη συνέχεια, καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά αυξάνεται η χρήση των υπόλοιπων επιπέδων (3,4,5).
Description: Introduction: An important part of how speech is produced is the syllable structure where, through the combination of vowels and consonants, the word is created (Botinis, 2011). The syllabic structure is defined as the meaning resulting from the combination of several notes that may be two or more (Aslam & Kak, 2007; Botinis, 2011). Also, during the early linguistic conquest and the perception of infants, syllables are the most important for the development and understanding of speech (Rasanen, Doyle, & Frank, 2018). Several researches have been completed based on the syllabic structure and the results can be compared with this research. Purpose: This study aims to analyze the coding and development of the syllabic structure in infants with typical linguistic development in boys and girls aged 28 and 36 months. This research aims at identifying the percentage at the production of words per syllable level. It will also be examined whether the vocabulary produced by each child is proportional to its chronological age. Design (Methods and Materials): The vocabulary produced by 20 children at the age of 28 and 36 months was studied. All of the participants' parents were given questionnaires (CyLex) which they completed according to the vocabulary produced by children of all ages. Results: The results of the research showed that children had vocabulary related with their chronological age. Also, it was observed that some of the children missed and replaced some of the sounds. In addition, it was found that as children grew older, the more complicated levels (3,4,5) were being increased and the more simple were being reduced. Conclusions: The findings of this research are similar to previous researches related to the use of early levels in early stages of children's lives. Through this research it was found that at the younger age, simple levels were used (1 and 2), and then, as children grow older, and then, as children grow older, the use of the remaining levels increases (3,4,5).
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/11906
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Φλώρα Κουττούκα.pdf285.38 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 20

474
Last Week
5
Last month
7
checked on Apr 27, 2024

Download(s) 10

217
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.